2023-08-30, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Vilken förskingring tänker du då att LW kände till och som skulle kunna göra HD rädd

Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Kan det stämma att GC är ett bidrags-projekt där de gjorde "Ocean 13" av situationen ? :s
Ja, det är "eventsatsningen" som jag tänker på.
Jeanett3 var en av beslutsfattarna, om jag förstått det rätt

Det fetade, vad är det?
Citera
2023-08-30, 17:56
Avslutad
Citat:
Sillens fru/ex blev aldrig kallad till ngt förhör vad jag minns, kan hon sitta på ngn intressant information tror du eller är hon ej relevant som vittne
Sillen var på kalas för barnet, hos exet, när Hanna ringde, så någonting bör hon kunnat utläsa eller förstått.. det var ett tag sen jag läste "allt".
Citera
2023-08-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Sillen var på kalas för barnet, hos exet, när Hanna ringde, så någonting bör hon kunnat utläsa eller förstått.. det var ett tag sen jag läste "allt".

Jag får läsa på lite till i FUP och se vad jag kan hitta om Sillen och hans ex
Citera
2023-08-31, 21:50
Medlem
Sillen nämner i förhör att han vet en hel del om HD men att ngn K*rin vet ännu mera, han nämner även att han har träffat SOA i deras sommarstuga och även barnen, dom har en sexuell relation samtidigt, Sillen låter ärlig i förhören
Citera
2023-09-01, 17:55
Medlem
I FUP nämner Sillen att han hörde Lena uttrycka väldigt negativa ord om Hanna, på ett sätt så flera andra som hörde det reagerade på det hon sa, det verkar som LW och HD hade en väldigt infekterad relation så man kan ju anta att HD kokade av ilska men kanske höll det inom sig när hon var bland burkletargänget
Citera
2023-09-01, 21:15
Medlem
Citat:
I FUP nämner Sillen att han hörde Lena uttrycka väldigt negativa ord om Hanna, på ett sätt så flera andra som hörde det reagerade på det hon sa, det verkar som LW och HD hade en väldigt infekterad relation så man kan ju anta att HD kokade av ilska men kanske höll det inom sig när hon var bland burkletargänget

"Håddan" är en riktigt ful fisk men, samtidigt en otroligt slug och smart kvinna och tillika sagt, en fantastisk teater-skådespelerska.

"Håddan" blev och var, den egentliga orsaken till att SD till sist dömdes för mordet på LW.

Hon hade en sexuell kontakt med två olika personer under samma dygn vilket blev HD:s slutliga trumfkort.

Resten får ni lista ut själva.

Mvh/
@JonkerMannen.
Citera
2023-09-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är väl ändå intressant att försöka förstå varför hon mördades?

Angående Palme så hade han valt att inte ha några livvakter med sig den kvällen. Konsekvensen blev att någon kunde döda honom.

LW gjorde misstaget att driva SD för långt. Hon trodde att hon hade makt över honom. Hon trodde inte att han skulle skada henne fysiskt trots att han hotat och varnat henne. Hon skrev till sin väninna att hon inte trodde att han menade allvar med det. Eftersom hon inbillade sig att han älskade henne.

Jag anser att det är viktigt att det uppmärksammas för att varna andra kvinnor.

Så du menar att det har Lws fel att hon mörades. Inte att en/två personer bestämt sig för att planera och mörda?
Citera
2023-09-02, 11:02
Medlem
Citat:
Om du nu skulle ha rätt: vems fel var det i så fall att HD hatade henne? Det var ju inte någon random kvinna som hon plötsligt började hata utan anledning. Vad jag tycker är viktigt att förstå är att våra val får konsekvenser. Om du har rätt så är lärdomen/varningen att man som älskarinna ska akta sig för sin älskares fru. Och som make att man ska tänka sig för innan man skaffar en älskarinna och sårar sin fru.

Tror du att man bara skaffar älskare/älskarinna så där? Var du inte hur livet kan vara. Kanske partnern sjunker in i en dimm och då kanske den andre söker ngn annan för att tillfredsställa sig eller få kärlek. Det är en lång process. För Stefan handlade det om att utöva makt och få möjlighet att pumpa? Hanna hade uppgett att hon hade flera före, under och efter äktenskapet. Vad var då hennes skäl för att ha andra under äktenskapet? LW var ogift och var först mkt skeptisk mot att inleda förhållande men blev sedan manipulerad och gaslightad och sen stalkad och förföljd.
Citera
2023-09-02, 11:03
Medlem
Reddes det någonsin ut varför Stefan och Hanna hade raderat all kommunikation under mordnatten?
Citera
2023-09-02, 11:17
Medlem
Citat:
Hur visste hon att U och barnen kommit till lägenheten och upptäckt att LW var försvunnen?

Det får du svara på. Frågan var till dig. 😌
Citera
2023-09-02, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Reddes det någonsin ut varför Stefan och Hanna hade raderat all kommunikation under mordnatten?
Nej, inte alls. Svammel och inga följdfrågor.
Citera
2023-09-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Tror du att man bara skaffar älskare/älskarinna så där? Var du inte hur livet kan vara. Kanske partnern sjunker in i en dimm och då kanske den andre söker ngn annan för att tillfredsställa sig eller få kärlek. Det är en lång process. För Stefan handlade det om att utöva makt och få möjlighet att pumpa? Hanna hade uppgett att hon hade flera före, under och efter äktenskapet. Vad var då hennes skäl för att ha andra under äktenskapet? LW var ogift och var först mkt skeptisk mot att inleda förhållande men blev sedan manipulerad och gaslightad och sen stalkad och förföljd.

Intressant att du nämner att HD hade otrohetsaffärer under äktenskapet, den hade jag missat om det inte va Sillen du menade men han kom väl in efter skilsmässan med SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in