2023-08-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var ju även HDs prylar, resor och dubbla uppsättningar av olika utrustningar. Varför ska det just ha varit SD som fixade pengarna till det?

HD behöver väl bara be pappa om hon vill ha något?

Vem som helst förstår väl att 50-100 tusen som nämndes inte räcker för ett så stort event, mera pengar än så måste ha gått åt, tror inte SD tog ur egen ficka
Citera
2023-08-24, 18:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Vem som helst förstår väl att 50-100 tusen som nämndes inte räcker för ett så stort event, mera pengar än så måste ha gått åt, tror inte SD tog ur egen ficka

Men det vet du ju inget om. Det kanske han visst gjorde.

Så stort var det inte och det mesta arbetet var ideellt.

De behövde lite pengar till launch-eventet. Kanske något eventtält och någon banderoll.
Citera
2023-08-24, 19:07
Medlem
Citat:
Men det vet du ju inget om. Det kanske han visst gjorde.

Så stort var det inte och det mesta arbetet var ideellt.

De behövde lite pengar till launch-eventet. Kanske något eventtält och någon banderoll.

Visst ideellt arbete va det säkert men vissa saker måste inhandlas och då behövs pengar, jag vet såklart inte om SD skulle tagit egna pengar men jag tror inte det och jag tror inte heller att summan 50-100 tusen räcker, det här var ju största eventet i Sverige om jag minns rätt
Citera
2023-08-25, 13:35
Medlem
Citat:
Visst ideellt arbete va det säkert men vissa saker måste inhandlas och då behövs pengar, jag vet såklart inte om SD skulle tagit egna pengar men jag tror inte det och jag tror inte heller att summan 50-100 tusen räcker, det här var ju största eventet i Sverige om jag minns rätt

Vad är det som ska inhandlas? Boende får deltagarna betala själva, burkarna tillverkas av krimskrams som deltagarna tillverkar själva, vattenflaskor vid burkletandet stod eventet för och inte någon dyr investering eftersom eventet hade max 40 deltagare i Örebro. Och dom flesta burkletare som blev förhörd av polisen i Örebro berättade att dom var med i burkletandet bara för att få komma ut och röra på sej i skog och mark, det var bara SD HD och LW som tog burkletandet på blodigt allvar, så några miljoner kan du fet glömma, för du tror väl inte att ett burkletarlag skulle få mer bidrag än Örebro hockey eller fotbollslaget.
Citera
2023-08-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vad är det som ska inhandlas? Boende får deltagarna betala själva, burkarna tillverkas av krimskrams som deltagarna tillverkar själva, vattenflaskor vid burkletandet stod eventet för och inte någon dyr investering eftersom eventet hade max 40 deltagare i Örebro. Och dom flesta burkletare som blev förhörd av polisen i Örebro berättade att dom var med i burkletandet bara för att få komma ut och röra på sej i skog och mark, det var bara SD HD och LW som tog burkletandet på blodigt allvar, så några miljoner kan du fet glömma, för du tror väl inte att ett burkletarlag skulle få mer bidrag än Örebro hockey eller fotbollslaget.

Jag känner inte alls till kulturen gällande burkletare bara det jag läst i FUP, jag ifrågasätter för jag tycker summan känns låg sen har andra skrivit att det handlar om enormt stora summor så därav undrar man ju
Citera
2023-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Jag känner inte alls till kulturen gällande burkletare bara det jag läst i FUP, jag ifrågasätter för jag tycker summan känns låg sen har andra skrivit att det handlar om enormt stora summor så därav undrar man ju
Du behöver nästan HD:s sjukjournaler.. kanske kommer sanningen fram där.
Kanske skulle det underlätta att berätta sanningen men hon mår toppen.

Sådana där psykologer eller poliser ser ju iofs nervösa "ticks" gissar jag på..
Något som ligger latent eller vad de brukar säga
Citera
2023-08-25, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är skillnad mellan att styra upp ett så pass stort event som skulle locka människor från hela världen och Sverige, det var en storslagen satsning från region Örebro.
Tror du SD och HD verkligen betalade ur egen ficka, all utrustning och farande, hotell osv? Dom testade runt och uppmuntrades av rö
Citera
2023-08-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost

Måste gå att hitta flera stenar att vända på är min uppfattning efter det jag läst, journalerna vore kanske till hjälp också, även några eller någon av burkletarna kan ju också veta mera än vad som kommit fram
Citera
2023-08-25, 22:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost

Sjukjournaler är sekretessbelagda. Tack och lov.

Varför skulle hon inte få må toppen? Varför bedriver ni en hatkampanj mot henne? Hon kan inte rå för vad SD och LW har sysslat med.
Citera
2023-08-26, 00:32
Medlem
Citat:

Varför skulle hon inte få må toppen? Varför bedriver ni en hatkampanj mot henne? Hon kan inte rå för vad SD och LW har sysslat med.

Jag begriper inte heller varför HD inte får må bra, hennes bägge antagonister är döda så självklart ska hon ha det bra i livet, det är hon verkligen värd.
Citera
2023-08-26, 07:16
Medlem
Citat:

Hon kan få må bra men två människor är döda och finns det kan finnas personer som inte vill prata eller håller inne med information önskar så vill man ju att det går att få fram också HD blir en central person i detta, hon kände båda dom döda personerna
Citera
2023-08-26, 09:10
Medlem
Citat:
Måste gå att hitta flera stenar att vända på är min uppfattning efter det jag läst, journalerna vore kanske till hjälp också, även några eller någon av burkletarna kan ju också veta mera än vad som kommit fram

Vad skulle det "måste gå att hitta flera stenar att vända på är din uppfattning"? Vad skulle nu efter 5 år efter LW.s död komma fram?
På vilket vis skulle "några journalerna" vara till hjälp? Vad har dessa med mordet att göra?
När i tid plöjde du igenom FUP? Fick du någon egen uppfattning ang fallet (i stället för att hänvisa till vad några enstaka TS), TS som under lång tid i tråden varit motståndare antingen till LW eller SD/HD.

Låt LW vila i frid och tänkt på hennes tre barn som kanske inte kan låta bli att läsa denna tråd. Samma med HD/barnen, låt dem leva sitt liv efter så mycket de gått igenom under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in