2023-08-27, 23:17
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan.Glappkeft
Kvinna som klär sig i lösa/ pösiga byxor är för okvinnlig och har dålig klädstil.
Kvinna som klär sig i tighta kläder ber om att bli sexuellt ofredade.
Tycker synd om kvinnor som aldrig kommer kunna göra något rätt ur "männens" synvinkel.
Grattis, du har upptäckt att män har preferenser och att alla dessutom inte tycker likadant.

Sen är det ju inte så att kvinnor ställer krav på män, nej.
Citera
2023-08-27, 23:19
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Är det din högst personlig uppfattning vi ska diskutera? Eller är det någon mer omfattande undersökning som ligger till grund men som du glömt att hänvisa till?
Måste man hänvisa till en undersökning för att diskutera ett fenomen?

Dummaste jag läst på länge faktiskt.
Citera
2023-08-27, 23:38
Medlem
Merwinnas avatar
Jag håller delvis med. Kjol eller klänning är mycket mer feminint än byxor, och ett svallande långt hår är mycket mer feminint än ett kortklippt. (D.v.s. det finns feminina kortare frisyrer, men då måste man orka hålla på och locka eller föna håret varje dag, och många orkar inte det. Utan då blir det rakt - och ser okvinnligt ut.)

Lite klack är också feminint och snyggt, men mycket höga klackar är opraktiskt och dessutom inte bra för fötterna. (Hälsenan förkortas om man har det för ofta, och ofta är tårna inte så fina på kvinnor som har smala, högklackade skor jämt.) Höga klackar gör också en kvinna sårbar, då det inte går att springa ifrån varken våldtäktsmannen eller terror-lastbilen. Men ibland, i trygga miljöer, funkar det ju.

Stay-ups har problemet att de ofta inte gör det, d.v.s. stannar uppe. De blir slither-downs i stället, och det blir pinsamt när man inte kan gå in någonstans och byta! Men strumpbyxor funkar för det mesta och är mycket snyggare än leggings, som "bryter av" fotleden på fel ställe.

...sedan finns det även en fin linje mellan "feminin och vacker" och "sexig och vulgär" - som inte bör överskridas. D.v.s. sexig kan man vara hemma med sin man, men inte på gatan...

När det gäller make-up så tycker jag att alla unga flickor borde lära sig att göra det bästa av sitt eget ansikte, och lägga en diskret make-up som passar just dem. Att betona ögat med ETT lager mascara och eventuellt en tunn mörkbrun linje längs övre fransraden (men inte utanför den) och att "förstora och öppna" ögat med en svag vit eye-liner innanför den inre fransraden, att sätta lite rosa på kinderna och läpparna (på läpparna även lite glans). Men tung, blaffig make-up med extra allt (t.ex. knallrött eller ännu värre brunt/svart läppstift, färgad underlagskräm och dammigt puder, pärlemorskimrande ögonskugga över hela ögonlocket och upp till ögonbrynt, ögonfransar som spindelben, tjock svart eye-liner runt hela ögat o.s.v.) i dagsljus ser fruktansvärt billigt ut.
Senast redigerad av Merwinna 2023-08-27 kl. 23:43.
Citera
2023-08-27, 23:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Är svarta leggings "okvinnligt"? Man ser rätt mycket med vissa av dem...

Jo, tillsammans med en tunika som inte ens täcker rumpan, syns det alldeles för mycket om leggingsen är svarta och tajta. (Ja jag förstår att du VILL se det, men jag som mamma till en dotter tänker nu "från andra hållet". )
Citera
2023-08-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

20 år av extremt långt gången feminism.
Citera
2023-08-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Ryska kvinnor e vackra. Men de har mer vulgär stil än svenska kvinnor. Sexigt e det, stilfullt tveksamt. Det lämpar sig inte i så många sammanhang. Har också stockings o strumpeband, hade det hemma en gång för o överaska min kille, men skulle aldrig gå utanför dörren med det haha. E inte socialt accepterat i Sverige o klä sig så. O vill inte ha uppmärksamhet från män.

