2023-09-03, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är ett påstående men du vet inte vad som ligger bakom detta.
1. Du vet inte om det beror på att kvinnliga kirurger utför mindre komplicerade fall
2. Du vet inte hur stor skillnaden är eller om den är konsekvent över tid
3. Du vet inte om den är konsekvent över olika länder
Nej, så klart räknas det inte om kvinnor är bättre.

Alltså är män bättre än kvinnor på att operera.
Citera
2023-09-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, så klart räknas det inte om kvinnor är bättre.

Alltså är män bättre än kvinnor på att operera.

Du har ju inga belägg för detta som jag beskrev.
Citera
2023-09-03, 14:51
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag skulle vilja se den där kvinnan leva som Goggins i ens 10 dagar eller göra hellweek så många gånger som han gjorde.

Hennes prestation är pga. mindre muskler skulle jag gissa på = inte lika mycket mjölksyra, större chans till uthållighet.

Finns ingen kvinna som är lika tuff som honom vad vi vet. Så män är bättre på det mesta. Så är det.

Hon vinner mot honom på en grej... i alla andra fysiska utmaningar så förlorar hon. Vem fan är bättre?
Kan du inte glädja dig åt att en spinkig kvinna sprang på 17 dagar kortare tid än din Navy Seal-idol Goggins i världens längsta och tuffaste ultramaraton-lopp? Unna henne framgångarna i istället för att gnälla. Var också glad över kvinnors framgångar i alla områden, inte bara inom idrott och andra sporter utan också inom bland annat vetenskap, politik, näringsliv och arbetsliv. Lyft gärna fram deras styrkor. Du har säkert kvinnor bland dina nära och kära. Om en eller flera av dem har gjort enastående prestationer i något så var stolt över dem.

Kaneenika gjorde många fler långlopp än det jag nämnt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kaneenika_Janakova
Om man justerar för mindre kroppsvikt och mindre muskelmassa är hon och andra jämbördiga kvinnor tuffare än Goggins. Säkert mentalt tuffare också.

Citat:
Många sporter är anpassade för att kvinnor ens ska få vara med i leken, annars hade det aldrig skett.
Vilka sporter då? Skytte? Numera skjuter kvinnor lika många skott som män i tävlingssammanhang. Bergsklättring? Det finns inga berg anpassade till kvinnor. Ultramaraton? Längre sträckor för att fler kvinnor ska kunna slå världens tuffaste män som Goggins? Fotboll? Damernas speltid är 90 minuter och deras fotbollsplan är lika stor som herrarnas. Målburens storlek är densamma för båda könen. Själva bollen också.

Citat:
Här har du en utmaning:

1) Upprätta en tydlig definition kring vad som avser ''bättre'' när det kommer till könen.
2) Var logiskt konsekvent.
3) Bygg dina ståndpunkter utifrån fakta (empiri + logik).
4) Acceptera att bli korsförhörd på det du länkar till.

Går du med på detta så kommer du få det tufft för jag kommer grilla dig så hårt så du kommer göra bort dig. Nu har du chansen, äg mig. Tvinga dig själv att köra 1-4 och du kommer bli förlöjligad i den här tråden.

Sätt en ribba och du kommer få det hett om öronen. Det kan du lita på. Dags att sluta smita och faktiskt köra med schyssta kort. Om inte, så är du en dålig människa.

Det kommer bli en hemläxa för alla arroganta feminister för de kommer se hur någon som är smart tänker och resonerar.

Jag kommer gång på gång tvinga dig att vara konsekvent och jag kommer peka på varenda liten grej du länkar till. Du kommer inte komma undan med att bara upprepa vad en studie säger. Du kommer behöva förstå den till 100 %. Sedan ska vi applicera de logiska och statistiska spelreglerna. Törs du?

Kör 1-4, jag är på.

Du diskuterar i dålig tro. Det är dålig stil mot alla andra.

