2023-08-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Räknade jag upp att kasta kula som en sport där kvinnor är bättre än män?

Dressyr skrev du. Sedan kastade du obefogat skit utan specificering.
Citera
2023-08-31, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Dressyr skrev du. Sedan kastade du obefogat skit utan specificering.
Jag skrev ”exempelvis ultramarathon, ultrasimning och ultracykling, stå i jägarvila, bergsklättring. Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt” och du undrar hur kvinnor ska kunna kasta kula längre än män?

(Och jag tyckte väl jag kände igen ditt tjat om att ingen utom du begriper sig på logik och statistik och att du äger alla i diskussionen.)
Senast redigerad av Ipsi 2023-08-31 kl. 23:10.
Citera
2023-08-31, 23:00
Moderator
Nospheratus avatar
Så vitt jag vet utklassar kvinnor män som stridspiloter. De har bättre koordinationsförmåga och bättre multi tasking än män. Nu råkar just stridspilot vara en typisk pojkdröm, varpå den absolut rungande majoriteten av sökande är män. Därmed finns det väldigt få kvinnliga stridspiloter. Av samma anledning som att det jämförelsevis finns väldigt få manliga konstryttare. Nämligen, att det kryllar inte av män som intresserar sig för stall och hästar. Det råder dock ingen brist på brudar med flickdrömmar om att rida hästar.

Jag vet inte hur det ser ut just nu i skrivande stund. Men 2014 var majoriteten av instruktörer vid Navy Strike Fighter Tactics Instructor school (aka Top Gun i filmvärlden) i USA just kvinnor. Vilket orsakade visst rabalder i ett vattenglas under kriget i Mellanöstern. Nämligen att Amerikansk policy är att inte placera kvinnor i stridande position. Man tillåter kvinnor i allehanda vapenslag i USA sedan decennier, men om de ens blir placerade i krigsområden blir det någon tjänst på basen. Mekaniker, skrivbordstjänst eller dylikt. Den något surrealistiska situationen uppstod alltså att amerikanska flottan vägrade skicka sina absolut bästa stridspiloter, kvinnor, i strid. Man skickade hellre nyutexaminerade manliga piloter som brudarna körde åttor runt med en bärs i handen.

Några som däremot inte har några problem att skicka brudar i strid är UAE. Vilket användes flitigt som krigspropaganda med posters på kvinnliga piloter och texten "Hey ISIS, you just got bombed by a WOMAN". Vilket kanske inte var så kul att höra av just knasiga supertalibaner som ISIS.

Men ja, absolut, den stora majoriteten av stridspiloter är och har historiskt varit män. Just därför att det är ett typiskt drömjobb bland unga män. De få kvinnor som söker visar sig dock vara ganska mycket bättre på det.
Citera
2023-09-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Så vitt jag vet utklassar kvinnor män som stridspiloter. De har bättre koordinationsförmåga och bättre multi tasking än män. Nu råkar just stridspilot vara en typisk pojkdröm, varpå den absolut rungande majoriteten av sökande är män. Därmed finns det väldigt få kvinnliga stridspiloter. Av samma anledning som att det jämförelsevis finns väldigt få manliga konstryttare. Nämligen, att det kryllar inte av män som intresserar sig för stall och hästar. Det råder dock ingen brist på brudar med flickdrömmar om att rida hästar.

Jag vet inte hur det ser ut just nu i skrivande stund. Men 2014 var majoriteten av instruktörer vid Navy Strike Fighter Tactics Instructor school (aka Top Gun i filmvärlden) i USA just kvinnor. Vilket orsakade visst rabalder i ett vattenglas under kriget i Mellanöstern. Nämligen att Amerikansk policy är att inte placera kvinnor i stridande position. Man tillåter kvinnor i allehanda vapenslag i USA sedan decennier, men om de ens blir placerade i krigsområden blir det någon tjänst på basen. Mekaniker, skrivbordstjänst eller dylikt. Den något surrealistiska situationen uppstod alltså att amerikanska flottan vägrade skicka sina absolut bästa stridspiloter, kvinnor, i strid. Man skickade hellre nyutexaminerade manliga piloter som brudarna körde åttor runt med en bärs i handen.

