2023-09-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Vänstern sätter sig inte in i "nazisters" (de som de menar är nazister) känslor och perspektiv. Kanske av goda skäl, kanske inte. Men att de är selektiva med sin empati, och att alla människor är det är bara ett faktum.
Man kan fortfarande förstå varför de tänker så även om en anser att det är fel.
Citera
2023-09-02, 21:44
Medlem
Citat:
Vi talar om olika grejer här men utvecklar det i ett senare inlägg. Håller på att dö av en sjukdom på grund av att jag är en hemsk människa och jämlikhetsguden bestraffar mig.

Eftersom det inte finns några som helst skäl att tro att det finns någon som helst gud så är det knappast troligt!

Om du defacto är döende pg grund av en sjukdom eller andra skäl (vi är alla ”döende” eftersom det är en oundviklig konsekvens av att leva och det är inte helt enkelt att avgöra om du bara snackar skit eller om du är sanningsenlig). Och du dessutom tror på en allsmäktig och allvetande gud så bör du nog snarast reklamera det hela och skicka in ett klagomål till den gudomliga kundtjänsten snarast!

Om så är fallet (även om det låter hårt) så är det bara ett kvitto på hur skadlig religös indoktrinering är och att hela grejen att man inbillar folk att det enda liv vi med säkerhet och bevisligen vet att vi har, inte har någon större betydelse och bara är en förberedelse för något annat.

Jag var kristen i en stor del av mitt liv. Och det jag är mest bitter över var just den delen. Att anpassa och leva sitt liv efter några jävla regler som några obildade jävla get-böner i på bronsåldern fantiserat ihop i öknen.

Nu skiter jag helt i vad som händer när jag dör och utgår ifrån att det är exakt som när du sover inatt med den enda skillnaden att man alltså inte kommer att vakna. Jag utgår ifrån att de nästkommande ”18 miljarder åren inte kommer att vara särskilt annorlunda än de 18 miljarder år som jag var ”död” innan jag föddes.
Citera
2023-09-02, 21:55
Medlem
Citat:
Det är nog ingen här som anser att det är fel att ifrågasätta moraluppfattningar. Men för att moralen ska utvecklas åt rätt håll måste "rätt håll" först vara en sak. Det försvåras ytterligare med tanke på att många manipulativa ideologer bestämt framställer sin ideologi som "rätt håll" men i själva verket endast är ute efter något annat. Ett bra exempel är ideologierna frihet och liberalism. Innan frihet och liberalism var sex och samlevnad något som hade tydliga normer och hälsosam återhållsamhet. Därefter uppluckrades dessa normer, och vem gynnades av det? Porrföretag, child traffickers, perversa konsumenter.

"Liberalism" kan alltså användas som ett verktyg för att få kvinnor att sälja sina kroppar till diverse intressenter under parollen "frihet". Blodet kokar. Fel sida vann alla krig, uppenbarligen, kolla på Sound of Freedom av Mel Gibson.

Citat:
Vad sägs om att erkänna att båda sidor har problem? Eller vill du framställa din ideologi och moderna samhället som perfekt?

Det är ingen som ens påstår att något är ”perfekt”. Wtf! läser du ens inläggen i tråden eller är du bara intresserad av att gapa?

Att du dessutom väljer att istället för att hålla dig till ämnet, försöka dig på att göra detta till en höger/vänster eller liberal/konservativ-tråd istället för att hålla dig till ämnet beror om jag får gissa på att dina guds-argument som du framfört i tråden är ungefär lika solida och välkonstruerade som regalskeppet Wasa en gång var? Och nu när det forsar in vatten från alla håll så är det givetvis bekvämare att slippa den diskussionen och istället försöka prata om något annat.
Citera
2023-09-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av many99
På världsordningen är allt tillåtet utom stora slakter enligt USA o FN. USA hade avtal med väst/afrika om peace. Enligt religion människor ska tro Gud osv. De tycker Guds lagar o straffa ateisterna dock är ateisterna jämn mycket enligt mej.

Den kristna guden (om man nu tror på sånt) skickar ju en ateist till helvetet enbart på grund av bristande tro, även om denne ägnat hela sitt liv åt att hjälpa andra människor, men samtidigt en massmördare som ångrar sig i sista stund till himlen.

Allvarligt! Om den gud som beskrivs i bibeln skulle existerar så är det ett vidrig omoraliskt arsle som själv kan dra åt helvete.
Citera
2023-09-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ungefär 20% av Sveriges befolkning är födda utomlands. Ungefär 34% har utländsk bakgrund. (2020). Denna ökning har huvudsakligen skett de senaste 40 åren, och hastigt tilltagit sedan millennieskiftet. Sverige har tagit flest migranter per capita i Europa. Personer med utländsk bakgrund är kraftigt överrepresenterade i brottslighet och arbetslöshet. Utsattheten för våldsam brottslighet har växt kraftigt de senaste åren. Ungefär en tredjedel av unga kvinnor i Sverige är utsatta för sexualbrott.
Ungefär en av femton unga män är utsatta för personrån, ofta med förnedringsinslag. Rån, misshandel och andra typer av våldsam brottslighet har ökat hastigt sedan 2015.

Rapporter om segregation, mobbning, kriminalitet och svenskfientlighet i skolmiljöer:
1. https://www.friatider.se/joakim-lamotte-anmals-reportage-om-svenska-elever-i-minoritet
2. https://www.svt.se/nyheter/val2018/alfaskolan-en-av-de-mest-segregerade-skolorna-i-landet

I (1) så försöker sverigefiender, anhängare av staten och kapitalet, tysta rapporterna med juridiska medel. I (2) så har man infört arabiska som huvudspråk på många platser i skolan. Detta sker också regelbundet i städer som Malmö. På tal om Malmö - de har inte varit självförsörjande på åratal. Det är Sveriges mest mångkulturella stad.

