2023-08-30, 10:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Fans på mer ökända sidor än Flashback har redan börjat klaga på Kai Havertz. Man får hålla med att det inte sett märkvärdigt ut på plan för honom. Tror ni Arteta bänkar Havertz mot Man U?

Det är sjukt att folk inte har tålamod längre. Vad hände med att första säsongen är en anpassningsperiod? Men fans verkar inte vilja att han ska lyckas, sorgligt men sant. Det vara samma sak med Ben White och Ramsdale, en del av våran fanbase är så jävla idiotisk.
Ge honom tid att bygga upp sitt självförtroende så kanske det lossnar så småningom.

I helgen vill jag dock se Partey och Rice ihop på mittfältet. Partey som högerback har inte varit någon höjdare.
Citera
2023-08-30, 10:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Timber skadad direkt och Havertz floppar. Rice är "high as a kite" på Artetas projekt åtminstone. Kanske lite för mycket...

Jag tycker Arsenal ska spela 4231 med Partey och Rice som cdm och Ödegaard som nr 10. Men det vill nog inte Arteta. Synd för det hade maximerat spelarnas attribut. Dessvärre har man inte en vanlig cm, och att ha två acm (Ödegaard och Havertz) samtidigt är lite för mycket, det skulle ha varit cdm + cm + acm.

Sådär menade jag. Det mittfältet vore intressant att få se. Arteta borde vara lite mer flexibel och testa några matcher i alla fall.

Det är för tidigt att skriva av Havertz som en flopp. Arsenals spel har inte fungerat med samma flyt som förra säsongen och det är nog mer på Artetas taktiska ändringar än på spelarna som utför dem, där Havertz är en. Men Ödegaard har inte heller varit samma dominant nu, är han en flopp också? Saka och Martinelli har inte heller fått det utrymme och stöd de hade förra säsongen.

Med det sagt hoppas jag, och är tämligen säker på, att vi får se den gamla elvan mot United med Rice istället för Xhaka då. Vilket innebär Havertz på bänken, alternativt på topp. Men där tror jag det blir Nketiah.
Citera
2023-08-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det är sjukt att folk inte har tålamod längre. Vad hände med att första säsongen är en anpassningsperiod? Men fans verkar inte vilja att han ska lyckas, sorgligt men sant. Det vara samma sak med Ben White och Ramsdale, en del av våran fanbase är så jävla idiotisk.
Ge honom tid att bygga upp sitt självförtroende så kanske det lossnar så småningom.

I helgen vill jag dock se Partey och Rice ihop på mittfältet. Partey som högerback har inte varit någon höjdare.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det är för tidigt att skriva av Havertz som en flopp. Arsenals spel har inte fungerat med samma flyt som förra säsongen och det är nog mer på Artetas taktiska ändringar än på spelarna som utför dem, där Havertz är en. Men Ödegaard har inte heller varit samma dominant nu, är han en flopp också? Saka och Martinelli har inte heller fått det utrymme och stöd de hade förra säsongen.

Med det sagt hoppas jag, och är tämligen säker på, att vi får se den gamla elvan mot United med Rice istället för Xhaka då. Vilket innebär Havertz på bänken, alternativt på topp. Men där tror jag det blir Nketiah.

Jag tänker såhär också, att om Arteta är så taktiskt skicklig och med sin egen variant av positionellt spel ala Cruyff och Guardiola så tycker jag att det är fel att kasta in en massa nyförvärv direkt. Guardiola kan ha en hel säsong av inskolning för ett nyförvärv känns det som. Rice kallade Artetas taktik "mind bogling" och om det är det känns det orättvist mot de spelare som nyss anlänt att kasta in dem i hetluften direkt.

Edit: Jag är för självupptagen. Jag inser nu att detta hade ni egentligen i andemening redan skrivit. +1 på era inlägg.
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2023-08-30 kl. 10:49.
Citera
2023-08-30, 10:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag tänker såhär också, att om Arteta är så taktiskt skicklig och med sin egen variant av positionellt spel ala Cruyff och Guardiola så tycker jag att det är fel att kasta in en massa nyförvärv direkt. Guardiola kan ha en hel säsong av inskolning för ett nyförvärv känns det som. Rice kallade Artetas taktik "mind bogling" och om det är det känns det orättvist mot de spelare som nyss anlänt att kasta in dem i hetluften direkt.

