Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
”
Women are Faster than Men at Ultra Distances (195 miles)
One of the most interesting findings though is that women in ultrarunning close the gender pace gap with men seen at shorter distances and those female ultra runners are actually faster than male ultra runners on average at distances over 195 miles.The data shows that the longer the distance the shorter the gender pace gap. In 5Ks men run 17.9% faster than women but on a 100-miler the difference is just 0.25%.”*
https://baltimorepostexaminer.com/women-are-faster-than-men-at-ultra-distances-195-miles/2020/01/28
Världens längsta och hårdaste ultramaraton-lopp är 3100 miles (4988 km) långt. Nästan 500 mil! Efter 48 dagar, 14 timmar, 24 minuter och 10 sekunder nådde slovakiskan Kaneenika Janáková destinationen i New York. Jämför hennes prestation med en viss elitsoldat från Navy Seal, David Goggins som 2005 sprang lika lång sträcka på över 65 dagar. 17 dagar långsammare än Kaneenika.
https://spectator.sme.sk/c/20637500/slovak-who-ran-almost-5000-km-in-48-days-many-ultra-runners-are-humble-people.html
Prova själv att springa nästan 500 mil. Ungefär lika stor sträcka som mellan Halmstad och Bagdad. Du behöver inte lägga ut pengar på dyra flygbiljetter, utan snöra bara fast dojorna i Halmstad och spurta iväg mot Bagdad. Och bosätt dig där!
Dessutom är kvinnor också i genomsnitt bättre än män på ultramaraton-simning utomhus, särkilt i kallt vatten. Runt Manhattan Island 45,9 km:
https://longswims.com/events/manhattan-island-marathon-swim/2015/
Jag skulle vilja se den där kvinnan leva som Goggins i ens 10 dagar eller göra hellweek så många gånger som han gjorde.
Hennes prestation är pga. mindre muskler skulle jag gissa på = inte lika mycket mjölksyra, större chans till uthållighet.
Finns ingen kvinna som är lika tuff som honom vad vi vet. Så män är bättre på det mesta. Så är det.
Många sporter är anpassade för att kvinnor ens ska få vara med i leken, annars hade det aldrig skett.
Hon vinner mot honom på en grej... i alla andra fysiska utmaningar så förlorar hon. Vem fan är bättre?
Du kan hålla på i den här tråden i evigheter. Din manshatande pajas. Din hycklare.
Gå tillbaka till dina förflyttningar av målstolpar (logisk inkonsekvens):
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Länka till bevis som understödjer allt det du säger. Har du inte även nu igen bytt hur du definierar ''vem som är bäst''? Tidigare tittade du på gruppnivå, nu verkar du titta på de absolut bästa igen.
Ibland jämför du kvinna mot kvinna, andra gånger de 3 bästa kvinnorna mot de 3 bästa männen. Du börjar inte se att det du gör är körsbärsplockande?
Du upprättar en definition och sedan håller du dig till den, din ärthjärna. Du kan inte hålla på att flytta målstolparna hela tiden.
Här har du en utmaning:
1) Upprätta en tydlig definition kring vad som avser ''bättre'' när det kommer till könen.
2) Var logiskt konsekvent.
3) Bygg dina ståndpunkter utifrån fakta (empiri + logik).
4) Acceptera att bli korsförhörd på det du länkar till.
Går du med på detta så kommer du få det tufft för jag kommer grilla dig så hårt så du kommer göra bort dig. Nu har du chansen, äg mig. Tvinga dig själv att köra 1-4 och du kommer bli förlöjligad i den här tråden.
Sätt en ribba och du kommer få det hett om öronen. Det kan du lita på. Dags att sluta smita och faktiskt köra med schyssta kort. Om inte, så är du en dålig människa.
Det kommer bli en hemläxa för alla arroganta feminister för de kommer se hur någon som är smart tänker och resonerar.
Jag kommer gång på gång tvinga dig att vara konsekvent och jag kommer peka på varenda liten grej du länkar till. Du kommer inte komma undan med att bara upprepa vad en studie säger. Du kommer behöva förstå den till 100 %. Sedan ska vi applicera de logiska och statistiska spelreglerna. Törs du?
Kör 1-4, jag är på.
Du diskuterar i dålig tro. Det är dålig stil mot alla andra.
Du kan inte flytta dina målstolpar hela tiden.
Jag har förresten en annan stipulation: Misslyckas du med att svara rätt på mina frågor om det du länkar till eller att vara logiskt konsekvent så vill jag att du tar bort ditt konto här på FB eller gör dig själv inaktiv här.
Kräv icke-hyckleri av dig själv, ärlighet och bevisad kompetens och du kommer få det mycket tuffare i den här tråden.