Citat:
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12396483/Liverpool-fans-mock-Chelsea-social-media-Reds-hijack-deal-sign-Moises-Caicedo-110m-claim-Brighton-st ars-hilarious-levels.html
Och så var det det där med att inte ta ut saker i förskott. Men skrattar bäst som skrattar sist.
Och så var det det där med att inte ta ut saker i förskott. Men skrattar bäst som skrattar sist.
Citat:
Du tillhör den värsta sorten här. Provokatörer utan egen lagtillhörighet. Du gömmer dig bakom det faktumet eftersom ingen kan komma åt dig då du inte behöver försvara några egna färger. Din stil går ut på att snurra flaskan och det laget flaskan stannar på idag blir det laget som blir måltavla för dina provokationer. Liverpool idag. Chelsea imorgon? Lägg ner.
Även om jag håller med om att "asdfghjklzxcvbnm":s grej är att köra drive-bys i tråden och lassa lite skit på den klubb som för dagen står med byxorna nere, tycker jag dennes inlägg är intressanta ändå.
Bra källor, bra vinklar, intressanta diskussionsämnen. Visst att motivet tycks vara att racka ner på en klubb och håna den, men det är väl underbyggt och inte sällan med god poäng.
Tar betydligt hellre det än hemmasnickrade konspirationsteorier som "alla vet att Liverpool suger av FA" eller "LiVARpool", som repeteras in i absurdum för att få det till att bli en trådsanning.
När udden är riktad mot mitt Liverpool - som i fallet med hanteringen av Caicedo/Lavia - är det med goda skäl. En del Liverpoolfans borde skämmas, men har inte vett nog att göra det, och klubben har gått bort sig rejält. Kritik är befogat.
Sen behöver man inte ha ett lag för att följa PL, att det skulle vara något slags krav bara för att jag själv har en preferens tycker jag är fånigt. Ibland gillar man bara showen, känslorna, spektaktlet. Det är OK.
Bara min subjektiva åsikt om vad som är inlägg jag gärna läser vs inlägg jag gärna slipper då.
-------------------
Blir spännande att se vad Liverpool hittar på. Hade fan applåderat om man gått för Onana och Laporte i nuläget. Ser att Leandro Paredes gick till Roma för en struntsumma, hade tagit honom hands down där man står i nuläget.
Men Onana, det kommer väl inte hända, och Laporte har saudierna redan varit och hånglat upp. Undra hur länge Saudi kommer vara klubbarnas get out of jail-kort med spelare som är överskott?
Gällande Caicedo ryktas det att Liverpool fick signaler att Caicedo ville komma, och därför hostade upp transfersumman. Det var i själva verket bara en manipulation, Caicedos team ville få Chelsea att knyta ihop affären - och det funkade ju bra. Liverpool got played, played bad.
Att Lavia glider oss ur händerna ser jag inte som ett större problem, tror inte han hade gjort 25+ matcher från start i år och varit bärande. Mer frågande till vad Chelsea ska med honom till, nu när de har Caicedo.
Ryktas om Salah och Alisson till Saudi också. Den förstnämnde kan jag absolut tänka mig att skeppa nästa sommar om man förstärker i god tid, den senare vill jag ha kvar så länge som möjligt. Alisson har varit Liverpools MVP sista åren.
Förståeligt om spelarna känner att det här projektet är på nedgång och vill ha en fet payday dock. Tyvärr.