Du bryr dig för mkt om vad andra tkr. Det är just det här som är problemet. Svenska tjejer är tråkiga och rädda för att sticka ut, därför klär dom sig bara som alla andra.
Ja, jag märker att min ryska flickvän ofta drar till sig blickar från andra killar (och män, i alla åldrar). Nej, jag har inget problem med det..Tvärtom så går jag igång på att tänka på hur många andra som vill ha henne, men hon är min. Typ lite som en trofé man visar upp haha.
Citera
2023-08-28, 01:33
Medlem
Citat:
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

Det kan ha något att göra med att de inte vill attrahera personer som trådförfattaren, och att de inte låter sig styras av vad andra tycker.
Citera
2023-08-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller delvis med. Kjol eller klänning är mycket mer feminint än byxor, och ett svallande långt hår är mycket mer feminint än ett kortklippt. (D.v.s. det finns feminina kortare frisyrer, men då måste man orka hålla på och locka eller föna håret varje dag, och många orkar inte det. Utan då blir det rakt - och ser okvinnligt ut.)

Lite klack är också feminint och snyggt, men mycket höga klackar är opraktiskt och dessutom inte bra för fötterna. (Hälsenan förkortas om man har det för ofta, och ofta är tårna inte så fina på kvinnor som har smala, högklackade skor jämt.) Höga klackar gör också en kvinna sårbar, då det inte går att springa ifrån varken våldtäktsmannen eller terror-lastbilen. Men ibland, i trygga miljöer, funkar det ju.

Stay-ups har problemet att de ofta inte gör det, d.v.s. stannar uppe. De blir slither-downs i stället, och det blir pinsamt när man inte kan gå in någonstans och byta! Men strumpbyxor funkar för det mesta och är mycket snyggare än leggings, som "bryter av" fotleden på fel ställe.

...sedan finns det även en fin linje mellan "feminin och vacker" och "sexig och vulgär" - som inte bör överskridas. D.v.s. sexig kan man vara hemma med sin man, men inte på gatan...

När det gäller make-up så tycker jag att alla unga flickor borde lära sig att göra det bästa av sitt eget ansikte, och lägga en diskret make-up som passar just dem. Att betona ögat med ETT lager mascara och eventuellt en tunn mörkbrun linje längs övre fransraden (men inte utanför den) och att "förstora och öppna" ögat med en svag vit eye-liner innanför den inre fransraden, att sätta lite rosa på kinderna och läpparna (på läpparna även lite glans). Men tung, blaffig make-up med extra allt (t.ex. knallrött eller ännu värre brunt/svart läppstift, färgad underlagskräm och dammigt puder, pärlemorskimrande ögonskugga över hela ögonlocket och upp till ögonbrynt, ögonfransar som spindelben, tjock svart eye-liner runt hela ögat o.s.v.) i dagsljus ser fruktansvärt billigt ut.

Aldrig märkt av det problemet hos stay-upsen på min flickvän.. sitter ju som nåt siliconband på insidan som klistrar dom på plats. Hon brukar iofs ha höfthållare med band som hjälper till hålla dom på plats också Gillar att smeka och kyssa hennes mjuka, lena tjejiga ben.. blir som tokig när hon har dom på haha..
Vulgärt nä det tkr jag inte. Det är kvinnligt och snyggt. Hon brukar sminka sig rätt mkt också. Lösögonfransar, ögonskugga och svart eyeliner runt ögat.. typ "vingad" ut på sidorna så det ser ut som kattögon, riktigt sexigt
Citera
2023-08-28, 03:27
Medlem
Feminismen har förstört kvinnorna i Sverige.
Citera
2023-08-28, 07:32
Medlem
Håller med. Svenska kvinnor har ingen stil. Åk till Frankrike eller Italien och kvinnor klär sig i kjol/klänning och högklackat. Svenska kvinnor vet väl inte ens hur man går i högklackat
Citera
2023-08-28, 07:47
Medlem
guderis avatar
Citat:

https://www.flashback.org/p83767418#p83767418

Varför startar du samma tråd om och om igen för. Är du dum i huvudet?
Citera
2023-08-28, 08:54
Medlem
Citat:

Det finns de som säger att svenska män inte har någon stil. Jag tror att båda kan ha rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in