2023-06-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Bitcoin påväg upp!
SECs krig mot securities aka shitcoins är bullish för bitcoin kebbabis
Varenda gång Bitcoin attackeras kommer den ut ur det ännu starkare än innan. Må det vara hackerförsök eller myndigheters kontroll. Regleringar är oundvikliga och det är ett stålbad som vi behöver gå igenom förr eller senare.
Citera
2023-06-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Eftersom min gissning på 10k var den närmaste den faktiska nivån (16k) så vann jag nog sen vadslagningen.

Eftersom du själv inte ens har gjort några motsvarande gissningar så vinner jag nog på WO oavsett.

Var du short bitcoin till 16k, annars vann du inte mycket alls kebbabis
Citera
2023-06-07, 15:38
Medlem
Leastons avatar
Ni som sålt och talat om en dipp ner mot 20k (eller lägre) där ni skall köpa in er, håller ni kvar vid den tanken trots att Bitcoinpriset bröstade båda nyheterna att SEC stämmer Coinbase och Binance?
Citera
2023-06-07, 16:14
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ni som sålt och talat om en dipp ner mot 20k (eller lägre) där ni skall köpa in er, håller ni kvar vid den tanken trots att Bitcoinpriset bröstade båda nyheterna att SEC stämmer Coinbase och Binance?

Är beredd att hålla med. Sen har vi ju även Cramer på vår sida, som fullkompligt skiter ut inlägg på twitter för tillfället om att både Binance och Coinbase är rökta och att lyssna på den mannen är som bekant likställt med ekonomisk självmord. Så är helt klart optimistisk. Även stoch:en på veckan ser eventuellt ut att kunna studsa på 20-strecket om vi får lite mer uppsida här.
Citera
2023-06-07, 17:36
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:

Ja, is i kryptomagen. All sexiness kring Bitcoin och krypto har ju försvunnit. För två år sedan var det DeFi, NFT och månresor för hela slanten, idag är det någon fascistoid halvdiktatur i Centralamerika som har gjort BTC till valuta. Dessutom missar många att Bitcoins inflationsminskning inte kommer vara lika dramatisk vid nästa halvering. 2009-2012 gick inflationen från över 1000% till 25%. På 2020-talet har inflationstakten knappt minskat alls. Den har ju förvisso inte ökat heller, så om centralbankerna får hjärnsläpp så kanske Bitcoin blir ett store-of-value utan egentligt användningsområde (och som kanske aldrig går att casha ut pga nya bankregler).
Citera
2023-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Ja, is i kryptomagen. All sexiness kring Bitcoin och krypto har ju försvunnit. För två år sedan var det DeFi, NFT och månresor för hela slanten, idag är det någon fascistoid halvdiktatur i Centralamerika som har gjort BTC till valuta. Dessutom missar många att Bitcoins inflationsminskning inte kommer vara lika dramatisk vid nästa halvering. 2009-2012 gick inflationen från över 1000% till 25%. På 2020-talet har inflationstakten knappt minskat alls. Den har ju förvisso inte ökat heller, så om centralbankerna får hjärnsläpp så kanske Bitcoin blir ett store-of-value utan egentligt användningsområde (och som kanske aldrig går att casha ut pga nya bankregler).

Bra tillfälle att samla på sig en position, i så fall, om man inte redan har en tillräcklig mängd.

(Man kommer alltid att kunna omsätta bitcoin till annat värdefullt, oberoende av hur bankreglerna ser ut. Och så länge det existerar fiat kommer man att kunna "casha ut", varför man nu skulle vilja göra något sådant.)
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-06-07 kl. 20:36.
Citera
2023-06-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Dessutom missar många att Bitcoins inflationsminskning inte kommer vara lika dramatisk vid nästa halvering. 2009-2012 gick inflationen från över 1000% till 25%. På 2020-talet har inflationstakten knappt minskat alls.

Det stämmer att halveringarna bör få allt mindre betydelse för varje halvering. Jag tror dock att även nästa halvering kommer att ge en märkbar skjuts uppåt och påföljande hype. Men några 100x, som vid halveringen 2012, är inget jag förväntar mig.

Nästa halvering sänker inflationstakten från 1,7 procent till 0,84 procent: https://www.bitcoinblockhalf.com/
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-06-07 kl. 20:25.
Citera
2023-06-07, 22:39
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag är fortfarande övertygad om att likviditet vid 32-33 kommer tas, och att det mycket väl kan vara årshögsta. Hur djup tillbakagången blir får vi väl se. Men yearly open eller lägre skulle inte förvåna mig.
Fibonacci nivåerna är dragna med en hemmasnickrad metod som är satt i början av året.

https://www.tradingview.com/x/NrvBR6mP/
On track

https://www.tradingview.com/x/XiJjOGCW/
Citera
2023-06-09, 05:12
Avslutad
Citat:

Nej. Köpte in mig igen direkt igen efter att jag sålt för ca en månad sedan, gjorde en marginell vinst, och väntade ett tag på ett bra läge att sälja igen (30K+) men något sådant kom inte, och med den utveckling som du beskriver, så nej det blir att hodla för hela satoshin. Vi är på botten nu.

Dock har jag pratat om en dipp ner till möjligen 24K har jag för mig.
Senast redigerad av SithMaster 2023-06-09 kl. 05:15.
Citera
2023-06-09, 07:45
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

Jag har tidigare enbart trott på ev. dipp eller krasch pga regleringsproblemen i USA men jag hade helt enkelt fel och trodde det skulle påverka marknaden värre än vad det faktiskt gjort. Att vi är där vi är med BTC redan idag kan man inte annat än se positivt på även om Gensler klöser sönder naglarna för att försöka sänka kryptomarknaden. Det går inte så jättebra nu för Gary Gensler och Ripples advokater får bara mer och mer ammunition

binance-says-gensler-once-offered-to-be-an-informal-advisor
Citera
2023-06-09, 10:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Jag har tidigare enbart trott på ev. dipp eller krasch pga regleringsproblemen i USA men jag hade helt enkelt fel och trodde det skulle påverka marknaden värre än vad det faktiskt gjort. Att vi är där vi är med BTC redan idag kan man inte annat än se positivt på även om Gensler klöser sönder naglarna för att försöka sänka kryptomarknaden. Det går inte så jättebra nu för Gary Gensler och Ripples advokater får bara mer och mer ammunition

binance-says-gensler-once-offered-to-be-an-informal-advisor
Man brukar säga att det är tecken på en bullmarknad när dåliga nyheter inte påverkar kursen nämnvärt (och vice versa förstås).

Tänk er dessa nyheter för ett år sedan...
Citera
2023-06-09, 12:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Man brukar säga att det är tecken på en bullmarknad när dåliga nyheter inte påverkar kursen nämnvärt (och vice versa förstås).

Tänk er dessa nyheter för ett år sedan...
Framförallt ett tecken på en manipulerad marknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in