2023-08-16, 10:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12396483/Liverpool-fans-mock-Chelsea-social-media-Reds-hijack-deal-sign-Moises-Caicedo-110m-claim-Brighton-st ars-hilarious-levels.html

Och så var det det där med att inte ta ut saker i förskott. Men skrattar bäst som skrattar sist.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Du tillhör den värsta sorten här. Provokatörer utan egen lagtillhörighet. Du gömmer dig bakom det faktumet eftersom ingen kan komma åt dig då du inte behöver försvara några egna färger. Din stil går ut på att snurra flaskan och det laget flaskan stannar på idag blir det laget som blir måltavla för dina provokationer. Liverpool idag. Chelsea imorgon? Lägg ner.

Även om jag håller med om att "asdfghjklzxcvbnm":s grej är att köra drive-bys i tråden och lassa lite skit på den klubb som för dagen står med byxorna nere, tycker jag dennes inlägg är intressanta ändå.

Bra källor, bra vinklar, intressanta diskussionsämnen. Visst att motivet tycks vara att racka ner på en klubb och håna den, men det är väl underbyggt och inte sällan med god poäng.

Tar betydligt hellre det än hemmasnickrade konspirationsteorier som "alla vet att Liverpool suger av FA" eller "LiVARpool", som repeteras in i absurdum för att få det till att bli en trådsanning.

När udden är riktad mot mitt Liverpool - som i fallet med hanteringen av Caicedo/Lavia - är det med goda skäl. En del Liverpoolfans borde skämmas, men har inte vett nog att göra det, och klubben har gått bort sig rejält. Kritik är befogat.

Sen behöver man inte ha ett lag för att följa PL, att det skulle vara något slags krav bara för att jag själv har en preferens tycker jag är fånigt. Ibland gillar man bara showen, känslorna, spektaktlet. Det är OK.

Bara min subjektiva åsikt om vad som är inlägg jag gärna läser vs inlägg jag gärna slipper då.

-------------------

Blir spännande att se vad Liverpool hittar på. Hade fan applåderat om man gått för Onana och Laporte i nuläget. Ser att Leandro Paredes gick till Roma för en struntsumma, hade tagit honom hands down där man står i nuläget.

Men Onana, det kommer väl inte hända, och Laporte har saudierna redan varit och hånglat upp. Undra hur länge Saudi kommer vara klubbarnas get out of jail-kort med spelare som är överskott?

Gällande Caicedo ryktas det att Liverpool fick signaler att Caicedo ville komma, och därför hostade upp transfersumman. Det var i själva verket bara en manipulation, Caicedos team ville få Chelsea att knyta ihop affären - och det funkade ju bra. Liverpool got played, played bad.

Att Lavia glider oss ur händerna ser jag inte som ett större problem, tror inte han hade gjort 25+ matcher från start i år och varit bärande. Mer frågande till vad Chelsea ska med honom till, nu när de har Caicedo.

Ryktas om Salah och Alisson till Saudi också. Den förstnämnde kan jag absolut tänka mig att skeppa nästa sommar om man förstärker i god tid, den senare vill jag ha kvar så länge som möjligt. Alisson har varit Liverpools MVP sista åren.

Förståeligt om spelarna känner att det här projektet är på nedgång och vill ha en fet payday dock. Tyvärr.
Citera
2023-08-16, 11:49
Medlem
Drickbacks avatar
Ibland blir man bara trött!

Ser runt om det gnälls om Liverpool’s transfer inte minst från egna fans. Tex att man sålde Fabinho & Henderson utan backupp, jag kan köpa att Fabinho inte ersatt rollmässigt men inte Henderson där man inte köpt 1 utan 2 spelare långt innan Henderson såldes.

Många tror att en dm löser problemen Liverpool har vilket är galet tänkt, det kan lindra men inte bota. Under Klopp’s tid har laget inte varit särskilt bra på att försvara tänker då på 1 mot 1 utan kollektivet har samarbetat och tvingat motståndare till misstag.

Liverpool måste titta inåt och se vad som gick galet, flera i ledningen & staben lämnat trots framgångsrika år sett till föregående år.
Klopp måste rannsaka sig själv vilket han har börjat med utifrån det jag har hört från honom.

Även om man löser en dm så måste man redan nu titta längre fram och fundera på 3-5 rollplatser. Tänker då Trent/Konate/VvD/Robertson/Salah

Trent - ska han spela kvar som hb eller flytta fram
Konate - Kan han ta nästa steg eller ska en färdig mb in?
VvD - Har han möjlighet att komma i gammal form eller ska man tacka av? Bara ett par handfull ggr sedan skadan han var bäst av de 4 där bak. Går numera bort sig en hel del vilket är förvånande tanke på åldern.
Robertson - Med ny roll för Trent måste han stanna där bak och tappar sin styrka, nu hinner han inte riktigt med i löpningar, hans defensiva är hyfsad men laget behöver bättre än så om de ska försvara med 3 där bak.
Salah - Hittar han målen iår, kan åter börja springa ifrån motståndare eller ska man chansa på att löpbenen inte kommer tillbaka och sälja dyrt till Saudi? Tappar väldigt mycket boll, svårt att dribbla av din motståndare (ca 41% framgång), få ta långa löpningar hem vilket så klart påverkar orken och kreativiteten ännu mer när löpbenen är ”slut”

Finns mycket att fundera över som Liverpool fans, just nu känns det övermäktig att lösa allt inom några veckor.
Nu vill laget så klart till CL och lite tursamt iår kan det finnas fler sätt än att bli topp 4. Troligen hår även lag 5 till CL annars får man se till och vinna EL.

