Citat:
Ursprungligen postat av
KCutrone
Helt ointressant. Hon upprepar ju bara vad hon redan sagt i alla intervjuer. Förklarar inte varför hon ska ut lön i en startup, inte varför kostnader ska täckas, etc. Jag börjar tro att hon är riktigt ointelligent eftersom hon inte förstår vari kritiken ligger. Helt absurt detta.
Hennes lågvattenmärke är ändå att dra fram barnen och en snyfthistoria som försvar för att hon skött ett företag extremt dåligt.
Vad hände med att jobba med WOA resten av livet?!? Som sagt, hon svarar aldrig på de egentliga frågorna.
En sak som stör mig är de återkommande problemen hon har med ord som lön, anställda, utgifter kostnader, vinster, utdelning etc. De används felaktigt KONSTANT.
– När man driver eget företag kan man inte bara se till vinsten i företaget – för man kan ju se till att utgifter i företaget gynnar en själv på olika sätt. Det kan handla om alltifrån att få en ny jobbdator till att gå kurser, representation och självklart även om man fakturerar något. Plus att man tar ut lön vilket givetvis är något man själv går plus på.
– Anställda har de aldrig haft? Hur skulle det ha gått till när de inte har tillstånd att vara arbetsgivare? Eller har de anställt via sitt andra bolag?
– Lön är något som utbetalas till anställda. Om en person fakturerar från eget bolag är det inte att benämna som lön. Det är viktigt att skilja på detta eftersom det är helt olika typer av kostnader och ansvar förknippat med anställning jämfört med att ta in en konsult.
– Kostnader är ett bra och luddigt ord. Jag kan ju bestämma att jag ska köpa in neonskyltar till mitt företag för 500 000 kronor. Det är en kostnad i mitt företag som är helt ok med Skatteverket och inte olaglig på något vis. Betyder det att den kostnaden var helt nödvändig? Att jag kan sitta här och säga till alla mammor som satsat pengar i mitt företag "ja vad ska jag göra, allt har gått åt till kostnader..?"