2023-04-29, 17:29
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Åh vad tråkigt - jag som trodde att han var rolig och så visar det sig att han är jude!! Helvete - hade jag vetat det så hade jag ju direkt förstått att han inte är ett dugg kul…

Vita judar kanske ska hålla käften om BLM, och fundera på om de är vita eller judar i första hand innan de glappar med käften ja.

Är Jonatan vit manlig man i första hand så är hans förminskande av dels av hatet mot transor i Småland och dels av BLM oerhört märkligt i AB.

Eller värderas hans judiska identitet samma som en svart man eller transa eller asiat? I så fall kan han få äta judeskämt som svar på sina förminskanden. Men då tar det märkligt nog stopp.

Han är i likhet med Gardell som är en bög som gömmer sig på tjejmuggen en jude som är väl medveten om att slår man judar på käften är man alltid nazist även om de förtjänar stryk för sina utfall mot människor som inte tycker som dem.

Så vaddå? Vad var roligt med hans text? Förklara för jag uppfattar den mest som något en autistisk pundare skrivit ihop för att göra någon glad och få pengar till knark.
Citera
2023-04-29, 17:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Vita judar kanske ska hålla käften om BLM, och fundera på om de är vita eller judar i första hand innan de glappar med käften ja.

Är Jonatan vit manlig man i första hand så är hans förminskande av dels av hatet mot transor i Småland och dels av BLM oerhört märkligt i AB.

Eller värderas hans judiska identitet samma som en svart man eller transa eller asiat? I så fall kan han få äta judeskämt som svar på sina förminskanden. Men då tar det märkligt nog stopp.

Han är i likhet med Gardell som är en bög som gömmer sig på tjejmuggen en jude som är väl medveten om att slår man judar på käften är man alltid nazist även om de förtjänar stryk för sina utfall mot människor som inte tycker som dem.

Så vaddå? Vad var roligt med hans text? Förklara för jag uppfattar den mest som något en autistisk pundare skrivit ihop för att göra någon glad och få pengar till knark.

Jag tycker det känns som om du försöker censurera vissa grupper och sätta regler för vad man får skoja om - det känns verkligen inte särskilt svenskt / demokratiskt / trevligt… är du en bitter mena-person så kan jag iofs förstå dig (jag tycker judarna är lika korkade som palestinierna i frågan..) men det är knappast ämnet här…
Citera
2023-04-29, 17:52
Citat:
Jag tycker det känns som om du försöker censurera vissa grupper och sätta regler för vad man får skoja om - det känns verkligen inte särskilt svenskt / demokratiskt / trevligt… är du en bitter mena-person så kan jag iofs förstå dig (jag tycker judarna är lika korkade som palestinierna i frågan..) men det är knappast ämnet här…

Nej, tvärtom så får man skämta om vad man vill, men är man en vit jude så kanske man får räkna med att man talar som en vit man om dessa ting och får svar därefter.

Jonatan är vit vanilla pundare, han kanske ska låta bli att använda just transor och BLM för att angripa Åkesson.

Det omvända, att Kyle i South Park skapad av en jude som på pekar att judar kontrollerar Hollywood får man SKMA och Jonatans grinande bögpolare (synd att vara bögjude och inte kunna docka) som ältar om Sverige verkligen var de j-vla bögiga as alla uppfattar dem som eftersom de har synpunkter på vad som hände i ett krig de var för fega för att delta i efter sig om man nämner, samt diverse kommunistsekter.

Klart man får skämta om bögjudar som Jonatan.
Citera
2023-04-29, 18:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Nej, tvärtom så får man skämta om vad man vill, men är man en vit jude så kanske man får räkna med att man talar som en vit man om dessa ting och får svar därefter.

Jonatan är vit vanilla pundare, han kanske ska låta bli att använda just transor och BLM för att angripa Åkesson.
Varför det? Du sa ju just att man får skämta om vad man vill - gäller det inte alla?

Citat:
Det omvända, att Kyle i South Park skapad av en jude som på pekar att judar kontrollerar Hollywood får man SKMA och Jonatans grinande bögpolare (synd att vara bögjude och inte kunna docka) som ältar om Sverige verkligen var de j-vla bögiga as alla uppfattar dem som eftersom de har synpunkter på vad som hände i ett krig de var för fega för att delta i efter sig om man nämner, samt diverse kommunistsekter.

