Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
En sak med färgen på Tensonmannens jacka. Jag vet att vi kollade det förut. Färgen på telefonkatalogen var ljust blå, dvs ljusare än AB:s jackfärg. Man kan nog säga ljusblå/ljust gråblå.
Men ta inte mitt ord för sanning. Säkrast att kolla. Minns att det fanns bilder på jackor med rätt färg.
Det finns lite olika bud på exakt hur ljust eller mörkt blå som Tensonmannens jacka kan tänkas varit utifrån Nicola Fs observation.
Den enda indikation som idag finns utifrån materialet är att den uppenbart kunnat förväxlas med Anders Bs färg på sin jacka..och den färgen måste betecknas som ljust blå.
Jag har tidigare understrykit hur kasst det är att Nicola F aldrig bottnats som vittne.
Det råder fortfarande..37 år plus efter dådet oklarheter.
Ett antal frågor skulle kunna betydligt mera klarhet om de besvarades.
Gick den förföljande mannen längs med straäckstenskanten eller gick han tre meter in emot trottoar från densamma?
Mötte Nicola F verkligen Palmes där han sagt sig mött dem?
Varifrån observerade han mordplatsen efter dådet..det kan ju omöjligen ha varit från den plats han uppgett i förhör?
Var någonstans mötte han det unga par han sagt sig ha mött?
Osv,osv...Nicola F tuggar fortfarande bröd.Det går således att fråga honom,men ingen gör det.
Det är i sammanhanget extremt konstigt att varken PU,Wall,Borgnäs eller andra habitueeer på området Palmemordet ens brytt sig om att söka ökad klarhet gällande vad Nicola F såg.
Det är helt obegripligt för mig.
Man misstänker ju grumliga skäl,försummelsen är ju helt uppenbar.