2023-08-27, 18:29
Medlem
Det speglar ett samhälle i dekadens. Kolla hur kvinnorna under vendeltiden.
Citera
2023-08-27, 18:55
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Det speglar ett samhälle i dekadens. Kolla hur kvinnorna under vendeltiden.

Vendeltid var alltså för 1500 år sedan.

Menar du att det är anständigt att vara draperad i linne och ylle från topp till tå? Som muslimer.
Senast redigerad av acid maria 2023-08-27 kl. 19:25.
Citera
2023-08-27, 19:09
Medlem
Jag klär mig fint men hade absolut önskat klä mig i mina snygga kvinnliga kläder oftare men går man ut i Sverige med det så känner man sig överklädd och att man sticker ut för mycket. Är bara i stora städer jag skulle gå ut i riktigt snygga kläder tyvärr.. ev i Stockholm men ingen annan stad i Sverige
Citera
2023-08-27, 19:11
Medlem
Bassplays avatar
Då vi massimporterar våldtäktsmän från de smutsigaste hörnen i världen , så blir samhället mer otryggt , tack vare media så förstår inte tjejerna att detta är 90% blattar.

Man vill nu dölja sig för att göra sig mindre intressant för våldtäktsmän.
Citera
2023-08-27, 19:15
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Ryska kvinnor e vackra. Men de har mer vulgär stil än svenska kvinnor. Sexigt e det, stilfullt tveksamt. Det lämpar sig inte i så många sammanhang. Har också stockings o strumpeband, hade det hemma en gång för o överaska min kille, men skulle aldrig gå utanför dörren med det haha. E inte socialt accepterat i Sverige o klä sig så. O vill inte ha uppmärksamhet från män.

Ja precis…det är lite som det där talesättet: ”Vad är det för likhet mellan ett par mysbyxor och en blattebrud?”

”Jo, båda är sköna att sätta på inomhus, men man visar sig inte gärna på stan med dem.”

Det var lite så du tänkte va?
Citera
2023-08-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ja precis…det är lite som det där talesättet: ”Vad är det för likhet mellan ett par mysbyxor och en blattebrud?”

”Jo, båda är sköna att sätta på inomhus, men man visar sig inte gärna på stan med dem.”

Den du har sex med säger mer om dig än vad dina kläder gör. En sådan som dig skulle jag aldrig vilja ha eller önska att någon kvinnlig släkting var tillsammans med.

Svenskar klär sig generellt väldigt bra. Själv var jag väldigt fattig som ung och kläder var dyrare. Då kändes det inte särskilt roligt faktiskt att aldrig kunna göra sig fin för något men jag fick höra att jag alltid var klädd i fina kläder (handläggare på soc och Arbetsförmedlingen och liknande) Men det var mer att det var färger och så tog jag hand om mina kläder. Avskydde att inte kunna göra mig iordning mer ordentligt för någon, någon gång eftersom jag bara hade mina vardagskläder.

Numera är det mesta second hand och jag sätter på mig lite vilken skit som helst. Har provat en hel del olika stilar genom livet och lite mönstrat och skrikit är det jag kört några plagg i de senaste åren. Av lite humor såklart när det gäller vissa inköp.

I Sverige kan vi numera ha lite vad vi vill samtidigt som folk inte längre ser lika ute som vissa gjorde förr.
Citera
2023-08-27, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Hade känts skämmigt, om ngn kollega sett mig hade de undrat varför man klär sig så. O tror inte min kille gillat det, man ger andra lite väl mkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
.
Hur känns det om andra män kollar in din flickvän när hon klär sig utmanande? E det jobbigt?
Citera
2023-08-27, 20:44
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

Du inser väl att du bor i The Land of Feminazi's? Det är populärt bland svenska tjejer och kvinnor att hata män så de gör sig så fula som det bara går.
Citera
2023-08-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria

Menar du att det är anständigt att vara draperad i linne och ylle från topp till tå? Som muslimer.
Har du inte varit på vendelveckorna som arangeras i olika städer?
Citera
2023-08-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria

Vad är det för fel på kristendomen?
Citera
2023-08-27, 22:06
Avslutad
Är svarta leggings "okvinnligt"? Man ser rätt mycket med vissa av dem...
Citera
2023-08-27, 23:11
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var väldigt vad det ska klagas på kvinnor på detta forum..
Du får väl flytta då där dom klär sig som du vill ha det.. tröttsamt att tråd efter tråd se klagomål om kvinnor eller invandrare.
Läs inte då?

Bara för att du inte upplever ett problem eller fenomen, så ska det inte få diskuteras av andra som eventuellt gör det?

Det finns andra forum att hänga på om du inte gillar vad som skrivs på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in