Klart man får skämta om bögjudar som Jonatan.
På vilket sätt är det ”omvänt” att du hela tiden utgår ifrån vad man får göra om man är jude? Framstår mer och mer som om du tycker att just judar ska anpassa sig, censureras eller vara beredda på motstånd om de skämtar..

Vad är SKMA?
Citera
2023-04-29, 18:58
Citat:
Varför det? Du sa ju just att man får skämta om vad man vill - gäller det inte alla?

På vilket sätt är det ”omvänt” att du hela tiden utgår ifrån vad man får göra om man är jude? Framstår mer och mer som om du tycker att just judar ska anpassa sig, censureras eller vara beredda på motstånd om de skämtar..

Vad är SKMA?

Kommer du ihåg när en annan komiker, Betnér hela tiden drev med Åkesson och snackade om att sverige alltid sett ut på ett visst sätt.

Ingen tyckte de skämten var roliga.

Vad jag skrev är att det är löjligt när en vit man använder graden av förtryck av transor i Jönköping för att angripa Åkesson eller börjar jiddra om BLM, vad vet Jönatan Ungä om att alltid få sitt namn felstavat egentligen? Han är en j-vla bög som tror han är kul, ah då säger jag att han är en j-vla bögjude, graden av förtryck av bögjudar som Jonatan är nämligen minimal i Sverige, trots vad Jonatans bögpolare försöker påstå.

"Jag vet att judar inte blir förtryckta i Jönköping eller Malmö ety det är inte USA."

edit: varför håller han inte bara käft och skriver om saker som inte gör att man måste snacka om att han är en dum j-vel som låter religiösa gubbar skära honom i kuken?
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-29 kl. 19:12. Anledning: svordomar
Citera
2023-08-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
https://www.youtube.com/watch?v=qDlP..._channel=jacot

SEMST med Unge. Undrar om publiken förstår att knarkhistorien förmodligen är helt sann?
"Sveriges mest intelligenta komiker", "Geni" osv står det i kommentarerna. Jag tycker mest det är en ganska motbjudande historia om missbruk.

Jag gillar honom verkligen och hoppas han håller länge! Väldigt påfrestande för kropp och knopp att gå på just tjack och benso, vilket han väl gjort ett bra tag nu? Hade varit för tråkigt om han tappade förståndet tillslut.

Jag såg precis klippet och jag anar också ett mörker som är svårt att skratta åt om man ser bakom kulisserna.
Citera
2023-08-23, 11:57
Medlem
Jordgubbes avatar
Han skriver roligt ... med ansträngning försöker jag läsa hans text i Aftonbladet som om han läste den med hans märkliga intonation, det funkar bara delvis, som kaffe utan koffein - det borde finnas ett ljudspår för den saken.
Citera
2023-08-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Han skriver roligt ... med ansträngning försöker jag läsa hans text i Aftonbladet som om han läste den med hans märkliga intonation, det funkar bara delvis, som kaffe utan koffein - det borde finnas ett ljudspår för den saken.

Hahaha man hör allt lite av hans röst när man läste det. Tack för tips.
Citera
2023-09-01, 19:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Hur kommer det sig att han har så sjuk intonation? Det är ett helt nytt sätt att prata. Han pratade inte så för typ 10 år sen utan det har kommit på senare år. Riktigt märkligt, men fascinerande. Går knappt att efterhärma heller.
Citera
2023-09-30, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hur kommer det sig att han har så sjuk intonation? Det är ett helt nytt sätt att prata. Han pratade inte så för typ 10 år sen utan det har kommit på senare år. Riktigt märkligt, men fascinerande. Går knappt att efterhärma heller.
Citat:
Ursprungligen postat av lolaleona
Detta har diskuterats en massa gånger på radion. Helt rätt att han är från Djurgården och växte upp i Stockholm, dock bor han nu i Malmö och har gjort det under en lång tid, därför har han anammat någon slags variant av dialekten där och det blir en märklig blandning med "stockholmskan".
Se inlägg #43 o däromkring
Citera
2023-11-03, 21:04
Medlem
Vilka diagnoser har herr unge och vilka droger går han på?
Citera
2023-11-03, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Vilka diagnoser har herr unge och vilka droger går han på?
ADHD och tjack?

https://www.svtplay.se/drugdealer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in