2023-08-25, 14:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag tycker att det verkar som att män kissar när de blir kissnödiga, medan kvinnor alltid funderar på om de ska kissa eller inte. De verkar kissa mycket i förebyggande syfte, innan man går och lägger sig, innan man ska ut på stan, innan man sätter sig i bilen. Eftersom jag har haft förmånen att leva tillsammans med ett antal kvinnor, så har jag märkt att ofta kissar de knappt alls. De klämmer bara fram några droppar. Men det där med att kissa efter sex kanske är nyttigt, vad vet jag.
Dock hade jag en tjej som envisades med att det skulle kissas innan sex jämt, vilket innebar att alltid när det hettade till, så skulle det springas på toa, och så skulle hon tvätta händerna i kallt vatten, och komma tillbaks och säga "känn på mina händer, vad kalla de är!". Helt ärligt så kände jag oftast inte för att knulla längre då.
Citera
2023-08-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Inte skit. Normala bakterier på huden som hör till vårt immunförsvar.

Ni kan ju ha skit på snoppen oxå.

Missade alla detta på specialundervisningen?

Så svett från kvinnans anus rinner ner i urinblåsan under akten? För jag tror i övrigt att en man kan pricka rätt håll utan att smeta.
Citera
2023-08-25, 15:30
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User3899
Så svett från kvinnans anus rinner ner i urinblåsan under akten? För jag tror i övrigt att en man kan pricka rätt håll utan att smeta.

Bakterier som vi har utanpå huden är oftast bra när dom håller sig där, utanpå huden.
Dessa bakterier är inte lämpliga att få in i urinröret då dom kan orsaka en urinvägsinfektion, så därför är det bra att kissa efter sex för att skölja bort eventuella bakterier som hamnat där.

Så det har inget med kvinnans anus att göra då det handlar om helt vanliga bakterier, som alla människor normalt har över hela kroppen.
Citera
2023-08-25, 15:39
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Alla killar föredrar inte analsex, du verkar porrskadad.

Vart har jag nämnt analsex? Det är nog snarare du som låter dina tankar vandra dit. Läs du igenom vad jag skrivit istället.

Man behöver inte ha haft analsex för att riskera urinvägsinfektion. Det är vanligt för många kvinnor efter helt normalt sex. Än mer efter klimakteriet då slemhinnorna är sköra.
Citera
2023-08-25, 15:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Bakterier som vi har utanpå huden är oftast bra när dom håller sig där, utanpå huden.
Dessa bakterier är inte lämpliga att få in i urinröret då dom kan orsaka en urinvägsinfektion, så därför är det bra att kissa efter sex för att skölja bort eventuella bakterier som hamnat där.

Så det har inget med kvinnans anus att göra då det handlar om helt vanliga bakterier, som alla människor normalt har över hela kroppen.

Tack! Jisses...

Dessutom som jag nämnde innan så är det ju nära från anus - slida - urinrör. Så även om man som man kan "pricka rätt" så har man ju rört sig i alla dessa regionerna så att säga. UTAN att ha haft analsex.
Citera
2023-08-25, 15:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag tycker att det verkar som att män kissar när de blir kissnödiga, medan kvinnor alltid funderar på om de ska kissa eller inte. De verkar kissa mycket i förebyggande syfte, innan man går och lägger sig, innan man ska ut på stan, innan man sätter sig i bilen. Eftersom jag har haft förmånen att leva tillsammans med ett antal kvinnor, så har jag märkt att ofta kissar de knappt alls. De klämmer bara fram några droppar. Men det där med att kissa efter sex kanske är nyttigt, vad vet jag.
Dock hade jag en tjej som envisades med att det skulle kissas innan sex jämt, vilket innebar att alltid när det hettade till, så skulle det springas på toa, och så skulle hon tvätta händerna i kallt vatten, och komma tillbaks och säga "känn på mina händer, vad kalla de är!". Helt ärligt så kände jag oftast inte för att knulla längre då.