Du kan inte flytta dina målstolpar hela tiden.

Jag har förresten en annan stipulation: Misslyckas du med att svara rätt på mina frågor om det du länkar till eller att vara logiskt konsekvent så vill jag att du tar bort ditt konto här på FB eller gör dig själv inaktiv här.

Kräv icke-hyckleri av dig själv, ärlighet och bevisad kompetens och du kommer få det mycket tuffare i den här tråden.
Vad rolig du är med dina så kallade utmaningar. Punkterna 1), 2) och 3) har jag aldrig någonsin haft problem med att uppfylla under de åren som jag varit aktiv på Flashback och diskuterat i flera trådar.

I min lista över de förmågor där kvinnor är bättre än män är det genomsnittet som avses. Gruppen kvinnor mot gruppen män. Samtliga punkter i listan avser förmågor där man inte kan göra topplistor av. Istället utgör de grunden för färdigheter som man förvärvat genom träning.

Nu lägger jag förresten till statisk muskelkontraktion i listan. Denna förmåga innebär att hålla en muskel spänd i samma läge en kortare eller längre tid, som när man bär tunga matkassar till exempel. Även snabbare återhämtning efter en fysisk utmaning. Kaneenika behövde tydligen mycket kortare tid att återhämta sig under vilopauserna än din idol Goggins.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-da-ar-kvinnor-starkare-an-man inklusive en länk till studien https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/jappl.2001.91.6.2686.

Jag har dessutom tagit bort bilkörning och akademiska framgångar, eftersom de är färdigheter förvärvade genom träning. Se min reviderade lista längre ner i det här inlägget.

På den manliga listan finns följande förmågor:

Styrka, snabbhet och explosivitet: den enda könsskillnaden som sticker ut utöver kroppslängd, reproduktion, anatomi och hormonsammansättning
Spatial förmåga: Mental rotation av 3D-objekt och navigering.
Förmåga att se detaljer och snabba rörelser
Risktagande

Hittar inget mer. Finns säkert fler, det är bara för dig att leta, antingen på nätet eller på universitetsbiblioteken med gott om vetenskaplig litteratur i alla discipliner.

Istället för dina 18 punkter under din rubrik ”Egna observationer, objektiva observationer och/eller saker som män är bättre på än kvinnor” hade det räckt gott och väl med ovannämnda förmågor som män är i snitt är bättre i. Du hade sparat mycket tid och ansträngning.

Men eftersom tråden handlar om vad kvinnor är bättre än män på, så bör du lägga till ytterligare förmågor i min egen lista.

Den senast reviderade listan, med 14 olika förmågor:

I övrigt är det min fulla rättighet att presentera kvinnliga individer som besegrat, överträffat eller är lika bra som manliga individer. Till exempel i vissa olympiska grenar.

Dina personangrepp och ad-hominem i de inlägg som du skickar är mycket dålig stil mot mig och andra. Du är sällan saklig och sansad i dina meningsutbyten med mig och andra debattörer. Det är faktiskt brott mot netiketten. Korsförhör sysslar man aldrig med i ett diskussionsforum. Bara inom juridiken då vittnen ska utfrågas av båda parterna i ett mål.

Håll dig till sakfrågan och resonera sansat.
Citera
2023-09-03, 14:56
Avslutad
Citat:
Du har ju inga belägg för detta som jag beskrev.
Nä precis, resultatet av 150 000 operationer räknas inte så då är män bättre?
Citera
2023-09-03, 15:05
Medlem
Citat:
Nä precis, resultatet av 150 000 operationer räknas inte så då är män bättre?

Det beror förstås på om skillnaden är tillräckligt stor, är bestående över tid och bestående över flera regioner och länder. I annat fall kan det bara vara en slumpmässig variation.

Dessutom vet vi inte om operationerna som män och kvinnor utför är lika komplicerade som sagt. Om det är så att män generellt sett utför fler svåra fall så är det naturligt med fler komplikationer där.