Rice har ju varit Arsenals bästa spelare än så länge och har inte gjort många fel på planen, Timber såg båse stabil och spännande ut under försäsongen - men ingen av dessa två behövde lära sig en helt ny roll så som det begärs av Kai. Men Arteta är säker på att Kai kommer lösa det, så jag har förtroende för honom. Även om jag hellre sett att dom värvat en spelarprofil som Gundogan. Men vad vet jag egentligen.
Citera
2023-08-30, 10:54
Medlem
Drickbacks avatar
Ännu än domare som verkar ha agenda mot Liverpool.

Förre Premier League-domaren Mark Halsey anser att Van Dijks avstängning kan bli längre, om han tilldelas ytterligare ett rött kort i efterhand.
– Det skulle i så fall innebära att Van Dijk blir borta fyra matcher totalt. Ett passande straff med tanke på hans uppträdande, säger Halsey.
Citera
2023-08-30, 11:17
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ännu än domare som verkar ha agenda mot Liverpool.

Förre Premier League-domaren Mark Halsey anser att Van Dijks avstängning kan bli längre, om han tilldelas ytterligare ett rött kort i efterhand.
– Det skulle i så fall innebära att Van Dijk blir borta fyra matcher totalt. Ett passande straff med tanke på hans uppträdande, säger Halsey.

Jag har letat efter en video på reaktionen, för jag antar att det är det som avses när det snackas om förlängd avstängning. Har du en?

Jag har sett stillbilder där VVD har pekfingret i ansiktet på domaren, men en bild kan ju ljuga. Hursomhelst var väl överdrivna reaktioner och omringande av domare något som det skulle slås ned på denna säsong så är väl inte förvånande i så fall.

Och att snacka om att domare har en agenda mot sitt lag är ju lite larvigt, det kan alla lag göra. Samma agenda som inte resulterade i rött för TAA för exakt samma sekvenser som Tomiyasu åkte för?

Domarna är inkompetenta, det är problemet. Det ursäktar dock inte spelarnas beteenden vid överdrivna protester.
Senast redigerad av Beaver14 2023-08-30 kl. 11:20.
Citera
2023-08-30, 11:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Förutom värvningen av Beto nudå han kommer pippa PL varför beter sig Everton på transfermarknaden som att dom vill åka ner till andra divisionen eller vara på fitthåret att göra det? En otroligt svag trupp mot Wolfes var det bara kaptenen och målvaten deras som känns som PL-klass. Dom kommer få härva i botten.
Dom har inga pengar. Man har ekonomiska problem som redan är under utredning och flera lag vill se dom straffade. Affären med MSP som skulle ge pengar kollapsade nyligen.

År av misskötsel. Sparkade tränare. Otroligt dåligt investerat på dyra försäljningar (Lukaku/Richarlison). Att man ens får loss Beto är över förväntan.

Atmosfären kring klubben gör inte saken bättre. Missnöje hos fans. Tjafs med spelare. En av deras egna Gordon. Davies likaså lämnade. Tjafsar bort tränare. Silva, Martinez, portugisen som hade fel nationalitet. Finns inget hjärta kvar. Även om dom skulle överleva säsongen är dom fast i en ond cirkel som inte kommer brytas förrän någon radikal förändring sker på ägar och ledarsidorna. Finns inget lag som mår så dåligt som Everton i Premier League just nu.
Citera
2023-08-30, 11:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har letat efter en video på reaktionen, för jag antar att det är det som avses när det snackas om förlängd avstängning. Har du en?

Jag har sett stillbilder där VVD har pekfingret i ansiktet på domaren, men en bild kan ju ljuga. Hursomhelst var väl överdrivna reaktioner och omringande av domare något som det skulle slås ned på denna säsong så är väl inte förvånande i så fall.

Och att snacka om att domare har en agenda mot sitt lag är ju lite larvigt, det kan alla lag göra. Samma agenda som inte resulterade i rött för TAA för exakt samma sekvenser som Tomiyasu åkte för?

