2023-08-22, 16:39
  #1321
Medlem
Katciu88s avatar
Jag var och grävde i vanjas blogginlägg. Hon har raderat kommentarer. Är det någon internet-smart person som vet om man kan få tillbaka en gammal version av inlägget? T ex på denna är jag säker på att det var många kommentarer, inte bara 6 st positiva hurrarop:
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/gardagens-mote-hur-gick-det/
Citera
2023-08-22, 19:34
  #1322
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag var och grävde i vanjas blogginlägg. Hon har raderat kommentarer. Är det någon internet-smart person som vet om man kan få tillbaka en gammal version av inlägget? T ex på denna är jag säker på att det var många kommentarer, inte bara 6 st positiva hurrarop:
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/gardagens-mote-hur-gick-det/

https://archive.org/web/

Testa Wayback Machine! Borde gå rätt bra att få ihop gamla inlägg i och med att de är så pass nya.
Citera
2023-08-22, 20:13
  #1323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
https://archive.org/web/

Testa Wayback Machine! Borde gå rätt bra att få ihop gamla inlägg i och med att de är så pass nya.

Saknas dump där från specifika inlägget (förutom den som skapades manuellt idag). Däremot från andra av hennes inlägg.
__________________
Senast redigerad av sakligkritik 2023-08-22 kl. 20:18.
Citera
2023-08-22, 20:33
  #1324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakligkritik
Saknas dump där från specifika inlägget (förutom den som skapades manuellt idag). Däremot från andra av hennes inlägg.

Bland annat detta guldkorn ur detta inlägg: https://web.archive.org/web/20220627044703/https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/svar-pa-era-fragor-2-hur-investerar-man-vad-ar-riskerna-vilket-ansvar-har-jag-niklas-med-mera/

Vanja till vettig person:
Måste också fråga (då jag upplever att samtliga som är negativt inställda till detta projekt enbart är det för att det är krypto och NFT:er inblandade) om du skulle vara lika kritisk om jag lanserat en klädkollektion där folk köpte för 3 000 kr (produkter som omedelbart förlorar sitt värde efter köp)? Eller om jag hade startat exakt samma sak - dvs ett urhärligt community med ett nätverk för kvinnor, där vi stöttade kvinnliga företagare och konstnärer, gav pengar till ME-forskning och hade en medlemsklubb för communityt både digitalt och fysiskt som folk betalat 3000 kr för att få vara en del av - men tog bort NFT:n ur ekvationen?

Vettig person till Vanja:Tack för att du tar dig tid att svara så utförligt! Japp jag tycker det är skillnad på detta och en klädkollektion. Ingen köper kläder för 3 000 kr och hoppas på att kunna sälja dem för 20 000. Och när jag hunnit tänka efter vad det är som retar mig är det nog att ni får det att låta som att det är "en härlig grej vi alla gör tillsammans i ett supermysigt community" medan det i själva verket bara är ni grundare som med säkerhet kommer bli rika om många köper in sig. Visst finns det en chans även för investerarna, men att varje NFT ska bli värd miljoner är väl rätt osannolikt.
Citera
2023-08-22, 20:46
  #1325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Bland annat detta guldkorn ur detta inlägg: https://web.archive.org/web/20220627044703/https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/svar-pa-era-fragor-2-hur-investerar-man-vad-ar-riskerna-vilket-ansvar-har-jag-niklas-med-mera/

Vanja till vettig person:
Måste också fråga (då jag upplever att samtliga som är negativt inställda till detta projekt enbart är det för att det är krypto och NFT:er inblandade) om du skulle vara lika kritisk om jag lanserat en klädkollektion där folk köpte för 3 000 kr (produkter som omedelbart förlorar sitt värde efter köp)? Eller om jag hade startat exakt samma sak - dvs ett urhärligt community med ett nätverk för kvinnor, där vi stöttade kvinnliga företagare och konstnärer, gav pengar till ME-forskning och hade en medlemsklubb för communityt både digitalt och fysiskt som folk betalat 3000 kr för att få vara en del av - men tog bort NFT:n ur ekvationen?

Vettig person till Vanja:Tack för att du tar dig tid att svara så utförligt! Japp jag tycker det är skillnad på detta och en klädkollektion. Ingen köper kläder för 3 000 kr och hoppas på att kunna sälja dem för 20 000. Och när jag hunnit tänka efter vad det är som retar mig är det nog att ni får det att låta som att det är "en härlig grej vi alla gör tillsammans i ett supermysigt community" medan det i själva verket bara är ni grundare som med säkerhet kommer bli rika om många köper in sig. