Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Det er der jeg var inne på teorien hvor GM mulig skulle utføre skremselsskudd ref Modum, men endte opp med å treffe han i stedet. Hvis dette er planlagt likvidering så er det enten dårlig uført om mobil ligger igjen, ellerså er dette planlagt av en/fler med psykiatri relatert bakgrunn som ikke tenkte tanken på å ta med seg mobil. Nærmest et sånn type hatforhold mot J hvor det viktigste no matter what var at han skulle dø.

Er vel ikke noe problem om mobilen ligger der, om ikke det er noe bevis på den? Anropslogg, sms/apps og bevegelse kan sjekkes uavhengig om telefonen er der. Hvis han er skutt er det gjort på avstand, netopp for å distansere seg fra offer og ikke etterlste noen spor. Blir litt rart å gå frem til offeret å hente telefonen, bare for at man ikke skal kunne se det man allerede kan se, via andre metoder.
Citera
2023-09-04, 14:43
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Det er der jeg var inne på teorien hvor GM mulig skulle utføre skremselsskudd ref Modum, men endte opp med å treffe han i stedet. Hvis dette er planlagt likvidering så er det enten dårlig uført om mobil ligger igjen, ellerså er dette planlagt av en/fler med psykiatri relatert bakgrunn som ikke tenkte tanken på å ta med seg mobil. Nærmest et sånn type hatforhold mot J hvor det viktigste no matter what var at han skulle dø.

Jepp, derav mitt utrykk «tabbe GM» også som jeg har brukt noen ganger.

En GM som hadde en helt annen og mye mer rutinemessig oppgave, men som endte opp med å kverke JAH og så fikk panikk er ikke så søkt.

Kom seg unna (så langt) kun på grunn av flaks og tilfeldigheter.

Men det medietrykket som kom var det ingen som kunne se for seg, og dermed risiko for en «sunn og god» virksomhet, så tabbe GM måtte kanskje tas inn av snuten litt motvillig for å sikre at fysisk GM ikke skulle forsvinne selv på mystisk vis.
Citera
2023-09-04, 14:47
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiksDetektiv
Er vel ikke noe problem om mobilen ligger der, om ikke det er noe bevis på den? Anropslogg, sms/apps og bevegelse kan sjekkes uavhengig om telefonen er der. Hvis han er skutt er det gjort på avstand, netopp for å distansere seg fra offer og ikke etterlste noen spor. Blir litt rart å gå frem til offeret å hente telefonen, bare for at man ikke skal kunne se det man allerede kan se, via andre metoder.

Du sier det selv. Hvis det ikke er noen bevis på den. Det kan en GM ikke vite, hvis det ikke er et rent rovmord. Laaaangt bedre for GM om en telefon forsvinner fysisk.
Citera
2023-09-04, 14:55
Medlem
Tror det er mer risky å nærme seg offeret enn å la en telefon med info på som kan hentes via cloud og logger uansett, men hvem vet. Forstår ikke logikken i at “telefonen skla fjernes ellers er det amatørmessig tenkt av GM”. Det amatørmessige er å nærme seg offeret, etterlate fotspor, dna og bli sett av dashcam(s) bare for å fjerne en telefon. Hvor skulle de tatt med telefonen da? Til stedet de gjemmer seg å gitt politiet enda flere spor? Merk: Telefoner kan spores selv om de er avslått.
Citera
2023-09-04, 14:55
Medlem
Citat:

Kanskje JH tok en selfie med drapsmannen? Det er mye info på en telefon som du ikke får tak med mindre du får tak i telefonen fysisk.
Citera
2023-09-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kanskje JH tok en selfie med drapsmannen? Det er mye info på en telefon som du ikke får tak med mindre du får tak i telefonen fysisk.

Jeez. Det er min eneste kommentar. Hvilken info? En selfie? Hvem faen tar selfie med offer/GM? 🤣
Citera
2023-09-04, 14:56
Medlem
drsniffers avatar
Snuten går ut med bilde i Modum hendelsen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/politiet-ber-om-tips-etter-skuddloesning-i-modum-deler-bilde-av-motorsykkel.55OVlkEl-?utm_source=sha re-btn
Citera
2023-09-04, 14:57
Medlem
Citat:
Jeez. Det er min eneste kommentar. Hvilken info? En selfie? Hvem faen tar selfie med offer/GM? 🤣

Ironi er ikke din sterke side 😂
Citera
2023-09-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Snuten går ut med bilde i Modum hendelsen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/politiet-ber-om-tips-etter-skuddloesning-i-modum-deler-bilde-av-motorsykkel.55OVlkEl-?utm_source=sha re-btn

Denne ekvipasjen er det vel noe som burde kjenne igjen, hvis den er nogen lunde lokal
Citera
2023-09-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ironi er ikke din sterke side 😂

Ironi er ikke noe man skal bruke i tekstformat.. Det er en form for humor som fungerer best muntlig. Hold deg til temaet å slutt å forsøple tråden med dårlig humor.
Citera
2023-09-04, 15:02
Medlem
drsniffers avatar
Hvis folket ikke har lest noen rapporter som viser i praksis hvor mye informasjon som en telefon faktisk inneholder, så anbefaler jeg et besøk til våre svenske naboer og søke opp en «FUP»

Det er både lovlig og meget interessant.

https://www.krimfup.se/
Citera
2023-09-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrulle69
Sjeiken har en god kompis som heter OR, som igjen har en god/kjent gærn kompis igjen som heter FO. Jeg tviler ikke et sekund på at ER er innblandet, som igjen skaper mistanken mot nevnte kompiser av han. Vet ikke noe 100% sikkert altså.

Hvem er disse FO og OR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in