2023-08-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Då rekommenderar jag att du skaffar en samtalskontakt asap . Jag känner flera där det lyckats och de har kunnat hålla vikten. Men de har jobbat mkt med sig själv. Hoppa inte över den biten! Annars tycker jag att det är en bra idé 👍

Har en samtalskontakt redan och jobbar mycket på mig själv varje dag... Men de är inte lätt.
Citera
2023-08-30, 00:53
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Har en samtalskontakt redan och jobbar mycket på mig själv varje dag... Men de är inte lätt.
Vad bra att du har det.
Även om du inte gått ner så mycket så har du ju ändå gått ner i vikt
Citera
2023-08-30, 19:03
Medlem
Marengens avatar
Uppdatering
Vecka 1: 100,7 kg, gick över till veg-kost
Vecka 3: 97,0 kg, -2,3 kg, veganskt
Vecka 4: 96,0 kg, -1,0 kg, veganskt
Vecka 5: 95,5 kg, -0,5 kg, veganskt
Vecka 8: 95,0 kg, -0,5 kg, veganskt
Vecka 10: 94,0 kg, -1,0 kg, veganskt
Vecka 11: 92 kg, -2kg -vlcd
Vecka 12: 90 kg, -2kg -vlcd
Vecka 13: 89 kg, -1 kg -vlcd
Vecka 14: 88,5 kg, -0,5 kg -vlcd
Vecka 15: 87 kg, -1,5 kg -vlcd
Vecka 16: 86,5 kg, -0,5 kg -vlcd
Vecka 17: 85,6 kg, -0,9 kg, räkna kcal
Vecka 18: 85,0 kg, -0,6 kg, räkna kcal
Vecka 19: 82,8 kg, -2,2 kg, räkna kcal
Vecka 20: 83,0 kg, +0,2 kg, räkna kcal
Vecka 21: 82,6 kg, -0,4 kg, räkna kcal
Vecka 22: 81,7 kg, -0,9 kg, räkna kcal
Vecka 23: 80,8 kg, -0,9 kg, räkna kcal
Vecka 24: 80,8 kg, -0 kg, räkna kcal
Vecka 25: 79,3 kg, -1,5 kg, räkna kcal
Vecka 26: 79,0 kg, -0,3 kg, räkna kcal
Vecka 27: 78,3 kg, -0,7 kg , räkna kcal
Vecka 28: 77,3 kg, -1,0 kg, räkna kcal
Totalt: - 23,4 kg
Målvikt: 75 kg

En bra vecka, men har jobbat 5 nätter i rad, så har inte hunnit tänka så mycket på mat. Men håller mig under 1500 kcal. Har gått 10 000 + steg varje dag. Dragit ner på kolhydraterna den här veckan. Storlek 42 börjar sitta löst på mig!!! Så i glädjen över det har jag beställt kläder i storlek 40. Kläder har aldrig varit så roligt att köpa och variera som nu. Idag åt jag en hamburgare från bk, pga hade kalorier kvar idag att ta av. Men inga pommes eller så. När man kan göra sådana saker så känner man ju ändå att man kan hålla dieten utan att fuska. Har lyckats stå emot godiset som ligger i stora skålar på jobb. Har nöjt mig med min pepsi Max och knäckebröd Så nöjd, väntar på mensen nu, men har inte svullnat upp. Kanske beror det på att jag inte fått i mig så många kolhydrater den här veckan.
Citera
2023-08-31, 18:35
Medlem
Citat:
Uppdatering
Vecka 1: 100,7 kg, gick över till veg-kost
Vecka 3: 97,0 kg, -2,3 kg, veganskt
Vecka 4: 96,0 kg, -1,0 kg, veganskt
Vecka 5: 95,5 kg, -0,5 kg, veganskt
Vecka 8: 95,0 kg, -0,5 kg, veganskt
Vecka 10: 94,0 kg, -1,0 kg, veganskt
Vecka 11: 92 kg, -2kg -vlcd
Vecka 12: 90 kg, -2kg -vlcd
Vecka 13: 89 kg, -1 kg -vlcd
Vecka 14: 88,5 kg, -0,5 kg -vlcd
Vecka 15: 87 kg, -1,5 kg -vlcd
Vecka 16: 86,5 kg, -0,5 kg -vlcd
Vecka 17: 85,6 kg, -0,9 kg, räkna kcal
Vecka 18: 85,0 kg, -0,6 kg, räkna kcal
Vecka 19: 82,8 kg, -2,2 kg, räkna kcal
Vecka 20: 83,0 kg, +0,2 kg, räkna kcal
Vecka 21: 82,6 kg, -0,4 kg, räkna kcal
Vecka 22: 81,7 kg, -0,9 kg, räkna kcal
Vecka 23: 80,8 kg, -0,9 kg, räkna kcal
Vecka 24: 80,8 kg, -0 kg, räkna kcal
Vecka 25: 79,3 kg, -1,5 kg, räkna kcal
Vecka 26: 79,0 kg, -0,3 kg, räkna kcal
Vecka 27: 78,3 kg, -0,7 kg , räkna kcal
Vecka 28: 77,3 kg, -1,0 kg, räkna kcal
Totalt: - 23,4 kg
Målvikt: 75 kg

En bra vecka, men har jobbat 5 nätter i rad, så har inte hunnit tänka så mycket på mat. Men håller mig under 1500 kcal. Har gått 10 000 + steg varje dag. Dragit ner på kolhydraterna den här veckan. Storlek 42 börjar sitta löst på mig!!! Så i glädjen över det har jag beställt kläder i storlek 40. Kläder har aldrig varit så roligt att köpa och variera som nu. Idag åt jag en hamburgare från bk, pga hade kalorier kvar idag att ta av. Men inga pommes eller så. När man kan göra sådana saker så känner man ju ändå att man kan hålla dieten utan att fuska. Har lyckats stå emot godiset som ligger i stora skålar på jobb. Har nöjt mig med min pepsi Max och knäckebröd Så nöjd, väntar på mensen nu, men har inte svullnat upp. Kanske beror det på att jag inte fått i mig så många kolhydrater den här veckan.

