Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Ute i verkligheten baserar man sina investeringar på annat än sin tro. I vissa fall kan det ha varit bättre (med facit i hand) att satsa på trisslotter än på indexfonder också. Sådana tankar är helt utanför trådens ämne, dvs alla dina senaste inlägg.
Det är mycket tydligt utifrån dina inlägg att du inte kan någonting överhuvudtaget om filosofi, för att inte tala om finans eller varför inte datavetenskap.
Du är rätt så festligt när du gör uttalanden om andra människors kunskaper, trots att du är så uppenbart okunnig om det mesta och troligen lågintelligent.
En investering i bitcoin grundar sig normalt sett på en analys, men det betyder inte att man kan veta med säkerhet hur prisutvecklingen kommer att bli i framtiden. Samma sak gäller investeringar i t.ex. aktier, även om analysen ofta är mer rudimentär där, åtminstone när vanliga Svenssons eller Kebabmedpommes slänger in lite pengar på börsen.
Argument av typen, "Teknik kommer alltid att behövas, så jag tror på teknikaktier" eller "Börsen går alltid upp över tid", tillhör väl den normala analysnivån.
Min analys vid satsningen på och det fortsatta hodlandet av bitcoin består i studier av hur fiatsystem fungerar och hur bitcoin fungerar, tekniskt och ekonomiskt. När man har gjort den analysen följer nästan med nödvändighet att bitcoin kommer att stiga kraftigt över tid, i synnerhet om man mäter i fiat, om inget väldigt oväntat sker.
Vad gäller min ovan föreslagna algoritm, är den helt enkelt en tumregel för att, givet fortsatt uppgång över tid, hålla sina känslor i styr och konsekvent köpa relativt lågt och sålunda få mer bitcoin för sin fiat.