Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag håller delvis med. Kjol eller klänning är mycket mer feminint än byxor, och ett svallande långt hår är mycket mer feminint än ett kortklippt. (D.v.s. det finns feminina kortare frisyrer, men då måste man orka hålla på och locka eller föna håret varje dag, och många orkar inte det. Utan då blir det rakt - och ser okvinnligt ut.)
Lite klack är också feminint och snyggt, men mycket höga klackar är opraktiskt och dessutom inte bra för fötterna. (Hälsenan förkortas om man har det för ofta, och ofta är tårna inte så fina på kvinnor som har smala, högklackade skor jämt.) Höga klackar gör också en kvinna sårbar, då det inte går att springa ifrån varken våldtäktsmannen eller terror-lastbilen. Men ibland, i trygga miljöer, funkar det ju.
Stay-ups har problemet att de ofta inte gör det, d.v.s. stannar uppe. De blir slither-downs i stället, och det blir pinsamt när man inte kan gå in någonstans och byta! Men strumpbyxor funkar för det mesta och är mycket snyggare än leggings, som "bryter av" fotleden på fel ställe.
...sedan finns det även en fin linje mellan "feminin och vacker" och "sexig och vulgär" - som inte bör överskridas. D.v.s. sexig kan man vara hemma med sin man, men inte på gatan...
När det gäller make-up så tycker jag att alla unga flickor borde lära sig att göra det bästa av sitt eget ansikte, och lägga en diskret make-up som passar just dem. Att betona ögat med ETT lager mascara och eventuellt en tunn mörkbrun linje längs övre fransraden (men inte utanför den) och att "förstora och öppna" ögat med en svag vit eye-liner innanför den inre fransraden, att sätta lite rosa på kinderna och läpparna (på läpparna även lite glans). Men tung, blaffig make-up med extra allt (t.ex. knallrött eller ännu värre brunt/svart läppstift, färgad underlagskräm och dammigt puder, pärlemorskimrande ögonskugga över hela ögonlocket och upp till ögonbrynt, ögonfransar som spindelben, tjock svart eye-liner runt hela ögat o.s.v.) i dagsljus ser fruktansvärt billigt ut.
Aldrig märkt av det problemet hos stay-upsen på min flickvän.. sitter ju som nåt siliconband på insidan som klistrar dom på plats. Hon brukar iofs ha höfthållare med band som hjälper till hålla dom på plats också

Gillar att smeka och kyssa hennes mjuka, lena tjejiga ben.. blir som tokig när hon har dom på haha..
Vulgärt nä det tkr jag inte. Det är kvinnligt och snyggt. Hon brukar sminka sig rätt mkt också. Lösögonfransar, ögonskugga och svart eyeliner runt ögat.. typ "vingad" ut på sidorna så det ser ut som kattögon, riktigt sexigt