2023-08-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
[...] Och nu sitter hon i sitt eget kommentarsfält och skriver fejkkommentarer för att fejka hur lyckliga hennes investerare är över att ha blivit scammade.

Haha klockren kommentar.

Kan någon, med bättre grammatik än mig skriva ihop något som vi kan klista in i mail och skicka vidare?

Tänker att man tar upp:
- Falsk marknadsföring
- Potentiella avtalsbrott
- Regelbrott gällande finansiella instrument
-
(fyll gärna på)

Tänker vi alla kan maila

https://anmalan.konsumentverket.se/
Här kan man anmäla det mesta verkar det som: https://www.konsumentverket.se/for-konsument/att-anmala-till-konsumentverket/det-har-kan-du-anmala/

https://www.fi.se/sv/om-fi/kontakta-oss/visselblasare/
Eftersom marknadsföringen och de hon faktiskt har sålt (?) har handlat om finansiella instrument faller väl de rimligtvis under de regelverk FI har tillsynsansvar.

https://skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejlaoss/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html
Skatteverket, lär vara en del oegentligheter mellan bolagen?... En revision på alla deras företag vore bra för att reda ut så att de inte har belastat WoA fel och vore bra för skatteverket att granska att hon verkligen har på fötterna när hon har fakturerat osv(marknadsmässiga villkor). Inte tagit kostnader i WoA som härrör till de andra bolagen.
Citera
2023-08-31, 19:29
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Det är väl här influencer-skon klämmer

Även fast hon svart på vitt blåljuger sin svans av följare rätt upp i nyllet så tycker folk synd om henne och hennes psykopatiska man…

Inte undra på att scientolog kyrkan fortfarande tjänar stora pengar

Hur gamla är Vanjas följare? De sjukt överdrivt positiva kommentarerna på hennes insta är så cringe vilket gör mig väldigt konfunderad. Vilka är DESSA människor?

Ja det får mig att tänka på det här avsnittet av creepypodden

https://sverigesradio.se/avsnitt/avsnitt-155-influencer-creepypodden-i-p3

Men ja riktigt osmakligt är det att vanja sitter och tycker synd om sig själv efter det hon utsatt sina följare för. Usch.
Citera
2023-09-01, 00:38
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag vet att det väl egentligen är ett sidospår men kan inte släppa det här med Niklas och hans psykiska mående. Vanja skriver såhär som svar på en kommentar idag där någon undrar hur det är med Niklas:

Inte så bra just nu, vilket inte är så konstigt. Det blir ett rejält bakslag, men han kommer tillbaka.

Tycker faktiskt synd om Vanja i allt detta. Hon kämpar ändå på, genomför Niklas (kassa) idé, tar allt ALLT ansvar för barnen, gör ett sängsamarbete på instagram för att Niklas ska få en egen säng då hans nattsömn på inga vilkor får störas, verkar ha styrt allt med Gotlandsrenoveringen, ger beröm och otaliga hyllningar för att han är kapabel att klicka hem en grej på blocket eller kanske gör en omelett, och får sedan ta hela det här drevet medan han har bäddat ned sig i soffan framför tv:n igen.
Nej, det är inte synd om varken Vanja eller Niklas.

Sluta.
Citera
2023-09-01, 10:57
Medlem
Jag har idag mejlat till redaktionen på Motherhood, hennes blogghost, och frågat hur de ser på saken. De har hjälpt Vanja genom att upplåta sin plattform, och jag uppmanade dem att avsluta samarbetet med henne eftersom hon inte längre kan räknas som en bra förebild.
Citera
2023-09-01, 14:19
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isatat
Jag har idag mejlat till redaktionen på Motherhood, hennes blogghost, och frågat hur de ser på saken. De har hjälpt Vanja genom att upplåta sin plattform, och jag uppmanade dem att avsluta samarbetet med henne eftersom hon inte längre kan räknas som en bra förebild.

Det är sånt här som gör skillnad!

Klart som fan Vanjas samarbetspartners skall informeras… en för en, vecka för vecka… bra!

Nu ska Vanja och co till Barcelona och fira… stackarn kanske behöver ett ”break” från allt scammande
Senast redigerad av pillifjong 2023-09-01 kl. 14:22.
Citera
2023-09-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Det är sånt här som gör skillnad!

Klart som fan Vanjas samarbetspartners skall informeras… en för en, vecka för vecka… bra!

