Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jo, Ms ingrodda vana att förneka och ljuga om allt "besvärande" gör henne tveksamt trovärdig.
Men jag kan inte släppa att hon var den som berättade om dumpningen till slut. Den, hennes story, förefaller sanningsenlig och uppriktig. Varför gjorde hon det? Varför förnekade hon inte bara kännedom om var granbarren kom ifrån eller drog till med någon leta-svamp-historia eller liknande?
För att snaran drog ihop sig.
Utan att ta ställning till skuldfrågan och rent hypotetiskt kan hon ha sett fördelar med brott mot griftefriden. Att erkänna förloppet.
Noterbart är väl att M:s erkännande kommer kort efter att hennes medsittare berättat en hel del i förhöret.
Där finns funderingar från min sida.
Att medsittaren berättar för M vad hon sagt i förhör. Jag antar de fortsatte dela cell.
M lär ha fattat att hon låg brunt till.
Sen kan man väl se medsittaren i ett förgyllt sken (info strypning).
Hur de här sen kacklat vete tusan men den bombkvinnan tar de facto M:s parti och pekar med full hand mot J.
Maja kommer med sina handskrivna ant till förhören och högläser sen förefaller hon vänta in bevisning. Det pytsas ut. Hon håller tillbaka är min känsla.
Inte ens vid erkännandet om dumpning kom alla uppgifter. Hon hade ingen aning om vad som hänt med mobil el nycklar. Inte hade hon sett nån eld i skogen heller.
Hon sov. Snark.