Inte en enda svensk ska bli utsatt för sån här mobbning. Det ska förhindras med alla medel möjliga, och det hårdaste möjliga straffet ska tillämpas för de som kommer till vårt hus, vårt land och misshandlar värden.

Muslimer har i stort väldigt avvikande syn på moral och politik än västerländska invånare. Exempelvis svarar muslimer världen över ofta ja på frågan: "Måste en hustru lyda sin man?". Många muslimer, även västerländska vill ha sharia. Eller snarare nästan ALLA. De muslimer som inte vill ha sharia är inte mycket bättre heller eftersom de ofta fortfarande är respektlösa mot västerländsk kultur och identitet.

Dödligt våld har ökat hastigt sedan ett tag tillbaka. 2012 dog 68, 2022 116, nästan en dubblering. Men det är inte ens det farligaste. Det farligaste är det politiska inflytande som denna grupp börjar visa allt tydligare med partier som Nyans och politiska drag som det i Botkyrkas socialdemokrater, där muslimer helt enkelt tog över kommunen.

Om du tycker att länder med många muslimer är behagliga. Flytta dit! Tar du hit mellanösterns folk så får du mellanösterns folk.

Ämnet för tråden är religös moraluppfattning. Om du vill förespråka avhållsamhet från medeltida moral från mellanöstern så förstår jag verkligen inte varför du så högljutt förespråkar kristendomen som är helt baserad på arabiska moral.

Du hajar kanske inte att bibeln och koranen är skrivna av princip samma arabiska get-bönder?
Citera
2023-09-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ämnet för tråden är religös moraluppfattning. Om du vill förespråka avhållsamhet från medeltida moral från mellanöstern så förstår jag verkligen inte varför du så högljutt förespråkar kristendomen som är helt baserad på arabiska moral.

Du hajar kanske inte att bibeln och koranen är skrivna av princip samma arabiska get-bönder?

För att Jesus och Muhammed är helt olika. Jesus är kung och Muhammed är precis som den som körde på Drottninggatan. Samhällen med kristna anor är de bästa och mest rättvisa samhällena på jorden. Somalia är piraternas palats - helt i enlighet med Muhammeds ideologi.
Citera
2023-09-03, 00:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Nej, allt blir fortfarande inte tillåtet. Moral är något som vi har oavsett om vi har en gud eller ej. Vi har dessutom utvecklat moralen längre och till nya riktningar än vad man lyckades med när det var inom religionens begränsningar. Samvete är helt enkelt mänskligt.
Är moral relativ?
Citera
2023-09-03, 00:25
Medlem
Citat:
För att Jesus och Muhammed är helt olika. Jesus är kung och Muhammed är precis som den som körde på Drottninggatan. Samhällen med kristna anor är de bästa och mest rättvisa samhällena på jorden. Somalia är piraternas palats - helt i enlighet med Muhammeds ideologi.
INRI-JESUS, KUNG AV JUDARNA. Är du jude?
Citera
2023-09-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
INRI-JESUS, KUNG AV JUDARNA. Är du jude?

Jesus drev med våld ut pengadrivarna, de som avfallit från rättvisan, från templet.

Matthew 21:12-17,Mark 11:15-19,Luke 19:45-48,John 2:13-16

Jag är mer jude än de flesta som kallar sig judar idag, eftersom jag följer kungen av judarna. De som inte följde honom tenderar att dyrka liberalism eller kommunism istället. Dessa är egentligen pengadrivarnas ättlingar.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-09-03 kl. 00:30.
Citera
2023-09-03, 07:11
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ge ett exempel på något som är verkligt och ”perfekt”?
Gud.
Citera
2023-09-03, 07:12
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Om du med ”materialist” menar att jag tar mina beslut baserat på hur den värld den vi kan uppfatta och bekräfta hur den fungerar så är svaret JA!

Med andra ord! När jag i morgon går över gatan så kommer jag helt säkert att ta mina beslut helt utifrån att varje buss jag möter är en ”materialistisk” buss.

Det betyder givetvis att jag riskerar att missa den ”gudomliga” bussen som man inte behöver bry sig om, men visst! Gör ett försök i morgon i trafiken att inte vara ”materialist” om du vill! Lycka till!
Ah, så om Gud är så är han som en av flera bussar, materia. Du är materialist: "Eftersom jag ser en buss finns inte Gud."
Löjligt.
Citera
2023-09-03, 07:15
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det är nog ingen här som anser att det är fel att ifrågasätta moraluppfattningar. Men för att moralen ska utvecklas åt rätt håll måste "rätt håll" först vara en sak. Det försvåras ytterligare med tanke på att många manipulativa ideologer bestämt framställer sin ideologi som "rätt håll" men i själva verket endast är ute efter något annat. Ett bra exempel är ideologierna frihet och liberalism. Innan frihet och liberalism var sex och samlevnad något som hade tydliga normer och hälsosam återhållsamhet. Därefter uppluckrades dessa normer, och vem gynnades av det? Porrföretag, child traffickers, perversa konsumenter.

"Liberalism" kan alltså användas som ett verktyg för att få kvinnor att sälja sina kroppar till diverse intressenter under parollen "frihet". Blodet kokar. Fel sida vann alla krig, uppenbarligen, kolla på Sound of Freedom av Mel Gibson.
Han är en kronologisk snobb. De brukar vara evolutionister: vi har evolverat längre än på medeltiden, bronsåldern o.s.v. Därför har vi också bättre moral än de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in