Gällande hånet om Caicedo & Lavia
Tror inte Caicedo var särskilt nära men man fick indikationer på vilja att komma (möjligt en fint för att få upp priset så agent tjänar mer eller man ville säljas dyrare.) annars hade budet inte lagts.
Nu framkommer det att han var fans till Chelsea redan som liten. Men glöm inte att han ville gå till andra klubbar i vintras.

Lavia vet jag inte varför man buda på (summan för hög och man har liknade i truppen) nu påstås det att Liverpool ska ha budat 60 enligt ryktena fast detta ska inte stämma enligt andra, varför accepterar då Southampton 53+5 om det finns högre bud. Exakt likadant förfarande var det med Caicedo där Chelsea fick betala ett högre pris.

En sak är säker Liverpool har ont om dagar att hitta fler pusselbitar men inte säkert dyra bitar är bäst utan det gäller hitta bästa bitarna.

Edit: ändrade siffra på Salah efter tittat på Sofascore. Sett siffror på 33 %.
Senast redigerad av Drickback 2023-08-16 kl. 12:07.
Citera
2023-08-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ibland blir man bara trött!

Ser runt om det gnälls om Liverpool’s transfer inte minst från egna fans. Tex att man sålde Fabinho & Henderson utan backupp, jag kan köpa att Fabinho inte ersatt rollmässigt men inte Henderson där man inte köpt 1 utan 2 spelare långt innan Henderson såldes.

Många tror att en dm löser problemen Liverpool har vilket är galet tänkt, det kan lindra men inte bota. Under Klopp’s tid har laget inte varit särskilt bra på att försvara tänker då på 1 mot 1 utan kollektivet har samarbetat och tvingat motståndare till misstag.

Liverpool måste titta inåt och se vad som gick galet, flera i ledningen & staben lämnat trots framgångsrika år sett till föregående år.
Klopp måste rannsaka sig själv vilket han har börjat med utifrån det jag har hört från honom.

Även om man löser en dm så måste man redan nu titta längre fram och fundera på 3-5 rollplatser. Tänker då Trent/Konate/VvD/Robertson/Salah

Trent - ska han spela kvar som hb eller flytta fram
Konate - Kan han ta nästa steg eller ska en färdig mb in?
VvD - Har han möjlighet att komma i gammal form eller ska man tacka av? Bara ett par handfull ggr sedan skadan han var bäst av de 4 där bak. Går numera bort sig en hel del vilket är förvånande tanke på åldern.
Robertson - Med ny roll för Trent måste han stanna där bak och tappar sin styrka, nu hinner han inte riktigt med i löpningar, hans defensiva är hyfsad men laget behöver bättre än så om de ska försvara med 3 där bak.
Salah - Hittar han målen iår, kan åter börja springa ifrån motståndare eller ska man chansa på att löpbenen inte kommer tillbaka och sälja dyrt till Saudi? Tappar väldigt mycket boll, svårt att dribbla av din motståndare (ca 33% framgång), få ta långa löpningar hem vilket så klart påverkar orken och kreativiteten ännu mer när löpbenen är ”slut”

Finns mycket att fundera över som Liverpool fans, just nu känns det övermäktig att lösa allt inom några veckor.
Nu vill laget så klart till CL och lite tursamt iår kan det finnas fler sätt än att bli topp 4. Troligen hår även lag 5 till CL annars får man se till och vinna EL.

Gällande hånet om Caicedo & Lavia
Tror inte Caicedo var särskilt nära men man fick indikationer på vilja att komma (möjligt en fint för att få upp priset så agent tjänar mer eller man ville säljas dyrare.) annars hade budet inte lagts.
Nu framkommer det att han var fans till Chelsea redan som liten. Men glöm inte att han ville gå till andra klubbar i vintras.

Lavia vet jag inte varför man buda på (summan för hög och man har liknade i truppen) nu påstås det att Liverpool ska ha budat 60 enligt ryktena fast detta ska inte stämma enligt andra, varför accepterar då Southampton 53+5 om det finns högre bud. Exakt likadant förfarande var det med Caicedo där Chelsea fick betala ett högre pris.