Du saknar helt enkelt belägg.
Citera
2023-09-03, 15:08
Avslutad
Citat:
Det beror förstås på om skillnaden är tillräckligt stor, är bestående över tid och bestående över flera regioner och länder. I annat fall kan det bara vara en slumpmässig variation.

Dessutom vet vi inte om operationerna som män och kvinnor utför är lika komplicerade som sagt. Om det är så att män generellt sett utför fler svåra fall så är det naturligt med fler komplikationer där.

Men hur trög är du, män är bättre på allt helt utan belägg, inklusive att operera eller hur?
Citera
2023-09-03, 15:09
Medlem
Citat:
Men hur trög är du, män är bättre på allt helt utan belägg, inklusive att operera eller hur?

Nej nu ljuger du. Män är alltid bättre i allt som är objektivt mätbart.
Citera
2023-09-03, 15:16
Avslutad
Citat:
Nej nu ljuger du. Män är alltid bättre i allt som är objektivt mätbart.
Hur man lyckas genomföra komplikationsfria operationer är objektivt mätbart.
Citera
2023-09-03, 15:19
Medlem
Citat:
Hur man lyckas genomföra komplikationsfria operationer är objektivt mätbart.

Nu glömde du det jag skrev igen:

Citera
2023-09-03, 15:41
Avslutad
Citat:
Nu glömde du det jag skrev igen:

Är du ovanligt trög idag? Män är bättre på allt helt utan belägg, inklusive att operera!

Här har du fler studier som inte räknas eftersom de visar att kvinnor är bättre.
https://www.statnews.com/2023/08/30/surgery-outcomes-male-vs-female-surgeons-data/

https://amp.theguardian.com/society/2022/jan/04/women-more-likely-die-operation-male-surgeon-study

Här är en som visar att manliga och kvinnliga kirurger i Japan får likvärdiga resultat trots att kvinnor tar de svårare patienterna.
https://www.bmj.com/company/newsroom/study-finds-no-differences-in-performance-between-male-and-female-surgeons/
Citera
2023-09-03, 15:44
Medlem
Citat:
Är du ovanligt trög idag? Män är bättre på allt helt utan belägg, inklusive att operera!

Här har du fler studier som inte räknas eftersom de visar att kvinnor är bättre.
https://www.statnews.com/2023/08/30/surgery-outcomes-male-vs-female-surgeons-data/

https://amp.theguardian.com/society/2022/jan/04/women-more-likely-die-operation-male-surgeon-study

Här är en som visar att manliga och kvinnliga kirurger i Japan får likvärdiga resultat trots att kvinnor tar de svårare patienterna.
https://www.bmj.com/company/newsroom/study-finds-no-differences-in-performance-between-male-and-female-surgeons/

Du hade ju inga svar alls på det jag skrev:

Citera
2023-09-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vilka sporter då? Skytte? Numera skjuter kvinnor lika många skott som män i tävlingssammanhang. Bergsklättring? Det finns inga berg anpassade till kvinnor. Ultramaraton? Längre sträckor för att fler kvinnor ska kunna slå världens tuffaste män som Goggins? Fotboll? Damernas speltid är 90 minuter och deras fotbollsplan är lika stor som herrarnas. Målburens storlek är densamma för båda könen. Själva bollen också.

Alla sporter där det finns en könsuppdelning för att män har en fördel. Hade man slagit ihop könen där det är tjejer mot killar så hade det inte blivit många medaljer kvar åt er.

Citat:
Vad rolig du är med dina så kallade utmaningar. Punkterna 1), 2) och 3) har jag aldrig någonsin haft problem med att uppfylla under de åren som jag varit aktiv på Flashback och diskuterat i flera trådar.

Jo, det har du.

Du har fortfarande inte gett en definition. Genomsnittsvärden säger du, men det är ju inte det enda kritieriet du har eller hur? För du vill ju räkna bort styrka.

