2023-08-28, 23:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Efter att läst tråden genom åren har du Smokey försökt få det till att det är Lenas fel att det blev som det blev!

Det är som att försöka säga att Palme sköt sig själv!

Lena tog inte livet av sig själv, det va någon annan, så sluta kasta skit på henne!

Det är väl ändå intressant att försöka förstå varför hon mördades?

Angående Palme så hade han valt att inte ha några livvakter med sig den kvällen. Konsekvensen blev att någon kunde döda honom.

LW gjorde misstaget att driva SD för långt. Hon trodde att hon hade makt över honom. Hon trodde inte att han skulle skada henne fysiskt trots att han hotat och varnat henne. Hon skrev till sin väninna att hon inte trodde att han menade allvar med det. Eftersom hon inbillade sig att han älskade henne.

Jag anser att det är viktigt att det uppmärksammas för att varna andra kvinnor.
Citera
2023-08-29, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Efter att läst tråden genom åren har du Smokey försökt få det till att det är Lenas fel att det blev som det blev!

Det är som att försöka säga att Palme sköt sig själv!

Lena tog inte livet av sig själv, det va någon annan, så sluta kasta skit på henne!

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är väl ändå intressant att försöka förstå varför hon mördades?

Angående Palme så hade han valt att inte ha några livvakter med sig den kvällen. Konsekvensen blev att någon kunde döda honom.

LW gjorde misstaget att driva SD för långt. Hon trodde att hon hade makt över honom. Hon trodde inte att han skulle skada henne fysiskt trots att han hotat och varnat henne. Hon skrev till sin väninna att hon inte trodde att han menade allvar med det. Eftersom hon inbillade sig att han älskade henne.

Jag anser att det är viktigt att det uppmärksammas för att varna andra kvinnor.
Lena mördades brutalt.
Orsaken var en mycket farlig sinnessjuk kvinnas hat.
Någon som på ett mycket märkligt sätt undsluppit något som helst ansvar eller knepiga frågor gällande sina uttalanden och förehavanden.
En person som trots sitt fuskande inte uteslutits från burkletarnas hemliga klubb.
Det är viktigt att reda ut alla märkliga omständigheter, skipa rättvisa för Lena och i viss mån även Stefan.
För om man ska vara riktigt ärlig, så finns det frågor som bör få svar. Allmänintresset över vad som egentligen hände, kommer inte försvinna.
Alla bisarra händelser, pekar åt samma håll.
Är det inte kutym att reda ut ALLT?
Citera
2023-08-29, 01:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lena mördades brutalt.
Orsaken var en mycket farlig sinnessjuk kvinnas hat.
Någon som på ett mycket märkligt sätt undsluppit något som helst ansvar eller knepiga frågor gällande sina uttalanden och förehavanden.
En person som trots sitt fuskande inte uteslutits från burkletarnas hemliga klubb.
Det är viktigt att reda ut alla märkliga omständigheter, skipa rättvisa för Lena och i viss mån även Stefan.
För om man ska vara riktigt ärlig, så finns det frågor som bör få svar. Allmänintresset över vad som egentligen hände, kommer inte försvinna.
Alla bisarra händelser, pekar åt samma håll.
Är det inte kutym att reda ut ALLT?

Om du nu skulle ha rätt: vems fel var det i så fall att HD hatade henne? Det var ju inte någon random kvinna som hon plötsligt började hata utan anledning. Vad jag tycker är viktigt att förstå är att våra val får konsekvenser. Om du har rätt så är lärdomen/varningen att man som älskarinna ska akta sig för sin älskares fru. Och som make att man ska tänka sig för innan man skaffar en älskarinna och sårar sin fru.
Citera
2023-08-29, 21:25
Medlem
Hur kunde HD veta att LW var död innan det offentliggjordes, vill minnas att hon nämner ngt om att det berodde på att hon åkte förbi fyndplatsen och såg polisbilar när hon åkte med SOA hem från polishuset, detta är en sak att fundera på tycker jag
Citera
2023-08-30, 00:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hur kunde HD veta att LW var död innan det offentliggjordes, vill minnas att hon nämner ngt om att det berodde på att hon åkte förbi fyndplatsen och såg polisbilar när hon åkte med SOA hem från polishuset, detta är en sak att fundera på tycker jag

Det har vi funderat på och diskuterat här i över 5 år. Du är lite sen på bollen.
Citera
2023-08-30, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det har vi funderat på och diskuterat här i över 5 år. Du är lite sen på bollen.

Vad bra, så efter så lång tid borde ni ha ett någorlunda bra svar också då eller vad kom ni fram till
Citera
2023-08-30, 07:03
Avslutad
Citat:
Det kan vara så att HD är klärvoajant...
Det är endast den förklaring jag kan komma fram till gällande HDs vetskap om mordet, platsen, betydelsen.

Ja,omständigheterna borde utretts närmre, då det är oerhört märkligt, hur HD och SOA hade kännedom om fyndet av Lenas kropp, när dom puttrade förbi bullerplanket...

Man får en dålig magkänsla när man söker bland dokumenten och det framkommer att förhöret med HD avbrutits, väninnetjatter i förhörsrummet, avskriften av förhöret har gjorts av en socionom som ville testa på att jobba inom polismyndigheten, om jag inte missminner mig. Avskriften var inte i sin helhet.