En sak är säker Liverpool har ont om dagar att hitta fler pusselbitar men inte säkert dyra bitar är bäst utan det gäller hitta bästa bitarna.
Jag säger gå all in på veratti nu för Liverpool
Citera
2023-08-16, 12:01
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag säger gå all in på veratti nu för Liverpool
För gammal men förstår ditt tänk med erfarenhet.
https://www.sofascore.com/player/marco-verratti/126691

Atlélico verkar vara intresserade av honom
Senast redigerad av Drickback 2023-08-16 kl. 12:05.
Citera
2023-08-16, 12:35
Medlem
Drickbacks avatar
Finns det en sida där man kan sortera efter %

Succ. dribbles
Total duels won
Ground duels won
Aerial duels won
Possession lost
Citera
2023-08-16, 12:50
Medlem
Chelsea är verkligen en vidrig klubb. Har egentligen aldrig fullt ut avskytt en förening tidigare, men det finns inget hedervärt eller imponerande i hur de hanterar sin business, och jag har svårt att se hur man med stolthet kan kalla sig Chelsea-supporter såvida inte supporterskapet upprättades innan den överlöjliga mängden pengar skyfflades över klubben.
"öh men City då!" nä, inte ens City kan mäta sig i tafflighet. Usch! Hoppas innerligt att de går en liknande säsong som förra till mötes, rant over.
Citera
2023-08-16, 13:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Chelsea är verkligen en vidrig klubb. Har egentligen aldrig fullt ut avskytt en förening tidigare, men det finns inget hedervärt eller imponerande i hur de hanterar sin business, och jag har svårt att se hur man med stolthet kan kalla sig Chelsea-supporter såvida inte supporterskapet upprättades innan den överlöjliga mängden pengar skyfflades över klubben.
"öh men City då!" nä, inte ens City kan mäta sig i tafflighet. Usch! Hoppas innerligt att de går en liknande säsong som förra till mötes, rant over.

Vad tänker du på? Att de köper spelare till överpris, skriver långa kontrakt för att kringgå FFP, att de vinner över Liverpool på transfermarknaden?

Jag ser inga större problem med Chelseas agerande, trots att de snuvat LFC på två targets. Spelarna vill hellre bo i London och får väl mer pengar via Chelseas modell, och de tror kanske mer på det sportsliga projektet på sikt.

Det jag ställer mig frågande till är om de verkligen har pengarna att göra detta by the book eller tvingas fuska, hur de ska göra längre fram om t.ex. Caicedo blir en flopp. Jag har tidigare kritiserat att Saudi varit ett get out of jail-card för dem med spelare som Koulibaly och Mendy (då ryktades de även om Auba och Ziyech), men fakta är att de sålt spelare de inte vill ha för över 250m£ denna sommar. Att jämföra med Liverpools betydligt mer blygsamma 60m£. Spelare de velat casha in på som Havertz och Mount har andra velat ha.

Utöver det är Saudi numer ett get out of jail för alla toppklubbar. Vill du bli av med en Verratti, en Ronaldo, en Neymar, en Mahrez, en Laporte, så är Saudi där och hjälper dig få betalt och ge spelaren sanslöst mycket mer än han får i Europa.

Jag gillar inte Chelsea något vidare, men har svårt att gnälla på deras agerande. De hade tur som fan att deras helrenovering av truppen gick att göra så fort denna sommar (annars hade de suttit kvar med massor av spelare som de inte velat ha kvar), men annars så. De betalade vad säljande klubbar ville ha, spelarna ville till dem, hoppas det går åt helvete, men det är som det är.
Citera
2023-08-16, 13:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag vet ju inte, men på mig så verkar det som att Chelsea helt plötsligt blir intresserade av div spelare enbart för att ngn annan PL-klubb inte ska köpa den eller den spelaren, och överbetalar för var enkelt spelare med gigantiska summor. Symbolpolitik är tydligen viktigt för Chelsea. Vi såg det samma ifrån Chelsea gällande Mudryk som vi nu ser ang Caicedo.

Chelsea är utan tvivel den smutsigaste fake shit klubben av de alla.
Citera
2023-08-16, 13:49
Medlem
Citat:

Yes och kommer kunna få han billigt troligen när psg vill dumpa honom,och han vill stanna i Europa,bryr sig ej om pengarna Saudi kastar över honom
Och ändo fortfarande bara 30år..känns som snubben varit med längre asso haha
Citera
2023-08-16, 15:11
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag vet ju inte, men på mig så verkar det som att Chelsea helt plötsligt blir intresserade av div spelare enbart för att ngn annan PL-klubb inte ska köpa den eller den spelaren, och överbetalar för var enkelt spelare med gigantiska summor. Symbolpolitik är tydligen viktigt för Chelsea. Vi såg det samma ifrån Chelsea gällande Mudryk som vi nu ser ang Caicedo.

Yup, tyvärr är det exakt så. Pinsamt och ohederligt beteende...
Citera
2023-08-16, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2023-08-16, 16:01
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Veratti passar dåligt i PL. För intensivt och mycket spring.

Typ som Thiago A i Liverpool, blev inge bra där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in