Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-26, 22:32
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, men Norge har flere brutale drap enn Sverige etter hva jeg har forstått når jeg har fulgt med på Hagen-saken i Norges aviser.

Nå har ikke Hagen-saken et lik å skilte med rent teknisk og ingen kan si noe om hvor brutalt det eventuelt var.

Tror ikke Sverige står tilbake for andre nordiske land når det gjelder brutalitet. Med unntak av Fjotolf Hansen..
Citera
2023-08-26, 22:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Jeg sitter ikke på fasit - men tror dette er mer sannsynlig enn mye annet i denne tråden. Tyrkisk mafia og penger i betongbiler uten noen som helst som linker JAH mot de eksempelvis

Men jeg har ikke svaret. Hva tenker du er mest sannsynlig?
men nu är det ett troll som kom med idén att turkiska penga/betongbilsexportörer skulle ha något med fallet att göra...
Citera
2023-08-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Sammenhengen med branner/forsikringssvindel tror jeg ikke er direkte, dog kan det være mennesker fra de samme miljøene i begge saker - men jeg tror ikke det er direkte sammenheng lenger

Du må huske på at han er systematisk plaget over svært lang tid. Det er litt naivt å tro at dette ikke har noen sammenheng med at han nå er tatt av dage.
Citera
2023-08-26, 22:35
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvorfor kan det ikke ha med forsikringssvindel å gjøre? Fra begynnelsen var det ment som en spøk, men utviklet seg til alvor.

Fordi det var leasing biler som brant opp, med unntak av den første.
Citera
2023-08-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Er ganske så sikker på at de har mange andre måter å få folk til å betale eller la vær å tyste hvis det er tilfelle. De møter nok opp på døra di og snoker ikke rundt huset ditt på natta, de er nok mer rett frem og går ikke rundt grøten for å si det sånn. De gjør seg til kjenne og får frem budskapet så det ikke hersker noe tvil om hva det dreier seg om.

Det er jeg helt enig i. Men vi vet jo ikke om Jonas har opplevd grovere trusler og "klare beskjeder". Det han har gått ut med og fortalt om er ting som stort sett ikke kunne skjules for omverdenen og som han måtte hatt en forklaring på.

Og det med at han var livredd, men brukte kompis-brann-saken som forklaring til politiet om hvorfor han trengte beskyttelse, fordi han ikke ville fortelle hva den egentlige grunnen var. Det kan jo stemme også.
Citera
2023-08-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

Betongbilen var ikke leasing, den skulle han selge selv.
Citera
2023-08-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du må huske på at han er systematisk plaget over svært lang tid. Det er litt naivt å tro at dette ikke har noen sammenheng med at han nå er tatt av dage.

Det er først de tre brannene, så tar det over et år før han en dag blir banket opp. Derfra starter all trakasseringen som holder på noen få måneder før han ble drept.

Altså trakasseringen har bare holdt på siden mars i år.
Citera
2023-08-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det er først de tre brannene, så tar det over et år før han en dag blir banket opp. Derfra starter all trakasseringen som holder på noen få måneder før han ble drept.

Altså trakasseringen har bare holdt på siden mars i år.

Det spesielle er at han ikke selv skjønner hvem og hvorfor.
Citera
2023-08-26, 22:47
Medlem
Pausen på ett år skyldes sannsynligvis regresskravet og tiden det tok å utrede.

Ikke at Jonas ble utsatt for to terror-kampanjer fra to GM.
Citera
2023-08-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det spesielle er at han ikke selv skjønner hvem og hvorfor.

Det vet vi jo ikke om er sant. Det er mer sannsynlig at han visste. Imo
Citera
2023-08-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

Men det var den første bilen som det handlet om forsikringssvindel som var Jon*s egen bil. Det er nok litt vanskeligere å begå forsikringssvindel med leasingbiler tror jeg. Om det i det hele tatt fungerer å begå forsikringsvindel med leasingbiler.
Citera
2023-08-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Pausen på ett år skyldes sannsynligvis regresskravet og tiden det tok å utrede.

Ikke at Jonas ble utsatt for to terror-kampanjer fra to GM.

Bingo! Eller nesten, så lenge ikke politiet oppklarte saken så ble det vel aldri noen regress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in