Några som däremot inte har några problem att skicka brudar i strid är UAE. Vilket användes flitigt som krigspropaganda med posters på kvinnliga piloter och texten "Hey ISIS, you just got bombed by a WOMAN". Vilket kanske inte var så kul att höra av just knasiga supertalibaner som ISIS.

Men ja, absolut, den stora majoriteten av stridspiloter är och har historiskt varit män. Just därför att det är ett typiskt drömjobb bland unga män. De få kvinnor som söker visar sig dock vara ganska mycket bättre på det.

Finns det trovärdiga källor på det?

Är det inte så att det bara är de absolut mest lämpade kvinnorna som vill dit? Och att denna lilla grupp skönmålas?
Citera
2023-09-01, 08:13
Medlem
Citat:
Räknade jag upp att kasta kula som en sport där kvinnor är bättre än män?

Kasta kula? Gör ungarna det fortfarande?
Citera
2023-09-01, 09:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag skrev ”exempelvis ultramarathon, ultrasimning och ultracykling, stå i jägarvila, bergsklättring. Alltså sporter där kvinnor har fördel av sin större uthållighet, större statiska muskelstyrka och lättare kroppsvikt” och du undrar hur kvinnor ska kunna kasta kula längre än män?

(Och jag tyckte väl jag kände igen ditt tjat om att ingen utom du begriper sig på logik och statistik och att du äger alla i diskussionen.)

Du är som en grinig liten unge som inte förstår vad hon gjort för fel och tycker mamma är orättvis.

De gånger du försöker länka till något som ska bevisa din tes så blir det självmål för du orkar inte läsa längre än rubriken. Ändå tycker du det är så himla orättvist att ingen håller med dig. Kan du inte bara försvinna eller försöka bidra med något konstruktivt?

Eftersom jag misstänker att du inte kommer att försvinna så ska jag ge dig lite hjälp. Här nedan är några av dina senaste bajskorvar till inlägg som du bidragit med i diskussionen.

Jag har fetat ditt mest patetiska repetitiva lipande. Nästa gång du får en impuls att dra iväg en av dessa oneliners, stanna upp och försök bemöta sakfrågan istället. Ett tips är att läsa vad du och andra länkar till innan du svarar.

Citat:
Jag har definitivt mer än en susning om det jag uttalar mig om. Hade Turing varit kvinna hade ni överträffat varandra med att bortförklara Turings insats med att Turing bara var medhjälpare och att det egentligen var männen runtomkring som gjorde det. Din äckliga kvinnohatare.

Citat:
Jag har inte dissat någon, jag påtalar att om Turing varit kvinna hade Turing här dissats med att det egentligen var männen runt Turing som stod för insatsen, din kvinnohatare.

Citat:
Det är precis det som den här tråden handlar om - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det.

naturligtvis skulle det även gälla Alana Turing, det behöver inte ens diskuteras.

Citat:
Det är den regeln som gäller i tråden - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det. Vad får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?

Citat:
Men om du svarar på frågan om vad som får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?

Citat:
Jag berättade vilken regel som gäller i tråden. Hade du nåt syfte med att kommentera det eller försökte du bara vara dryg?

Citat:
Nu har jag knappt diskuterat sport ö h t, men det finns definitivt sporter där kvinnor är bättre än män. Alla har redan nämnts i tråden men eftersom kvinnor är bättre räknas de inte.

Citat:
nä, jag sa ju att där kvinnor är bättre räknas det inte. om man måste räkna med där kvinnor är bättre kan man ju inte komma fram till att män är bäst på allt.

Citat:
Nä det är klart de inte gör, till skillnad från alla länkar här i tråden som styrker att män är bäst på precis allt.

Citat:
Som sagt, om kvinnor är bättre räknas det inte, män är bättre på precis allt helt utan länkar.