Det är mycket märkligt att HD kan känna till saker som endast mördaren bör ha vetskap om vid tidpunterna för hennes uttalanden.
Det går inte att blunda för att det
Citera
2023-08-30, 07:18
Medlem
Citat:
Det kan vara så att HD är klärvoajant...
Det är endast den förklaring jag kan komma fram till gällande HDs vetskap om mordet, platsen, betydelsen.

Ja,omständigheterna borde utretts närmre, då det är oerhört märkligt, hur HD och SOA hade kännedom om fyndet av Lenas kropp, när dom puttrade förbi bullerplanket...

Man får en dålig magkänsla när man söker bland dokumenten och det framkommer att förhöret med HD avbrutits, väninnetjatter i förhörsrummet, avskriften av förhöret har gjorts av en socionom som ville testa på att jobba inom polismyndigheten, om jag inte missminner mig. Avskriften var inte i sin helhet.

Det är mycket märkligt att HD kan känna till saker som endast mördaren bör ha vetskap om vid tidpunterna för hennes uttalanden.
Det går inte att blunda för att det

Absolut detta är väldigt svårt att bara blunda för
Citera
2023-08-30, 07:37
Avslutad
Citat:
Absolut detta är väldigt svårt att bara blunda för
Jag undrar i mitt stilla sinne hur det kommer sig att Stefans försvarare inte ifrågasatte HD och SOA mer? Det hade verkligen varit på sin plats att lyfta frågan för att fria sin klients, så tvivel och lyfta frågan om en alternativ mördare, som hade motiv, oerhört starka motiv, socialt, känslomässigt, ekonomiskt osv.
Det är inte helt omöjligt att Lena tänkt avslöja parets förskingring, HDs vrede över fuskloggarna som LW inte godkände tog ut sin rätt.
17 loggar
17 slag

Alla kan göra misstag
Rätt ska vara rätt
Citera
2023-08-30, 08:48
Medlem
Citat:
Jag undrar i mitt stilla sinne hur det kommer sig att Stefans försvarare inte ifrågasatte HD och SOA mer? Det hade verkligen varit på sin plats att lyfta frågan för att fria sin klients, så tvivel och lyfta frågan om en alternativ mördare, som hade motiv, oerhört starka motiv, socialt, känslomässigt, ekonomiskt osv.
Det är inte helt omöjligt att Lena tänkt avslöja parets förskingring, HDs vrede över fuskloggarna som LW inte godkände tog ut sin rätt.
17 loggar
17 slag

Alla kan göra misstag
Rätt ska vara rätt

Aktbilaga 150 Vittnesförhör
s.19
Stefan erkände till slut för Hanna om han och Lena och förklarade att när Hanna blev dålig
behövde han tröst både fysiskt och psykiskt. Hanna blev förbannad av Lenas närvaro,
Jeanette fick inte ens nämna Lenas namn på eventen. Lena var jätte duktig inom geo-cach
och arbetade flitigt. Hon fick aldrig det beröm hon förtjänade eftersom Jeanette aldrig fick
hylla Lena framför Hanna.
edit..

Undrar vad detta kan ha för betydelse:
Jeanette fick sen ett meddelande från Hanna den 17 maj 2017 där hon berättade att hon och
Stefan skulle försöka igen. Nu vet Jeanette att de har separerat. Hanna ställde ultimatum mot
Stefan men Hanna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot
henne fast hårdare. När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan
inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena".

Hanna såg rött när hon såg Lena men samtidigt kunde de vara på samma event. Jeanette
minns en gång på ett event, så satt Stefan och Lena i slottet och pratade ensamma och man
kunde se dem. Då såg Jeanette Hanna som stod ute i regnet och packade i bilen och grät
samtidigt.
Jeanette lider med Hanna för det hon har fått stått ut med.
Senast redigerad av NiederErmaFrost 2023-08-30 kl. 08:54.
Citera
2023-08-30, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Aktbilaga 150 Vittnesförhör
s.19
Stefan erkände till slut för Hanna om han och Lena och förklarade att när Hanna blev dålig
behövde han tröst både fysiskt och psykiskt. Hanna blev förbannad av Lenas närvaro,
Jeanette fick inte ens nämna Lenas namn på eventen. Lena var jätte duktig inom geo-cach
och arbetade flitigt. Hon fick aldrig det beröm hon förtjänade eftersom Jeanette aldrig fick
hylla Lena framför Hanna
.
edit..

Undrar vad detta kan ha för betydelse:
Jeanette fick sen ett meddelande från Hanna den 17 maj 2017 där hon berättade att hon och
Stefan skulle försöka igen. Nu vet Jeanette att de har separerat. Hanna ställde ultimatum mot
Stefan men Hanna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot
henne fast hårdare. När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan
inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena".

Hanna såg rött när hon såg Lena men samtidigt kunde de vara på samma event. Jeanette
minns en gång på ett event, så satt Stefan och Lena i slottet och pratade ensamma och man
kunde se dem. Då såg Jeanette Hanna som stod ute i regnet och packade i bilen och grät
samtidigt.
Jeanette lider med Hanna för det hon har fått stått ut med.
Jadu, 2017 kuckilurade Hanna med sillen, så oskuldsfullt

Många frågor som skulle behöva rätas ut
Citera
2023-08-30, 09:26
Medlem
Detta är i närtid till mordet på LenaW:
s25 Aktbilaga 149 Förhör Hanna Davidsson
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-19 13:28 diarienr: 5000-K574218-18

V: För det var henne å Stefans logga. Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så
det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här
fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in