Bra jobbat! Du är stark!

Kul med nya kläder.
Citera
2023-08-31, 20:58
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Bra jobbat! Du är stark!

Kul med nya kläder.

Det handlar nog mest om att jag vant mig av med ett beteende. Mitt stora problem när det gäller ätandet har varit att jag ätit på kvällarna. Då har det blivit chips, snacks och kakor. Sedan har jag ätit för stora portioner mat och ätit mycket stekt mat och inte tänkt på att jag använt för mkt olja i matlagandet. Jag har också undvikit mat jag vet triggar igång mitt ätande. Har du analyserat var det går fel i ditt ätande?
Citera
2023-08-31, 21:10
Avslutad
Kunde tänkt mig att försöka bli med. Tjej, 166cm lång, målvikt 55kg. Är vegetarian och kommer inte sluta med det.

Startvikt: 77kg
Citera
2023-09-01, 09:51
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Kunde tänkt mig att försöka bli med. Tjej, 166cm lång, målvikt 55kg. Är vegetarian och kommer inte sluta med det.

Startvikt: 77kg

Hej och välkommen Vad har du tänkt att använda dig för metod?
Citera
2023-09-01, 10:05
Avslutad
Citat:
Hej och välkommen Vad har du tänkt att använda dig för metod?

Det får nog bli en blanding tror jag. Kaloriräkning, pulver, mindre kolhydrater. Men kanske mest att få till mer rörelse
Citera
2023-09-02, 11:29
Medlem
Citat:
Det handlar nog mest om att jag vant mig av med ett beteende. Mitt stora problem när det gäller ätandet har varit att jag ätit på kvällarna. Då har det blivit chips, snacks och kakor. Sedan har jag ätit för stora portioner mat och ätit mycket stekt mat och inte tänkt på att jag använt för mkt olja i matlagandet. Jag har också undvikit mat jag vet triggar igång mitt ätande. Har du analyserat var det går fel i ditt ätande?

Jag äter för stora portioner, tar mer än en gång. Sen älskar jag snacks glass o godis och kan äta hur mycket som helst av det på kvällen... På gräns till binge ätning men ja spyr inte eller något sånt. Men har ingen gräns till mitt ätande, har ingen mättnadskänsla eller fysiskt stopp som hindrar mig.

Så ja får jobba mycket med min psykiska ohälsa för den ligger bakom mycket. När ja var liten tröståt jag mycket. Och min mamma alltid när de kände något dåligt hade hon med sig glass o godis så de eldade på mitt tröstätande.

Finns många fel ja kan analysera sönder men past is past. Framtiden är ännu i min makt och en dag i taget skall jag klara det här.
Citera
2023-09-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Det får nog bli en blanding tror jag. Kaloriräkning, pulver, mindre kolhydrater. Men kanske mest att få till mer rörelse

Bra att du ska få in mer rörelse, det mår kroppen bra av men kosten är a och o. Du kan röra dig hur mycket som helst men om du äter fel spelar de ingen roll hur mycket du än rör på dig.

Så fokusera på att hitta ett sätt för dig som fungerar, något du kan hålla dig till en längre period.

Välkommen hit. Hoppas du lyckas med dina mål. Jag hejar på dig. Du fixar det här.
Citera
2023-09-02, 13:15
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Jag äter för stora portioner, tar mer än en gång. Sen älskar jag snacks glass o godis och kan äta hur mycket som helst av det på kvällen... På gräns till binge ätning men ja spyr inte eller något sånt. Men har ingen gräns till mitt ätande, har ingen mättnadskänsla eller fysiskt stopp som hindrar mig.

Så ja får jobba mycket med min psykiska ohälsa för den ligger bakom mycket. När ja var liten tröståt jag mycket. Och min mamma alltid när de kände något dåligt hade hon med sig glass o godis så de eldade på mitt tröstätande.

Finns många fel ja kan analysera sönder men past is past. Framtiden är ännu i min makt och en dag i taget skall jag klara det här.

Det förstår jag. Tror man måste lära om sig vad en normal portion är. Mkt det jag jobbar med nu. Sedan tänker jag att olika läkemedel kan trigga hungern. Ssri och neuroleptika speciellt.

Tittar du på något på youtube som är motiverande?
Citera
2023-09-04, 02:20
Avslutad
Citat:
Bra att du ska få in mer rörelse, det mår kroppen bra av men kosten är a och o. Du kan röra dig hur mycket som helst men om du äter fel spelar de ingen roll hur mycket du än rör på dig.

Så fokusera på att hitta ett sätt för dig som fungerar, något du kan hålla dig till en längre period.

Välkommen hit. Hoppas du lyckas med dina mål. Jag hejar på dig. Du fixar det här.

Tack.

Jag äter för lite protein och b-vitaminer, därav tillskott

Har egentligen inte problem med för stora portioner och godis etc men har obalans i proportioner/antal mål (ojämn aptit) och ja äter för mycket karbohydrater

Dricker för lite vatten

Jag får bara försöka...

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in