Vi har ju kortare urinrör och när vi väl blir kissinödiga måste vi gå snabbare än vad män verkar behöva. Så ja det stämmer. Har man fött några barn och så - så kan det dessutom bli ännu lite svårare med den biten. Men kissa innan sex fattar jag inte riktigt?
Citera
2023-08-25, 16:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi har ju kortare urinrör och när vi väl blir kissinödiga måste vi gå snabbare än vad män verkar behöva. Så ja det stämmer. Har man fött några barn och så - så kan det dessutom bli ännu lite svårare med den biten. Men kissa innan sex fattar jag inte riktigt?

Det är väl inte primärt i urinröret som urinen samlas. Att kvinnor skulle ha mindre blåsa har jag hört är en myt.
Citera
2023-08-25, 17:07
Medlem
Mogaku-sans avatar
Det är nog inte konstigare än att vissa eller kanske rätt många av oss män behöver lätta på trycket efter utlösning. Är väl för att skölja rent efter sperman har passerat ut genom urinröret.

Så är ju säkert på liknande sätt för er kvinnor att det är för att det hör till efter sex. Är det inte så med hästar att ston brukar kissa för att hingsten ska känna att ston är redo för att para sig?
Citera
2023-08-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är väl inte primärt i urinröret som urinen samlas. Att kvinnor skulle ha mindre blåsa har jag hört är en myt.

Min kvinna dricker nog betydligt mindre än mig i största allmänhet. Men hon har antagligen en jävla blåsa för hon pissar typ två gånger om dagen. Jag betydligt fler.
Citera
2023-08-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Min kvinna dricker nog betydligt mindre än mig i största allmänhet. Men hon har antagligen en jävla blåsa för hon pissar typ två gånger om dagen. Jag betydligt fler.
Kvinnor har en urinblåsa som kan expandera mycket mer än vad en man kan.
Den ligger dock och trycker mer vilket ger upphov till kissnödighet.

Så kvinnor behöver egentligen inte alls kissa oftare än män gör.
Men jag tror det beror på två saker, dels kvinnor är vana vid att kissa ofta trots att de egentligen inte behöver det.
Samt att en del har problem med inkontinens vilket gör att de lättare problem med att läcka eller kissa på sig när de skrattar, gör aktiviteter mm.
Orsaken till det problemet kan förstås vara tidigare graviditeter eller sjukdom.
Men generellt så tror jag det beror på inaktiv livsstil med otränad bäckenbottenmuskeleratur.

Vilket i sin tur gör att fler kvinnor får komplikationer och skador vid förlossningen.
Citera
2023-08-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kvinnor har en urinblåsa som kan expandera mycket mer än vad en man kan.
Den ligger dock och trycker mer vilket ger upphov till kissnödighet.

Så kvinnor behöver egentligen inte alls kissa oftare än män gör.
Men jag tror det beror på två saker, dels kvinnor är vana vid att kissa ofta trots att de egentligen inte behöver det.
Samt att en del har problem med inkontinens vilket gör att de lättare problem med att läcka eller kissa på sig när de skrattar, gör aktiviteter mm.
Orsaken till det problemet kan förstås vara tidigare graviditeter eller sjukdom.
Men generellt så tror jag det beror på inaktiv livsstil med otränad bäckenbottenmuskeleratur.

Vilket i sin tur gör att fler kvinnor får komplikationer och skador vid förlossningen.

Kan säkert stämma. Jag lever mycket av min fritid utomhus, cykel, fiske, skidor osv. Jag upplever det nästan tvärtom. Vid dylika aktiviteter pissar män ofta vid pauser osv eftersom det kanske är ganska enkelt. Kvinnor gör det mer sällan, men det är väldigt självupplevt naturligtvis.
Citera
2023-08-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Har detta med tjejers anatomi att göra?
Jag själv brukar nästan aldrig pissa strax innan sex.

Upplever de flesta andra män oxå detta samband eller är det bara med mig de blir kissnödiga?

Ofta brukar de även urinera innan sexet oxå men att de gör det efteråt är ännu vanligare.

Stimulerar penisen kvinnans urinblåsa under vaginal penetration?

Är det bara jag som upplever detta?
Vad säger ni tjejer?
Jag har aldrig kissat efter sex om jag inte råkat vara kissnödig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in