Citat:
jo jag vet, men sån är regeln: är kvinnor bättre så räknas det inte då därför är män bäst på allt.

Citat:
det får du ta med det logiska statistiksnillet Trollkarlspelle.
Citera
2023-09-01, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Män är fan bäst alltså.

Hahah precis. Sjukt hur folk ens debatterar detta?
Citera
2023-09-01, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu

Vad dum du är. Hade kvinnor varit bättre stridspiloter än män så hade de också varit där. Militären bryr sig inte om kön, speciellt inte nu, och därför hade kvinnorna tvingats in om så var grejen.

Var lite opartisk iallafall.
Citera
2023-09-01, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du är som en grinig liten unge som inte förstår vad hon gjort för fel och tycker mamma är orättvis.

De gånger du försöker länka till något som ska bevisa din tes så blir det självmål för du orkar inte läsa längre än rubriken. Ändå tycker du det är så himla orättvist att ingen håller med dig. Kan du inte bara försvinna eller försöka bidra med något konstruktivt?

Eftersom jag misstänker att du inte kommer att försvinna så ska jag ge dig lite hjälp. Här nedan är några av dina senaste bajskorvar till inlägg som du bidragit med i diskussionen.

Jag har fetat ditt mest patetiska repetitiva lipande. Nästa gång du får en impuls att dra iväg en av dessa oneliners, stanna upp och försök bemöta sakfrågan istället. Ett tips är att läsa vad du och andra länkar till innan du svarar.
Vad är det som du tycker är så orättvist? Att män inte alls är bättre än kvinnor på allt här i världen?

Ditt patetiska lipande orkar jag inte ens engagera mig i.
Citera
2023-09-01, 10:11
Bannlyst
Citat:

Nej kvinnor är inte bättre på ultramarathon, ultrasimning eller ultracykling. Hahaah.

https://marathonhandbook.com/sorokin-100km-world-record/

En man innehar rekordet..

Och kvinnor har inte bättre statisk styrka HAHAHAHAAHAHAHH. Ok!
Citera
2023-09-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Nej kvinnor är inte bättre på ultramarathon, ultrasimning eller ultracykling. Hahaah.

https://marathonhandbook.com/sorokin-100km-world-record/

En man innehar rekordet..

Och kvinnor har inte bättre statisk styrka HAHAHAHAAHAHAHH. Ok!

Vem som vunnit någon tävling, säger inget om vilken grupps kroppar som är bäst lämpade, utan bara vilka som tävlar.

Idag är alla högst medveten om att vissa grupper av afrikaner hela tiden vinner i löpning.
Den medvetenheten existerade inte för låt säga 100 år sen, nån aning om varför?

I ultramarathon så är det fortsatt en fet majoritet män som tävlar.
men, det är en av de ytterligt få sporter som könen kan tävla mot varandra.
Nån aning om varför?
Citera
2023-09-01, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vem som vunnit någon tävling, säger inget om vilken grupps kroppar som är bäst lämpade, utan bara vilka som tävlar.

Idag är alla högst medveten om att vissa grupper av afrikaner hela tiden vinner i löpning.
Den medvetenheten existerade inte för låt säga 100 år sen, nån aning om varför?

I ultramarathon så är det fortsatt en fet majoritet män som tävlar.
men, det är en av de ytterligt få sporter som könen kan tävla mot varandra.
Nån aning om varför?

Gör upp din egen drömvärld.

De som tävlar är de som är bäst och de som har bäst genetik för det. Hade kvinnor varit bättre så hade de sprungit, vilket de gör från TIDIG ålder i både skola och på fritid. Även då slår de inte männen, någongång.

Alla visste att afrikanska män har bättre fysiska egenskaper än andra raser, för 100 år sedan fick de dock inte delta.

Säger du att kvinnor inte får delta?

Lol. Kvinnor springer sedan barnsben överallt i världen (definitivt västvärlden). De varken är eller kommer bli bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in