Domarna är inkompetenta, det är problemet. Det ursäktar dock inte spelarnas beteenden vid överdrivna protester.
Ska se om jag hittar någon sekvens på händelsen och på fjärdedomarens agerande tanke på rättigheterna.

Finns artikel några sidor bak så förstår du agendan lite bättre, slumpen har passerats.. lägg till Mac’s felaktiga utvisning helgen innan liggande färskt i minnet.

Att tala om 3 extra matcher istället för 1 är en agenda mot Liverpool. Ska studera ditt lag extra noga i helgen och se hur många gula som borde delas ut och jämföra situationerna med vad Liverpool får gult för.
Var inte särskilt överdriven gest tanke på soft rött.

Trent ska ha frispark innan han får gult för att kasta in bollen för långt in på plan sittande en bit utanför planen. Joelinton skulle haft minst ett gult för upprepade förseelser och ett när han visar domaren tydligt att han vill ha rött kort, osäker på vem: kastar bort bollen men blev inget gult.

Får se om du har samma åsikt om ditt lag har samma beslut emot sig.

Inte ens Mark Clattenburg tyckte det var rött i realtid, det ökar förståelsen för VvD’s reaktion.
Lägg till att det inte går att hävda Isak kommer fri dvs friläge. Hade samma sak skett inne i straffområdet hade det blivit gult kort.
Senast redigerad av Drickback 2023-08-30 kl. 11:49.
Citera
2023-08-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ska se om jag hittar någon sekvens på händelsen och på fjärdedomarens agerande tanke på rättigheterna.

Finns artikel några sidor bak så förstår du agendan lite bättre, slumpen har passerats.. lägg till Mac’s felaktiga utvisning helgen innan liggande färskt i minnet.

Att tala om 3 extra matcher istället för 1 är en agenda mot Liverpool. Ska studera ditt lag extra noga i helgen och se hur många gula som borde delas ut och jämföra situationerna med vad Liverpool får gult för.

Trent ska ha frispark innan han får gult för att kasta in bollen för långt in på plan sittande en bit utanför planen. Joelinton skulle haft minst ett gult för upprepade förseelser och ett när han visar domaren tydligt att han vill ha rött kort, osäker på vem: kastar bort bollen men blev inget gult.

Både Liverpool och Arsenal känns targeted. Det är inte meningen att dessa lag ska brösta upp sig mot Manchesterlagen. Tydligen verkar domarna pekat ut Arteta som ett problem vid sidlinjen när de ändrade domarpraxisen för i år. Han e störig, tycker de.
Citera
2023-08-30, 11:52
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Inte ens Mark Clattenburg tyckte det var rött i realtid, det ökar förståelsen för VvD’s reaktion.
Lägg till att det inte går att hävda Isak kommer fri dvs friläge. Hade samma sak skett inne i straffområdet hade det blivit gult kort.

Här är siffrorna. Svårt att snacka bort, domarkåren har visat deras inkompetens gång på gång, att vissa domare avskyr vissa lag/tränare känns verkligen inte långt borta.

https://tomkinstimes.substack.com/p/referees-treat-lfc-very-differently
Citera
2023-08-30, 12:13
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Här är siffrorna. Svårt att snacka bort, domarkåren har visat deras inkompetens gång på gång, att vissa domare avskyr vissa lag/tränare känns verkligen inte långt borta.

https://tomkinstimes.substack.com/p/referees-treat-lfc-very-differently
Samma källa som jag postade om för några dagar sedan som jag tycker Beaver14 borde läsa och bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2023-08-30, 12:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Både Liverpool och Arsenal känns targeted. Det är inte meningen att dessa lag ska brösta upp sig mot Manchesterlagen. Tydligen verkar domarna pekat ut Arteta som ett problem vid sidlinjen när de ändrade domarpraxisen för i år. Han e störig, tycker de.
Inte sett alla Arsenal’s matcher denna säsong men förstår din hänvisning till förra 👍🏻
Arteta, Pep & Klopp har gjort ungefär samma på sidlinjen men där Pep klarar sig pga världens bästa tränare och Klopp för sin charm.

Vi får se om Arsenal och deras fans står med kepsen i handen och inte reagerar på något domslut utan bara konstaterar att det är blåst och domaren har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in