2023-09-04, 00:24
Avslutad
Kul att kolla på lite dubbel, det gör man ju nästan aldrig annars. Riktigt grymt spel; så jävla bra på nätspelet.

Swiatek - Ostapenko hade man ju gärna sett, men fan inte klockan tre på natten.
Citera
2023-09-04, 00:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
De ger ju i regel ett WC till en fransman, ett till en australiensare och ett till en britt. Sen gör de andra Grand Slamsen samma sak: ett är reserverat för en spelare från de tre andra länder som har GS.

Inte direkt rättvist...

Aha, det kände jag inte till. Det kan ju förklara en del till synes udda beslut ... Ingen britt fick ett wildcard, dock. Sex amerikaner och så Hijikata och Bonzi. Den av britterna i huvudturneringen som är lägst rankad är Draper, 123 i dagsläget, men när antagningen gjordes bör han ha varit tillräckligt bra rankad för att komma med ändå. Liam Broady (107) och Jan Choinski (126) var britterna i kvalet, nån av dem kunde ju ha fått ett wildcard...?
Citera
2023-09-04, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Aha, det kände jag inte till. Det kan ju förklara en del till synes udda beslut ... Ingen britt fick ett wildcard, dock. Sex amerikaner och så Hijikata och Bonzi. Den av britterna i huvudturneringen som är lägst rankad är Draper, 123 i dagsläget, men när antagningen gjordes bör han ha varit tillräckligt bra rankad för att komma med ändå. Liam Broady (107) och Jan Choinski (126) var britterna i kvalet, nån av dem kunde ju ha fått ett wildcard...?

Jag kanske inte ska ta gift på att det är så undantagslöst. Men kollar man wildcardsen för herrsingel nu 2023 så är det:

AO: 4 australiensare, 1 amerikan, 1 fransman. Sen en kines och en österrikare (Thiem)
FO: 6 fransmän, 1 australiensare, 1 amerikan.
WI: 5 britter, 1 fransman, en belgare (Goffin) och en österrikare (Ofner?)
USO: 6 amerikaner, 1 australiensare, 1 fransman (Bonzi).

Vet inte varför britterna verkar vara lite exkluderade från dealen, där. Men annars är det ju definitivt just en (tyst?) överenskommelse. Sen får ju även andra spelare wildcards ibland om de är stora namn, som Thiem eller nu Wozniacki. Nadal kan ju behöva ett nästa år om han inte kör protected ranking. Wawrinka och Murray har väl fått något nån gång också.

AO för förra året och 2020 stämmer också. Dock inte 2021, konstigt nog. AO verkar också ha för vana att ge ett wildcard till en asiat (Kina, Japan eller Taiwan, tex).
Citera
2023-09-04, 02:42
Medlem
wwrs avatar
Medvedev satte punkt för Baez svit av 12 raka segrar i tre raka och levererade intervju efteråt:

https://twitter.com/usopen/status/1698209670303805802?t=Fj52J7EcpvzoorWKsAxEOQ&s=19
Senast redigerad av wwr 2023-09-04 kl. 03:30.
Citera
2023-09-04, 05:38
Bannlyst
Världsetta, vilket skämt, Iga ligger under mot Ostapenko, båda tappar sin serve hela tiden 🤣🤣🤣
Citera
2023-09-04, 05:52
Bannlyst
Ostapenko som är både överviktig och halvblind leder 5-0 i avgörande set mot världsettan.
Damtennis är ett skämt 🤣🤣🤣
Citera
2023-09-04, 05:58
Bannlyst
Ostapenko vinner 6-1 i avgörande, bryter blankt i sista 🤣🤣🤣
Citera
2023-09-04, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Till skillnad från bl a alla barn och garderobsbögar i tråden är det sällan jag finner mening med att kommentera idrottares utseende eller ens reflektera över det när jag kollar på sport(undantaget leende och ansiktsuttryck, vilket en del av mina fvoriter tyvärr har problem med), inte ens simhopp där man verkligen får upp kropparna och ansiktena i närbild, men en grej som står ut med Wozniacki's utseende är den lilla bilden dom alltid fäller in på henne under tennismatcher, jag känner inte på något sätt igen henne på den jämfört med hur hon ser ut i verkligheten sedan så länge jag följt henne. Den måste vara från när hon var riktigt rejält ung och uppsminkad. Tycker det är lite märkligt att dom använder en bild man inte känner igen henne på.

Gällande Wozniacki's underbara nordiska utseende är väl det jag mest fascinerats av genom åren tjockleken på hennes fina fläta.

Fast all time high fläta-titeln går nog till Mary Pierce under franska öppna 2000.
Citera
2023-09-04, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppen69
Ostapenko som är både överviktig och halvblind leder 5-0 i avgörande set mot världsettan.
Damtennis är ett skämt 🤣🤣🤣

Hon har ju dock börjar slimma till sig lite nu, var ju ännu frodigare för några månader sedan.

Sen har Osten en spelstil som kräver minimalt med löpning, det är också det som är tjusningen med tennis, man kan både bli en vinnare som pinnsmal och som ett fläsk, så länge man kan läsa spelet och svina klubban på rätt sätt.
Citera
2023-09-04, 10:27
Bannlyst
Woznipolski förlorar alltid i viktiga matcher. Den dansktalande polak vinner aldrig en stor turnering.
Citera
2023-09-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Missade det. Det är 240 km/h, det. Turneringens hårdaste serve?
Japp. Två gånger om t.o.m. I samma gem.

https://www.youtube.com/watch?v=MxWDtKFq1HA
Citera
2023-09-04, 12:44
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Woznipolski förlorar alltid i viktiga matcher. Den dansktalande polak vinner aldrig en stor turnering.

Hon har redan vunnit en Grand slam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in