Citat:
Ursprungligen postat av
Majs100
Mycket bra artikel. Den här var rolig.
Citat:
Vi pratar med investerare som ska investera i projektet genom att köpa större bundles av NFT:er.
Det operativa ordet där är "pratar" = de har bjudit in investerare. Resten är att betrakta som drömmar. Återigen ser man också svengelskan. Blir det finare om man säger bundles, eller saknas det bara svenska?
Denna är bra också.
Citat:
Jo – våra NFT:er kommer kosta ca 3 000 svenska kronor styck. Ett fullt rimligt pris tycker vi, när man kikar på det värde man får för pengarna. Jämför det med t ex med en plats på ett co-working space här i Stockholm som kostar 5 000 kr/mån.
Ja de betalade 1200 per bild och fick bilder. Det måste ju alla förstå att om det annars kostar 5000 i månaden kan man inte få kontorsplats genom att betala för några bilder, en gång.
Jag tänker på professionella företagshotell. Vad kostar det att hyra in sig hos Regus exempelvis? På deras hemsida står det, 1650+ per person. Var då? Jag gissar att om man vill sitta i Nordstan i Göteborg, eller Norrmalm i Stockholm, så kostar det mer. Och det är inte som att man får personlig yoga med de trevliga damerna som jobbar där. Kaffet är också kortautomater. Ett sådant här hotell kan ha 50+ företag, och säljer åtminstone en helt transparent produkt, med två anställda och en extern firma som ställer in kaffeautomaterna.
Nä, hela det här projektet var så urbota dumt, vilket de måste ha insett.
Och som gör att min tro är att de var ohederliga mer eller mindre från början.