2023-08-27, 11:57
Medlem
Molekyl3ns avatar
Typ som hiphoppare runt -94 med dessa baggy brallorna.. Gärna råttfärgat hår, rakt och avklippt R-R-RAKT klippt
Citera
2023-08-27, 11:57
Medlem
Epimaness avatar
Bögar och blattar är svaret. Bögarna inom modebranschen och blattar som generellt är för framfusiga.
Citera
2023-08-27, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Bögar och blattar är svaret. Bögarna inom modebranschen och blattar som generellt är för framfusiga.

Nej, filmer och serier med 80-90tals mode och liknande är problemet. Folk underskattar filmer och serier, musik etc.

Stranger Things? YellowJackets? finns massor som manipulerar i våra medvetanden hur man ska klä sig, ungdomar tar efter detta eftersom deras idol i musik tar efter modet. Sen påverkas det mycket på andra håll också.
Citera
2023-08-27, 12:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Modet sedan 3-4 år med fetj-eans och fet-tröjor och svarta rockar stället för att visa kroppen är sjuk fult (jag har 4 döttrar). Å andra sidan kan det vara skönt för snygga tjejer (jag har 4 döttrar...) att slippa ses bara för sitt utseende och istället ses som en person. Som man alltid ser på killar, utom strandraggare.

Nästa mode kommer att bli tvärtom med extremt sexiga tajta jeans och naken mage. Klädföretagen hittar medvetet på helt nya moden varje år så att tjejerna måste köpa helt nytt och dumpa sina gamla kläder. Men de ljusblå fet-jeansen tycker jag varit bra länge nu. Alla ser ut att ha hängbak.

Dagens tjejer är fetare än någonsin och kanske spelar det roll, man vill gömma sin kropp. Om man på youtube ser en film om svenska tonåringar 1970-80 så ser de nästan anorektiska ut. men det är vårt normala fett-lager, innan McDonalds kom till Sverige.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-27 kl. 12:05.
Citera
2023-08-27, 12:11
Medlem
SnutteFia03s avatar
Man vill inte dra till sig "onödig" uppmärksamhet i ett land med den våldtäktsstatistiken som Sverige har idag.
Citera
2023-08-27, 12:25
Avslutad
Jag gillar det! Dessutom klär sig tjejerna inte i baggy kläder för att de tycker det är "fult", utan tvärtom, för att de tycker det ser coolt ut, och jag håller med!
Citera
2023-08-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Njae, jag köper inte den kommentaren. På Instagram är det väldigt många svenska slynor som viker ut sig och söker uppmärksamhet. Badmodet är även mer avklätt än någonsin, 14 åringar svassar omkring i stringbikini och visar hela skinkorna.
Just det, det gör detta när DE SJÄVA väljer det.
Citera
2023-08-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Really? Så uppmärksamhet och bekräftelse upptar inte längre 98% av kostcirkeln?
Nej, och det har det aldrig gjort.
Citera
2023-08-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Finns väl ingen vettig tjej som vill gå i kjol i mångkulturella sverige.

Skulle du själv vilja att din dotter gick runt i kjol i sverige 2023?

Kjol behöver inte nödvändigtvis innebära väldigt kort, om det var det du anspelade på.
Citera
2023-08-27, 13:55
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?
Har noterad samma sak ..
väldigt tafligt klädda kvinnor idag .
tror det beror på det medioker utbud i detalj handeln som i princip bara har ett fåtal stora kedjor ..
med det kommer låg kvalitet och oprisvärda plagg ..
Citera
2023-08-27, 14:43
Medlem
Halvdan.Glappkefts avatar
Kvinna som klär sig i lösa/ pösiga byxor är för okvinnlig och har dålig klädstil.
Kvinna som klär sig i tighta kläder ber om att bli sexuellt ofredade.
Tycker synd om kvinnor som aldrig kommer kunna göra något rätt ur "männens" synvinkel.
Citera
2023-08-27, 14:53
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?
Är det din högst personlig uppfattning vi ska diskutera? Eller är det någon mer omfattande undersökning som ligger till grund men som du glömt att hänvisa till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in