Citat:
Ursprungligen postat av
VinnarenSkriver
Vi talar om olika grejer här men utvecklar det i ett senare inlägg. Håller på att dö av en sjukdom på grund av att jag är en hemsk människa och jämlikhetsguden bestraffar mig.
Eftersom det inte finns några som helst skäl att tro att det finns någon som helst gud så är det knappast troligt!
Om du defacto
är döende pg grund av en sjukdom eller andra skäl (vi är alla ”döende” eftersom det är en oundviklig konsekvens av att leva och det är inte helt enkelt att avgöra om du bara snackar skit eller om du är sanningsenlig). Och du dessutom tror på en allsmäktig och allvetande gud så bör du nog snarast reklamera det hela och skicka in ett klagomål till den gudomliga kundtjänsten snarast!
Om så är fallet (även om det låter hårt) så är det bara ett kvitto på hur skadlig religös indoktrinering är och att hela grejen att man inbillar folk att det enda liv vi med säkerhet och bevisligen
vet att vi har, inte har någon större betydelse och bara är en förberedelse för något annat.
Jag var kristen i en stor del av mitt liv. Och det jag är mest bitter över var just den delen. Att anpassa och leva sitt liv efter några jävla regler som några obildade jävla get-böner i på bronsåldern fantiserat ihop i öknen.
Nu skiter jag helt i vad som händer när jag dör och utgår ifrån att det är exakt som när du sover inatt med den enda skillnaden att man alltså inte kommer att vakna. Jag utgår ifrån att de nästkommande ”18 miljarder åren inte kommer att vara särskilt annorlunda än de 18 miljarder år som jag var ”död” innan jag föddes.