2023-08-29, 11:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
hade Alan Turing varit kvinna hade han inte gjort något särskilt, då hade han bara varit medhjälpare till männen runtom sig.
Det här gjorde Alan Turing, en av världens mest geniala män, på sätt och vis skapare av AI:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing

Som biprojekt avkodade Turing nazisternas hemliga krypteringsmaskin Enigma vilket gjorde att hela Andra världskriget blev kortare och han sparade 100.000-tals liv. Finns en fantastisk film om detta med Benedict Cumberbatch som Turing:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Imitation_Game

Vem uttalar sig om saker hon inte har en susning om? Känns väldigt underligt, ditt stora manshat.
Senast redigerad av Barents 2023-08-29 kl. 11:52.
Citera
2023-08-29, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det här gjorde Alan Turing, en av världens mest geniala män, på sätt och vis skapare av AI:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing

Som biprojekt avkodade Turing nazisternas hemliga krypteringsmaskin Enigma vilket gjorde att hela Andra världskriget blev kortare och han sparade 100.000-tals liv. Finns en fantastisk film om detta med Benedict Cumberbatch som Turing:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Imitation_Game

Vem uttalar sig om saker hon inte har en susning om? Känns väldigt underligt, ditt stora manshat.
Jag har definitivt mer än en susning om det jag uttalar mig om. Hade Turing varit kvinna hade ni överträffat varandra med att bortförklara Turings insats med att Turing bara var medhjälpare och att det egentligen var männen runtomkring som gjorde det. Din äckliga kvinnohatare.
Citera
2023-08-29, 12:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Jag har definitivt mer än en susning om det jag uttalar mig om. Hade Turing varit kvinna hade ni överträffat varandra med att bortförklara Turings insats med att Turing bara var medhjälpare och att det egentligen var männen runtomkring som gjorde det. Din äckliga kvinnohatare.
Hur blir man en äcklig kvinnohatare genom att länka till Turing-wikin?

Ditt eget inlägg känns lite hatiskt?
Citera
2023-08-29, 12:47
Avslutad
Citat:
Hur blir man en äcklig kvinnohatare genom att länka till Turing-wikin?

Ditt eget inlägg känns lite hatiskt?
På exakt samma sätt som jag blev en manshatare genom att påtala att om Turing varit kvinna hade insatsen bortförklarats av er här.

Och dina inlägg känns mycket hatiska.
Citera
2023-08-29, 13:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
På exakt samma sätt som jag blev en manshatare genom att påtala att om Turing varit kvinna hade insatsen bortförklarats av er här.

Och dina inlägg känns mycket hatiska.
Att länka till wikin för att styrka sitt påstående om Turing är motsatsen till dit inlägg, som dissar Turing utan någon som helst anledning utöver han kön.

Ändå rätt informativt att du inte visste att Turing skonat 100.000-tals liv.
Citera
2023-08-29, 13:32
Avslutad
Citat:
Att länka till wikin för att styrka sitt påstående om Turing är motsatsen till dit inlägg, som dissar Turing utan någon som helst anledning utöver han kön.

Ändå rätt informativt att du inte visste att Turing skonat 100.000-tals liv.
Jag har inte dissat någon, jag påtalar att om Turing varit kvinna hade Turing här dissats med att det egentligen var männen runt Turing som stod för insatsen, din kvinnohatare.
Citera
2023-08-29, 14:05
Avslutad
Citat:
Nej, det är bara du i tråden som dissar efter kön. Det blev extra tydligt med Turing eftersom han anses vara ett av världens största genier, vilket du inte visste, med en hel Hollywood-film som visar hans geni som du inte sett.
Jag har inte dissat någon har jag ju sagt. Mer än möjligen dig nu för din klena läsförståelse.

Men om du nu framhärdar i att jag skulle ha dissat Turing och dessutom efter kön, till förmån för vilket kön skulle det ha varit?
Senast redigerad av Ipsi 2023-08-29 kl. 14:22.
Citera
2023-08-29, 19:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Det är tillräckligt svårt att enas om vad som hänt, så låt oss slippa diskussionen om vad som hade hänt i en verklighet som aldrig fanns.
Citera
2023-08-29, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är tillräckligt svårt att enas om vad som hänt, så låt oss slippa diskussionen om vad som hade hänt i en verklighet som aldrig fanns.
Det är precis det som den här tråden handlar om - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det.

naturligtvis skulle det även gälla Alana Turing, det behöver inte ens diskuteras.
Citera
2023-08-29, 22:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är precis det som den här tråden handlar om - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det.

naturligtvis skulle det även gälla Alana Turing, det behöver inte ens diskuteras.

Då kan du fortsätta driva den tesen gällande något som var, inte något som skulle gälla.
Citera
2023-08-30, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Då kan du fortsätta driva den tesen gällande något som var, inte något som skulle gälla.
Det är den regeln som gäller i tråden - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det. Vad får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?
Citera
2023-08-30, 08:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är den regeln som gäller i tråden - kvinnor är inte bäst på nånting och om de ändå är det så räknas det inte och och kvinnor har inte åstadkommit någonting och om de ändå har gjort det så är det ändå en man som har gjort det. Vad får dig att tro att det skulle kunna vara annorlunda?

Nej, regeln i tråden är att du ska ha sista ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in