2023-08-30, 00:28
Avslutad
Stanislas klubbar den där bollen hårdare än en norrman klubbar en säl. Dragit in en radda serveäss redan.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
VAR gör entré inom tennisen, och vad händer? Jo, vi får ett fem minuter långt avbrott och tekniska problem (inget kontakt med VAR-rummet, om jag förstod det rätt) och så ett oändligt tittande på tv-bilder som tydligt visar att det var dubbelstuds. Men vi tittar tretton gånger till, för säkerhets skull.

Ja det var ingen höjdare. De hade det i ATP Cup och där funkade det rätt ok, vad jag kommer ihåg.

Gaston vidare mot nån japanare.
Citera
2023-08-30, 00:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Gaston vidare mot nån japanare.

"Nån japanare", så lät det inte förra gången Sho Shimabukuro kom på tal En blytung och viktig seger för Hugo

Japsen dyker upp lite överallt numera. Stan möter Nishioka och Taro Daniel har precis tagit första set mot Monfils. Sen hade vi Watanuki också som dock förlorade, och Nishikori skulle ha varit med men har tyvärr fortsatta skadeproblem. Ingen vild gissning ändå att han har betytt mycket för japansk tennis.
Citera
2023-08-30, 01:18
Medlem
Huesler får mer på sin serve än Hurkacz. 2-0 i set nu.
Citera
2023-08-30, 01:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Huesler får mer på sin serve än Hurkacz. 2-0 i set nu.

Såg du det komma? Det gjorde inte jag.
Citera
2023-08-30, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Såg du det komma? Det gjorde inte jag.
Inte formmässigt. Men jag gillar Huesler, han har hög högstanivå när det klaffar. Jag kunde se en jämn match komma om Huesler bara skulle ha en sån dag. Det var därför jag fastnade för den här matchen när jag såg spelschemat.
Citera
2023-08-30, 02:01
Medlem
Men det blev gummiarm nu när han skulle serva hem matchen. Förstaserven satt inte längre. För passiv i övrigt. Blankt.
Citera
2023-08-30, 02:11
Medlem
7-0 i tiebreak till Hurkacz. Huesler fick inte vara med och leka.
Citera
2023-08-30, 02:24
Medlem
Ingen tvekan om vem som har momentum nu. Tidigt break för Hurkacz efter dubbelfel. Det enda som funkar för Huesler just nu är käkandet av Hurkacz andraservar (men Hurkacz är bättre på det också just nu). Huesler hade sin chans vid 2-0, 5-4, egen serve. Jag tror inte den kommer tillbaka.
Senast redigerad av psonpson 2023-08-30 kl. 02:27.
Citera
2023-08-30, 11:35
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hehehe, Bublik being Bublik:
I'm tired of giving careers back to disabled people
När han mötte Thiem

Media ska naturligtvis göra en grej av det. Men det är väl bara lite humor, ingen anledning att tolka in 'disrespect' och drama, väl?

Hoppas för övrigt att Eubanks tar sig vidare till nästa omgång så att han får möjligheten att slå ut grekdivan inför hemmapublik på Arthur Ashe. Helst en vild kvällsmatch inför en fullsatt 20k+ arena. Helst förnedring av Tsitsipas.

Rune får vänta lite med att plocka sina 6 GS-titlar..
Citera
2023-08-30, 11:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Ingen tvekan om vem som har momentum nu. Tidigt break för Hurkacz efter dubbelfel. Det enda som funkar för Huesler just nu är käkandet av Hurkacz andraservar (men Hurkacz är bättre på det också just nu). Huesler hade sin chans vid 2-0, 5-4, egen serve. Jag tror inte den kommer tillbaka.

Det gjorde den inte. 6-3 6-1 i de sista två seten talar sitt tydliga språk. Tungt för schweizaren.

... och för finske Otto Virtanen, som hade 2-1 i set men föll i avgörande tiebreak mot 30-seedade Etcheverry. Ende kvarvarande nordbo i andra omgången är alltså Ruud. Två danskor också, Wozniacki och Tauson som är på väg tillbaka efter långdragna skadeproblem.

Apropå femsetare, vem trodde att Vesely skulle kunna vinna en sån med den kroppshyddan? Det gjorde han i alla fall, förvisso mot en kvalspelare, men ändå.
Citera
2023-08-30, 14:48
Avslutad
Elise Mertens har räddat inte mindre än nio matchbollar mot svenskor i us open. Sex st 2021 tre 2023.
Som straff för det så kommer Danielle Collins mosa henne idag.
https://www.sydsvenskan.se/2021-08-31/peterson-fullstandigt-skit--tuffaste-forlusten

Caroline Wozniacki tackar för att möta vilsne storvuxne Petra Kvitova. I natt kommer det bli helt kortslutning i Kvitovas skalle. En balanserad Wozniacki kommer utmanövrera Kvitova med smartness och kyla medans Kvitova bombar slag utanför linjerna och i nät.

Kaja Juvan tar sig an Davis Lauren och bara inte Juvan blir trött så tror jag att det kommer att gå vägen.
Citera
2023-08-30, 16:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Intressant förstamatch på centercourten i dag. Ryska tonåringen Mirra Andreeva (16) möter amerikanska tonåringen Coco Gauff (19) i en repris på mötet i tredje omgången i FO då ryskan vann första set men därefter tog helt slut. Då hade hon kvalat in, det behövde hon inte nu och borde ha mer krafter kvar. Det lär ändå inte räcka mot Gauff som visat storform på sistone och vann storturneringen i Cincinnati och nämns bland favoriterna till slutsegern här.

Amerikansk media och publik älskar så klart att deras fina, goda, politiskt korrekta och inte minst svarta kelgris möter en hemsk, ful, elak, farlig ryska ... Synd bara att sockersöta Andreeva inte passar in i den bilden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in