Nu ska Vanja och co till Barcelona och fira… stackarn kanske behöver ett ”break” från allt scammande

Vilka ska till Barcelona och varför? Vill helst inte ge klick till varken Blogg eller Insta.
Citera
2023-09-01, 21:18
Medlem
Hon ska resa med sin pappa, bror och syster. Pappan fyller 80 år. Annars verkar livet pågå som vanligt! Det är leopardkläder, inköp på Blocket och Tintan i funktionskläder à la vingar med glitter. Förra helgen var jobbig men de landade mjukt hos Oliven och såg en groda i skogen. Inlägget följs av hyllande kommentarer som önskar att Vanja ska vara rädd om sig, inte kan se några problem alls med Woa och bara önskar att drevet mot Vanja ska ta slut. Hyllningskören är enorm i förhållande till mer skeptiska kommentarer. Har du läst Vanjas sociala medier tidigare vet du exakt. Stormen Woa påverkar iaf inte blogg och insta mer än det faktum att det inte säljs till in något metsverse längre. Men har du något tips på restauranger eller annat att se vill hon gärna att du hör av dig!
Citera
2023-09-01, 21:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majs100
Jag önskar så att detta prövas rättsligt! Så nyfiken på utgången!!

Läsvärt är detta!
https://www.resume.se/blogg/sociala-bloggen/?fbclid=PAAaYB0B7CgpvYJvUoh6z7O0WFL4rwvOl5nY1Ti67l ua5MrbgDuN_UErUffwI_aem_Adbm2aup7sjpauB8zIeKn90N_N SBeoIG1_gAtf8gG7ftpAY1yQItnVDrTWmaW-7cA18

Mycket bra artikel. Den här var rolig.

Citat:
Vi pratar med investerare som ska investera i projektet genom att köpa större bundles av NFT:er.

Det operativa ordet där är "pratar" = de har bjudit in investerare. Resten är att betrakta som drömmar. Återigen ser man också svengelskan. Blir det finare om man säger bundles, eller saknas det bara svenska?

Denna är bra också.

Citat:
Jo – våra NFT:er kommer kosta ca 3 000 svenska kronor styck. Ett fullt rimligt pris tycker vi, när man kikar på det värde man får för pengarna. Jämför det med t ex med en plats på ett co-working space här i Stockholm som kostar 5 000 kr/mån.

Ja de betalade 1200 per bild och fick bilder. Det måste ju alla förstå att om det annars kostar 5000 i månaden kan man inte få kontorsplats genom att betala för några bilder, en gång.

Jag tänker på professionella företagshotell. Vad kostar det att hyra in sig hos Regus exempelvis? På deras hemsida står det, 1650+ per person. Var då? Jag gissar att om man vill sitta i Nordstan i Göteborg, eller Norrmalm i Stockholm, så kostar det mer. Och det är inte som att man får personlig yoga med de trevliga damerna som jobbar där. Kaffet är också kortautomater. Ett sådant här hotell kan ha 50+ företag, och säljer åtminstone en helt transparent produkt, med två anställda och en extern firma som ställer in kaffeautomaterna.

Nä, hela det här projektet var så urbota dumt, vilket de måste ha insett.

Och som gör att min tro är att de var ohederliga mer eller mindre från början.
Citera
2023-09-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstrutens
Vilka ska till Barcelona och varför? Vill helst inte ge klick till varken Blogg eller Insta.
Det är bra tänkt. Svårt att låta bli bara.. Men insta -är det inte mest följare som spelar roll där? Att bara kolla - syns det? Har ingen riktig koll på branschen.
Citera
2023-09-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Att bara kolla - syns det? Har ingen riktig koll på branschen.

De syns.
Citera
2023-09-02, 15:47
Medlem
Alltså så slappt av Vanja. En holder som lätt desperat frågar hur man ska göra i delklarationen på bloggen nu när discorden stängts ned. Verkligen ett icke-svar ju…

Hej, bara att fråga mig här istället så svarar jag. ❣️ Man behöver bara ta upp dem om man säljer dem med antingen vinst eller förlust, annars behöver du inte göra något (var iaf reglerna sist vi kikade, dock förändras de hela tiden så inför nästa deklaration kan det vara bra att kika med Skatteverket hur de vill att man gör så att det blir rätt).
Citera
2023-09-02, 17:47
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Mycket bra artikel.

Ja de betalade 1200 per bild och fick bilder. Det måste ju alla förstå att om det annars kostar 5000 i månaden kan man inte få kontorsplats genom att betala för några bilder, en gång.

....

Nä, hela det här projektet var så urbota dumt, vilket de måste ha insett.

Och som gör att min tro är att de var ohederliga mer eller mindre från början.

Ja resumé artikeln var väldigt bra. Jag tror det ligger mycket i det, "rosa lagboken". Eftersom vanja är så fluffig och göllig och 1000 x smileys så går det inte in i folk riktigt att hon är en bedragare, som blåst följare på miljoner kronor.

Tyckte det var bra att det var gott om inklippt från bloggen också. Vanja försöker ju skriva om historien att "vi var inte tillräckligt tydliga med att det var en vision". Så läser man bara artiklarna från Aftonbladet och vanjas snyftinlägg på bloggen blir det sanningen. Men tittar man tillbaka på hur vanja kommunicerade kring woa är det ju helt jävla bombsäkra uttalanden om lokalen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in