Citat:
I min lista över de förmågor där kvinnor är bättre än män är det genomsnittet som avses. Gruppen kvinnor mot gruppen män. Samtliga punkter i listan avser förmågor där man inte kan göra topplistor av. Istället utgör de grunden för färdigheter som man förvärvat genom träning.

Att jämföra de 1-3 bästa kvinnorna mot de 1-3 bästa männen är inte ett korrekt sätt att räkna på central tendens dock. Så om du vill kolla på genomsnittsvärden så har du gjort fel flertalet gånger här i tråden :/.

Logisk inkonsekvens in your face .

Citat:
Jag har dessutom tagit bort bilkörning och akademiska framgångar, eftersom de är färdigheter förvärvade genom träning. Se min reviderade lista längre ner i det här inlägget.

På den manliga listan finns följande förmågor:

Styrka, snabbhet och explosivitet: den enda könsskillnaden som sticker ut utöver kroppslängd, reproduktion, anatomi och hormonsammansättning
Spatial förmåga: Mental rotation av 3D-objekt och navigering.
Förmåga att se detaljer och snabba rörelser
Risktagande

Hittar inget mer. Finns säkert fler, det är bara för dig att leta, antingen på nätet eller på universitetsbiblioteken med gott om vetenskaplig litteratur i alla discipliner.

Istället för dina 18 punkter under din rubrik ”Egna observationer, objektiva observationer och/eller saker som män är bättre på än kvinnor” hade det räckt gott och väl med ovannämnda förmågor som män är i snitt är bättre i. Du hade sparat mycket tid och ansträngning.

Men eftersom tråden handlar om vad kvinnor är bättre än män på, så bör du lägga till ytterligare förmågor i min egen lista.

Den senast reviderade listan, med 14 olika förmågor:

I övrigt är det min fulla rättighet att presentera kvinnliga individer som besegrat, överträffat eller är lika bra som manliga individer. Till exempel i vissa olympiska grenar.

Dina personangrepp och ad-hominem i de inlägg som du skickar är mycket dålig stil mot mig och andra. Du är sällan saklig och sansad i dina meningsutbyten med mig och andra debattörer. Det är faktiskt brott mot netiketten. Korsförhör sysslar man aldrig med i ett diskussionsforum. Bara inom juridiken då vittnen ska utfrågas av båda parterna i ett mål.

Håll dig till sakfrågan och resonera sansat.

Jag behöver inte leta efter något. Män är bättre på fler saker och jag har inte ens orkat kolla igenom alla dina meningslösa inlägg men jag kommer säkert hitta en massa misstag om jag gör det. För visst har du gjort en massa misstag förut? Ja, det har du.

Citat:
Män verkar vara bättre på fler saker.

1) Fotboll
2) Kasta kula
3) Diskus
4) Rugby
5) Segling
6) Simning
7) Brottning
8) MMA
9) Boxning
10) Taekwando
11) Kickboxning
12) Judo
13) Fäktning
14) Volleyball
15) Kung Fu
16) Karate
17) Bordtennis
18) Tyngdlyftning
19) Basket
20) Tennis
21) Skidåkning
22) Cykling
23) Badminton
24) Bågskytte
25) Ishockey
26) Skridskoåkning
27) Bowling
28) Handboll
29) Cykling freestyle
30) Cykling mountainbike
etc..

Du har även räknat fel tidigare då hur du definierar saker inte alls handlar om central tendens. Forskaren bekräftar att män har ett övertag i nästan alla olympiska sporter. Hur många finns det nu igen? Ja, det är väl säkert 30-40, så män är bättre på fler saker. Bra.

Som sagt, dubbla måttstockar. Om kvinnor ska få använda sin biologi för att vara bättre så ska män också få göra det.

Citat:
KLICKA HÄR
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-09-03 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in