Citat:
Ursprungligen postat av
drsniffer
Tanken var bare at JAH kan ha hatt våpenkort lovlig, noe som snuten omgående kunne sjekket ut og således fått «situasjonsbildet» til å se mer «normalt» ut ved første øyekast enn det i virkeligheten var.
Hvorfor noen skulle forsøke å «rigge» et åsted fremfor å gjøre et forsøk på å få JAH og telefonen hans (eller i hvert fall telefonen) til å forsvinne greier jeg ikke å se for meg.
Siden telefonen ikke er etterlyst så antar jeg at det er kontroll på den.
Det å etterlate en telefon hvis GM har NOEN som helst tilknytning er ikke greitt.
Ja, snuten får tilgang på teledata, innsyn i kontoer osv, men det å sitte på telefonen er en helt annen verden med tanke på informasjonsdybde.
Fjerne telefonen fra regnestykket er tilnærmet obligatorisk hvis en likvidering er planlagt tenker jeg.
Det er der jeg var inne på teorien hvor GM mulig skulle utføre skremselsskudd ref Modum, men endte opp med å treffe han i stedet. Hvis dette er planlagt likvidering så er det enten dårlig uført om mobil ligger igjen, ellerså er dette planlagt av en/fler med psykiatri relatert bakgrunn som ikke tenkte tanken på å ta med seg mobil. Nærmest et sånn type hatforhold mot J hvor det viktigste
no matter what var at han skulle dø.