2023-08-27, 09:25
Medlem
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?
Citera
2023-08-27, 09:34
Medlem
Antagligen för att matcha pojkvännen
Citera
2023-08-27, 09:37
Medlem
Kläderna kan jag ta men gå ut och vara ful i håret. OMG
Citera
2023-08-27, 09:38
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

Man ser väl sällan tjejer utan kuk med stayups ute.

Annars är svaret mode. Det lär komma en reaktion. Just nu är det väl nån sorts sport grunge låtsas 90tal som gäller.
Citera
2023-08-27, 09:41
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag tror man klär ner sig när man går ut på stan för att inte skicka fel signaler. Man är rädd och ängslig. Man lever ut på Instagram och Onlyfans istället.

(FB) Varför klär sig svenska kvinnor så okvinnligt nu för tiden?
Citera
2023-08-27, 09:50
Medlem
Det där med klädseln hos svenska tjejer har jag också tänkt på. Fast jag själv tycker det idag är svårt att se skillnad på ett luder och en vanlig svensk tjej. Skillnaderna är idag minimala visuellt sett

Dem själva tror nog dem ser ut som gudinnor , men jag som man äcklas mest
Senast redigerad av volvo230 2023-08-27 kl. 09:57.
Citera
2023-08-27, 09:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag antar att TS inte var med när grungemodet regerade. Då hade tjejerna baggy jeans och flanellskjorta. Inte en kurva syntes.

Tycker tjejer klätt sig mer feminint de senaste 5 åren...
Citera
2023-08-27, 09:53
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Till skillnad från männen som ser ut som en påse Gott å Blandat? Svenska män är ju de minst karismatiska och ohöljt fantasilösa. En majoritet har klippkort hos dressman. Det finns brödrostar som har mer personlighet

Haha så sant, man skulle verkligen vilja se en bild på TS 🤣
Citera
2023-08-27, 09:54
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Till skillnad från männen som ser ut som en påse Gott å Blandat? Svenska män är ju de minst karismatiska och ohöljt fantasilösa. En majoritet har klippkort hos dressman. Det finns brödrostar som har mer personlighet

Fast dressman vet jag inte under 50, däremot H&M och jeansBolaget, där tar fantasin stopp
Citera
2023-08-27, 09:57
Medlem
De flesta tjejer har inget behov av att vara någons ögongodis.
Citera
2023-08-27, 10:04
Medlem
Känns mer tryggt att klä sig tråkigt än i kjol och klänning. Sen är det också mer praktiskt.
Citera
2023-08-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Finns väl ingen vettig tjej som vill gå i kjol i mångkulturella sverige.

Skulle du själv vilja att din dotter gick runt i kjol i sverige 2023?
Gå till valfri etniskt blandade högstadie/gymnasieskola så kommer du förvånas över mixen av tjejer med slöja, magtröja, långärmat och kortkort (för killarna samma sak men det blir inte lika tydligt av uppenbara orsaker) sida vid sida. Jag besökte förra veckan och besöker i dagarna ett flertal skolor i Stockholmsområdet och reflekterade faktiskt över det på varje skola. Det verkar som om den här generationen är tillåtande och respektfull inför varandras olikheter utan att vara fördömande och gå på varandra över olika val. Reflekterade också över ett tvillingpar som representerade en gymnasieskola där ena tjejen hade slöja, den andra inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in