Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Sett for mye på tv-serier du. Er da ikke en måten å drive inn en evt gjeld på, tviler sterkt på at noe bandidos eller andre mc klubber er innblandet i dette. Dette er nok bare rykter som det ikke er noe hold i og langt i fra noen som helst sannhet.

Det må jo ikke være gjeld? Kan jo være at han har tysta feks?

Men hvis det ER gjeld, og han ikke betaler etter gjentatte advarsler (han kan også ha opplevd drøyere trusler enn det han er åpen om), hva gjør de da? Dreper aldri mc-gjenger folk som nekter å betale, men evt går til politiet i stedet?
Citera
2023-08-26, 22:12
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Slik langvarig plaging av enkeltpersoner / familier..., med branner, ruteknusing, tagging å generelt skremmende adferd er jo typisk slike jobber som unge MC hangarrounds drittunger pleier å ta på seg med glede. Så det kan gådt være noe i det.

Ser noen skriver at "vi er enige om at brannene og svindelen ikke har med drapet å gjøre", er vi enige om det??

Den tanken stammer vel fra utsagnet til Avhørt-gutta som uttalte at det måtte tenkes «bredere» Uvisst hvordan de kan mene det…
Citera
2023-08-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal

Men hvis det ER gjeld, og han ikke betaler etter gjentatte advarsler (han kan også ha opplevd drøyere trusler enn det han er åpen om), hva gjør de da? Dreper aldri mc-gjenger folk som nekter å betale, men evt går til politiet i stedet?

Ja det kan hende mye rart.
Citera
2023-08-26, 22:17
Medlem
Dersom JAH brukte smartklokke med pulsmåler, er det vel å anta at politiet vet ganske nøyaktig dødstidspunkt. Jeg har forsøkt å se hva slags klokke han bruker på flere bilder, men er ingen ekspert. Kan være en Garmin eller lignende?
Citera
2023-08-26, 22:18
Medlem
Citat:

Jeg tror Atal er inne på noe som potensielt kan være i riktig retning.
Om det er Bandidos eller noen med tilknytning til Bandidos er jo ikke så relevant - men at dette handler om gjeld som JAH på ett eller annet vis har til noen tror jeg er det mest tilsynelatende motiv i denne saken.

Sammenhengen med branner/forsikringssvindel tror jeg ikke er direkte, dog kan det være mennesker fra de samme miljøene i begge saker - men jeg tror ikke det er direkte sammenheng lenger
Citera
2023-08-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Jeg tror Atal er inne på noe som potensielt kan være i riktig retning.
Om det er Bandidos eller noen med tilknytning til Bandidos er jo ikke så relevant - men at dette handler om gjeld som JAH på ett eller annet vis har til noen tror jeg er det mest tilsynelatende motiv i denne saken.

Sammenhengen med branner/forsikringssvindel tror jeg ikke er direkte, dog kan det være mennesker fra de samme miljøene i begge saker - men jeg tror ikke det er direkte sammenheng lenger

Men nå får ingen noen penger, problem solved?
Citera
2023-08-26, 22:23
Medlem
Citat:

Er ganske så sikker på at de har mange andre måter å få folk til å betale eller la vær å tyste hvis det er tilfelle. De møter nok opp på døra di og snoker ikke rundt huset ditt på natta, de er nok mer rett frem og går ikke rundt grøten for å si det sånn. De gjør seg til kjenne og får frem budskapet så det ikke hersker noe tvil om hva det dreier seg om.
Citera
2023-08-26, 22:24
Medlem
MC-gjenger? Trådsannhet 🙄
Citera
2023-08-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Men nå får ingen noen penger, problem solved?

Jeg sitter ikke på fasit - men tror dette er mer sannsynlig enn mye annet i denne tråden. Tyrkisk mafia og penger i betongbiler uten noen som helst som linker JAH mot de eksempelvis

Men jeg har ikke svaret. Hva tenker du er mest sannsynlig?
Citera
2023-08-26, 22:29
Medlem
Citat:
Jeg sitter ikke på fasit - men tror dette er mer sannsynlig enn mye annet i denne tråden. Tyrkisk mafia og penger i betongbiler uten noen som helst som linker JAH mot de eksempelvis

Men jeg har ikke svaret. Hva tenker du er mest sannsynlig?

Det er vel helt åpent hva det kan være, men han har nå blitt plaget av en psycho i lang tid da.

Og hvem er det som har gul cat maling i hyllene?
Citera
2023-08-26, 22:29
Medlem
Citat:

Hvorfor kan det ikke ha med forsikringssvindel å gjøre? Fra begynnelsen var det ment som en spøk, men utviklet seg til alvor.
Citera
2023-08-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, men Norge har flere brutale drap enn Sverige etter hva jeg har forstått når jeg har fulgt med på Hagen-saken i Norges aviser.
Akkurat det er helt feil. Mordraten er laaangt større i Sverige. Og ang Hagen saken vet man ikke om eller hvordan aeh ble borte el drept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in