2023-08-30, 17:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Värdet skapas ju utav faktumet att man kan använda Bitcoin till massa saker tack vare dess egenskaper, din papphatt.

Men för all del fortsätt förneka det, för annars måste du erkänna att du alltid varit lika fel ute som Klosor, ThinkSimple och dom andra naiva trollen i HEX tråden. Det är det enda du kan ta till, att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting när du ständigt blir motbevisad.

Jag är klar med dig för idag. Ses vid nästa halmstrå.
Hur mycket kan du ”använda” bitcoin till när de sitter låsta i en ETF hos Blackrock?

Tvärtom kan vi se i verkligheten att jag är helt rätt ute, eftersom i praktiken ingen ”använder” bitcoin till någonting alls. Fast nu kommer du förstås in och ska kalla det för att ”använda” när man köper och håller sina bitcoins i årtionden
Citera
2023-08-30, 18:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hur mycket kan du ”använda” bitcoin till när de sitter låsta i en ETF hos Blackrock?

Hur mycket kan man använda guld, vete eller en indexfond som är låsta i en ETF?
Allvarligt, det är uppenbart att du inte har någon aning om vad du pratar om.

Citat:
Tvärtom kan vi se i verkligheten att jag är helt rätt ute, eftersom i praktiken ingen ”använder” bitcoin till någonting alls. Fast nu kommer du förstås in och ska kalla det för att ”använda” när man köper och håller sina bitcoins i årtionden
Ändå kostar det nästan 30 000 dollar att köpa en Bitcoin.
Antingen har du rätt, och alla andra fel eller...så är det tvärtom. Upp till var och en att bedöma hur det är med den saken
Citera
2023-08-30, 20:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hur mycket kan man använda guld, vete eller en indexfond som är låsta i en ETF?
Allvarligt, det är uppenbart att du inte har någon aning om vad du pratar om.
Mig veterligen ”används” inte vete som ett betalmedel (precis som bitcoin inte gör det).

Förstår du för övrigt ens hur en vete-ETF fungerar?

Citat:
Ändå kostar det nästan 30 000 dollar att köpa en Bitcoin.
Antingen har du rätt, och alla andra fel eller...så är det tvärtom. Upp till var och en att bedöma hur
”Alla andra”? Du menar att jag är den enda som inte köper bitcoin? Det var som tusan, jag som trodde att we’re still early!
Citera
2023-08-30, 20:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Mig veterligen ”används” inte vete som ett betalmedel (precis som bitcoin inte gör det).
Nej, det är korrekt, vete används till att baka bröd. Du är inte dum du.
Vad det nu hade med saken att göra vet inte ens du tror jag...

Citat:
”Alla andra”? Du menar att jag är den enda som inte köper bitcoin? Det var som tusan, jag som trodde att we’re still early!
Nej, det menade jag absolut inte. Läs ett par gånger till så kanske det kommer till dig.
Citera
2023-08-30, 20:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej, det är korrekt, vete används till att baka bröd. Du är inte dum du.
Vad det nu hade med saken att göra vet inte ens du tror jag...

Så du vet alltså inte hur en sån ETF fungerar? Tror du att de sitter och håller på en massa säckar med mjöl?

Citat:
Nej, det menade jag absolut inte. Läs ett par gånger till så kanske det kommer till dig.
Det var dock det du skrev. Du drog till med ditt gamla argument om priset när du insåg att bitcoin saknar värde. Och så försökte du antyda att det också innebär att alla andra är av en annan ståndpunkt än jag, vilket naturligtvis är skrattretande dumt.

Tänk till lite nästa gång innan du skriver inlägg. Tack.
Citera
2023-08-30, 21:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så du vet alltså inte hur en sån ETF fungerar? Tror du att de sitter och håller på en massa säckar med mjöl?
Jo jag vet hur en ETF fungerar, tala ur skägget istället för låtsas vara smart genom att spela hemlig.

Du gjorde dig lustig genom att ifrågasätta vad man kan ha Bitcoin till som är låsta i en ETF. Jag svarade på din fråga genom att ställa motfrågan vad man kan ha vete till som är låsta i en ETF.

Förstår att det blev läge för dig att försöka spåra ut diskussionen istället för att erkänna poängen.
Citera
2023-08-30, 21:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jo jag vet hur en ETF fungerar, tala ur skägget istället för låtsas vara smart genom att spela hemlig.

Du gjorde dig lustig genom att ifrågasätta vad man kan ha Bitcoin till som är låsta i en ETF. Jag svarade på din fråga genom att ställa motfrågan vad man kan ha vete till som är låsta i en ETF.
Svar: det finns inget vete ”låst” i någon ETF.

Men du har själv ju argumenterat för att Blackrock måste köpa på sig massor av bitcoins lagom till att deras ETF lanseras.

Samtidigt har jag hävdat att om de verkligen trodde på bitcoin som en investering så skulle de köpa för egen räkning. En ETF är till för att tjäna pengar som mellanhand.
Citera
2023-08-30, 21:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Svar: det finns inget vete ”låst” i någon ETF.

Men du har själv ju argumenterat för att Blackrock måste köpa på sig massor av bitcoins lagom till att deras ETF lanseras.

Samtidigt har jag hävdat att om de verkligen trodde på bitcoin som en investering så skulle de köpa för egen räkning. En ETF är till för att tjäna pengar som mellanhand.
Du har diskvalificerat dig själv för vidare diskussion.

Ses vid nästa halmstrå.
Citera
2023-08-30, 21:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du har diskvalificerat dig själv för vidare diskussion.

Ses vid nästa halmstrå.
Bra argument.

Du är lika fel ute i denna fråga om ETF:er som häromdagen när du trodde att Blackrock hade köpt aktier i diverse miningbolag för egen räkning

Du fattar verkligen inte vad deras verksamhet går ut på överhuvudtaget.
Citera
2023-08-31, 11:34
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Bra argument.

Du är lika fel ute i denna fråga om ETF:er som häromdagen när du trodde att Blackrock hade köpt aktier i diverse miningbolag för egen räkning

Du fattar verkligen inte vad deras verksamhet går ut på överhuvudtaget.
Leaston har helt rätt. Du blottar bara din okunskap. Eller pratar du tvärtomspråket?
Citera
2023-09-01, 16:10
Avslutad
Intressant klipp i vilket Pompliano pratar om den pågående bitcoiniseringen, och bl a då om stablecoins och SEC's fördröjning av beslutet om en spot-ETF.

(Imponerande gentlemannamässighet från Pomps sida gentemot Gary Gensler må jag säga.)

Pomp Reveals Why Bitcoin & Stablecoins Are Winning

https://www.youtube.com/watch?v=izEGzOrM1Rg
Citera
2023-09-01, 19:03
Avslutad
Narrativet har snabbt gått från svart till vitt. Plötsligt är BTC inte längre farligt för miljön, utan tvärtom bra för miljön - och som av en slump tycks förändringen sammanfalla med BlackRock's ansökan om en spot-BTC-ETF.

Att marknader manipuleras tycks vara ett faktum. Bitcoiniseringen fortskrider oavsett sanningshalt i denna foliehatt, tack vare denna nya realitet. BTC är numera bra för miljön.

https://twitter.com/BitcoinMagazine/status/1697586657203982647

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in