2023-08-25, 15:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du är rätt så festligt när du gör uttalanden om andra människors kunskaper, trots att du är så uppenbart okunnig om det mesta och troligen lågintelligent.

En investering i bitcoin grundar sig normalt sett på en analys, men det betyder inte att man kan veta med säkerhet hur prisutvecklingen kommer att bli i framtiden. Samma sak gäller investeringar i t.ex. aktier, även om analysen ofta är mer rudimentär där, åtminstone när vanliga Svenssons eller Kebabmedpommes slänger in lite pengar på börsen.

Argument av typen, "Teknik kommer alltid att behövas, så jag tror på teknikaktier" eller "Börsen går alltid upp över tid", tillhör väl den normala analysnivån.

Min analys vid satsningen på och det det fortsatta hodlandet av bitcoin består i studier av hur fiatsystem fungerar och hur bitcoin fungerar, tekniskt och ekonomiskt. När man har gjort den analysen följer nästan med nödvändighet att bitcoin kommer att stiga kraftigt över tid, i synnerhet om man mäter i fiat, om inget väldigt oväntat sker.

Vad gäller min ovan föreslagna algoritm, är den helt enkelt en tumregel för att, givet fortsatt uppgång över tid, hålla sina känslor i styr och konsekvent köpa relativt lågt och sålunda få mer bitcoin för sin fiat.
Tack för en hel massa tomt prat (troligen försöker du blanda bort korten i diskussionen när du märker att du har gjort bort dig).

Hela poängen var ju att din "analys" lyste med sin frånvaro och du babblade om din tro på saker. Det är trivialt att konstatera utifrån dina inlägg att hela din investering bygger på en knasig religiös tro.

Vi har redan tidigare konstaterat, bl a i diskussioner rörande lightning och bitcoins oförmåga att skalas upp, att du fullständigt saknar matematiska och datavetenskapliga kunskaper. Därför är det otroligt konstigt att du tycker att det är "festligt" att andra, uppenbart mer kunniga personer, är "lågintelligenta".
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-08-25 kl. 15:55.
Citera
2023-08-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Tack för en hel massa tomt prat (troligen försöker du blanda bort korten i diskussionen när du märker att du har gjort bort dig).

Hela poängen var ju att din "analys" lyste med sin frånvaro och du babblade om din tro på saker. Det är trivialt att konstatera utifrån dina inlägg att hela din investering bygger på en knasig religiös tro.

Vi har redan tidigare konstaterat, bl a i diskussioner rörande lightning, att du fullständigt saknar matematiska och datavetenskapliga kunskaper. Därför är det otroligt konstigt att du tycker att det är "festligt" att andra, uppenbart mer kunniga personer, är "lågintelligenta".

Jag har förstått att du uppfattar mina bitcoininlägg som knasiga när de blir för långa. Troligen är det för att du saknar baskunskaper som allt framstår som osammanhängande svammel. Kanske förstår någon passiv diskussionsföljare lite mer av det jag skriver.

I slutet gör du en oriktig generalisering. Jag har inte för vana att klandra debattörer för att vara okunniga och ointelligenta, utan det är, såvitt jag kan påminna mig, endast du som lockar fram detta klander från min sida, troligen för att du från denna underlägsna position ständigt försöker racka ner på andras kunskaper.
Citera
2023-08-25, 16:58
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Var landar vi i helgen då? 24? 23? Sub 20? https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
Senast redigerad av Charles-Lynton 2023-08-25 kl. 17:01.
Citera
2023-08-26, 23:41
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Var landar vi i helgen då? 24? 23? Sub 20? https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
26k vad det verkar.
Citera
2023-08-27, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ja just det, Binance kollapsar snart. Håll i hatten och sälj allt.

Förmodad dipp ned under 10K. Med avancerad TA styr man skutan rätt i oroliga vatten.

Svaret på din fråga: köp lågt sälj högt (säger TA tvärtom så följer jag terrängen.)
Lol

Hoppas du vet om att bnb är 2-3 cm ifrån ett potentiellt dropp på 50%

Sen så vandrar priset mellan zooner så ja, TA ökar din sannolikhet till vinst ganska så rejält om du vet vad du ska märka av och boxa in.

Känns i alla fall bättre än att lägga ordar och hoppas på det bästa, no offence
Citera
2023-08-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Varnade redan i våras för nergång, och det fortsatte.
Men nu tror jag att botten is nådd ungefär.

Har köp veckovis sedan slutet på juli och har snart slut på fiat att köpa btc för.
Tror på en bra höst iaf, sen hur vintern har jag ingen åsikt om just nu.

Känns som mycket kan hända på några månader.
Är inte helt otroligt att kriget i ukarina förvärras ytterligare.
Sverige kommer för fan skicka jaktplan till ukraina.

Sen har vi ju den här bubblan som flera snackat om sen corona 2020 och alla pengar som pumpades ut.
michael burry som gått kort och tror det sker redan 2023 har haft fel förut, men nån gång lär det väl hända.
1.Sluta titta på nyheter, spara ditt sinne, nyheterna är inte meningsfulla, om du inte tittar på priset och tänker på det faktum att nyheter är avsedda att knulla dig i diagrammen, skydda ditt sinne.
Citera
2023-08-27, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Checking in.

Inget har förändrats förrutom tidsaspekten för (5)

https://www.tradingview.com/x/RcwjVoFV/

Dealbreaker är om fair value gapet, den gråa boxen, inte håller. Då är yearly open eller lägre troligt.

Men min bias är högre, till 33k.

Hoppas nån gjorde pengar när jag hintade sist https://www.flashback.org/p84690690#p84690690
Snyggt
Citera
2023-08-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ute i verkligheten baserar man sina investeringar på annat än sin tro. I vissa fall kan det ha varit bättre (med facit i hand) att satsa på trisslotter än på indexfonder också. Sådana tankar är helt utanför trådens ämne, dvs alla dina senaste inlägg.

Det är mycket tydligt utifrån dina inlägg att du inte kan någonting överhuvudtaget om filosofi, för att inte tala om finans eller varför inte datavetenskap.
Man får tycka vad man vill, men tron hos en människa är bland det starkaste vi har & kan känna då frågan inkluderar både fakta & känslor.

Ta logiken ur det och tänk på saken.

Sen kan det ju vara intressant att veta hur "tro" och "känslor" påverkar varandra.

Och spelet är psykologiskt så varför skulle denna frågan vara utanför trådens ämne lol
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2023-08-27 kl. 02:38.
Citera
2023-08-27, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Jag kommer att ge det 1-2 veckor nu för att få mer info, vi är i princip i mitten av en range och har brutit 50 eman på dagsgrafen utan backtest.
Med andra ord, det är Gamble och inte Trading att positionera sig härifrån.

Tänk problem - reaktion - lösning.
Vi har precis lagt ut betet och väntar på reaktion.

Btw hoppas du fick lite dopamin av Kaspa.
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2023-08-27 kl. 03:49.
Citera
2023-08-28, 20:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Leaston, vad tror du om Bollinger banden på dagen samt bandbreddsnoteringen?
På veckan så är dom tightast någonsin nu. Upplagt för volatilitet.
Citera
2023-08-29, 09:49
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
På veckan så är dom tightast någonsin nu. Upplagt för volatilitet.

Yes har också noterat detta, rätt spännande utveckling med tanke på att vi även har bekräftad hidden bullish div på RSI-indikatorn på veckan och dagen
Citera
2023-08-29, 11:16
Medlem
Tar du betet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här