Citat:
Ursprungligen postat av
Magganitoz
Jag är långtidssjukskriven med låg sjukpenning, har flera diagnoser (depression, ångestsyndrom, OCD), har haft kontakt med psykvården under många år (samtalskontakt och läkare), fått ECT i omgångar, legat inlagd i perioder och käkat antidepressiva i drygt 20 år. Jag blir aldrig bättre.
Jag tänker på självmord dagligen. Vissa dagar tänker jag inte på något annat. Jag känner mig som en belastning för min familj och samhället (gör inte rätt för mig) och som ett stort misslyckande. Varje morgon känns som en ny misslyckad dag jag inte vill möta.
Har någon tips på hur jag kan hantera detta liv?
Där har du problemet, psykvården har aldrig hjälp en endaste människa, terror och pillermissbrukare har odm däremot skapat, har du gjort något i 20 års tid utan framgång så kanske det är dags att prova någonting annat?
Depression är inte en sjukdom, "ångest", helt ärligt, vad fan betyder det? OCD, du gillar jämna tal och att saker ligger i ordning?
en massa hitte-på-trams som förstört, dig sluta poppa piller, börja lyft tungt, promenera ute i skog och natur, kommer göra mer för dig än något piller!