Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
Ja precis…det är lite som det där talesättet: ”Vad är det för likhet mellan ett par mysbyxor och en blattebrud?”
”Jo, båda är sköna att sätta på inomhus, men man visar sig inte gärna på stan med dem.”
Det var lite så du tänkte va?
Den du har sex med säger mer om dig än vad dina kläder gör. En sådan som dig skulle jag aldrig vilja ha eller önska att någon kvinnlig släkting var tillsammans med.
Svenskar klär sig generellt väldigt bra. Själv var jag väldigt fattig som ung och kläder var dyrare. Då kändes det inte särskilt roligt faktiskt att aldrig kunna göra sig fin för något men jag fick höra att jag alltid var klädd i fina kläder (handläggare på soc och Arbetsförmedlingen och liknande) Men det var mer att det var färger och så tog jag hand om mina kläder. Avskydde att inte kunna göra mig iordning mer ordentligt för någon, någon gång eftersom jag bara hade mina vardagskläder.
Numera är det mesta second hand och jag sätter på mig lite vilken skit som helst. Har provat en hel del olika stilar genom livet och lite mönstrat och skrikit är det jag kört några plagg i de senaste åren. Av lite humor såklart när det gäller vissa inköp.
I Sverige kan vi numera ha lite vad vi vill samtidigt som folk inte längre ser lika ute som vissa gjorde förr.