2023-08-30, 16:28
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Såg du det komma? Det gjorde inte jag.

Det gjorde inte Claes Stakke heller.

"Folk pratar ju inte med varandra längre!"
Citera
2023-08-30, 16:31
Avslutad
Coco Gauff är Serena Williams i ny tappning.
2015 vägde Serena 68 kg. Undrar hur mycket hon väger idag?.

Height (approx.) in centimeters- 175 cm in meters- 1.75 m in feet- 5' 9"
Weight (approx.) in Kilograms- 68 kg (in 2015) in Pounds- 150 lbs
Figure Measurements (approx.) 40-28-44
Citera
2023-08-30, 17:00
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Caroline Wozniacki tackar för att möta vilsne storvuxne Petra Kvitova. I natt kommer det bli helt kortslutning i Kvitovas skalle. En balanserad Wozniacki kommer utmanövrera Kvitova med smartness och kyla medans Kvitova bombar slag utanför linjerna och i nät.

Är Kvitova verkligen så manhaftig?
Citera
2023-08-30, 18:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det gjorde inte Claes Stakke heller.

"Folk pratar ju inte med varandra längre!"

Nån måste faktiskt säga ifrån.

"Fem spänn för en plastkasse!"
Citera
2023-08-30, 19:01
Medlem
petersen2s avatar
Heja Stricker!
Citera
2023-08-30, 19:36
Medlem
ingetbranicks avatar
De som eventuellt tyckte att Serena Williams inte hade en figur värdig en tennisstjärna kan ju spana in hennes landsmaninna Taylor Townsend, som nyss gick vidare till tredje omgången efter seger över 16-rankade Haddad Maia. Det borde egentligen inte vara möjligt. Men visst, humlor flyger.

6-3 6-2 till Gauff i en match som såg ut ungefär som förväntat.
Citera
2023-08-30, 19:37
Avslutad
Kaja Juvan medical time out. Mår uruselt har spytt emellan bollarna. Just nu syrgas. Kan hon fortsätta?.
Citera
2023-08-30, 19:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Göransson/Barrientos vidare till andra omgången, där motståndet dock blir tuffare.

Mosad blev hon inte, trots att det såg mörkt ut när hon hade matchboll emot sig där i andra set, utan vände och vann mot Danielle Collins. Mertens, alltså.

För övrigt kommer jag garanterat aldrig att köpa en Kia efter deras reklam med den där gnälliga Mando Diao-snubben som vevas i varenda jämrans reklampaus på Eurosport. Om det ska fortsätta så här turneringen ut tar inte jag ansvar för konsekvenserna.
Citera
2023-08-30, 20:09
Avslutad
Kaja Juvan vann matchen 6-7 6-4 6-3. Collins såg ut som världen rasat ihop när hon låg under med 1-4 i tredje set. Förlorade och brände matchboll i 2a set i tiebreaket därmed gick svenskdödaren Elise Mertens vidare till 3e omgången. En skräll!!.

Följer upp med denna. TVÅ! matchbollar.

https://www.tennis.com/news/articles/elise-mertens-saves-2-match-points-deny-danielle-collins-us-open-duel-coco-gauff
Senast redigerad av sherlocksnake 2023-08-30 kl. 21:04.
Citera
2023-08-30, 20:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Rune får vänta lite med att plocka sina 6 GS-titlar..

5 blir det . Rune har tid på sig, och han är inte ensam om att få en dipp. Det är ju inte så att alla karriärer går spikrakt uppåt. Kolla bara på en sån som FAA som var bäst i världen förra hösten men inte lyckas med nånting i år.

Står du förresten fast vid ditt tips att Zverev vinner US Open? Han ser allt bättre ut och bör gå fram till fjärde omgången utan större problem, men där väntar troligen Sinner, som blir för svår - tippar jag.
Citera
2023-08-30, 21:28
Avslutad
Tsitsipas, fan vad han fortsätter att vara en besvikelse. Håller på att förlora igen.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kolla bara på en sån som FAA som var bäst i världen förra hösten men inte lyckas med nånting i år.

Vann väl bara ett par 500-ingar på raden, det är man ju inte direkt bäst i världen av. Men det var ju bättre än nu, det stämmer förstås. En besvikelse han också.

Townsend är rätt skön när hon är på TennisTV. Men fet är hon.
Citera
2023-08-30, 21:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Fidde är kär

Jag blev också förtjust i Stricker när han var med i NextGen-slutspelet förra året. Jag hade ingen koll på honom innan dess, men det fanns grunden till nåt stort där. Bra känsla för spelet, grym forehand. Och så gillar jag att han precis som landsmannen Wawrinka ser lite så där småplufsig ut (vilket säkert är en synvilla, precis som med Serena och Townsend) .

Tsitsipas trivs inte i New York. Ut i första omgången i fjol, andra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in