Citat:
Ursprungligen postat av
JanLilja
För vår del så sitter vi i hyresrätt nu som börjar bli lite trångt. Dock är vi båda nyutbildade och fått bra lönelyft, frågan är nu bara hur högt man vill lägga sig. Köpa direkt där man kan tänka sig bo i 15-20 år minst, eller göra en flytt där emellan...
Vi buda på ett, gått från 4.5 för 1.5-2 år sedan till 3.7 nu.
Vi la 3.4 men säljaren säger 3.6 och mäklaren tror vi kan få för 3.5.
Lätt att bli nonchalant på 100k, men samtidigt är detta som nu kommit ut mycket mer hur vi vill ha det. Kan lätt vara värt 500k till.
Ja det där får man ju känna själv hur mycket man är beredd att gå.
Vi är i samma situation. Sålt våra bostadsrätter och sitter nu på en HR 3:a. Men nu fick vi barn för 1.5år sedan och känner att de skulle vara trevligt med hus. Jag väntar nog in objektet jag känner att jag vill bo i minst 20år iaf. Så jäkla roligt är det inte att flytta, haha!
Men är du enda budgivare på objektet skulle jag inte öka mitt bud om jag hade varit dig. Om det inte är ett hus ni ABSOLUT vill ha.
Det som är det sköna att sitta på en HR nu, man behöver inte känna nån stress att behöva sälja sitt också. Det är liksom redan avklarat, bara säga upp och flytta. Det kan också vara fördel när man budar, man kan vara flexibel som köpare med inflytt.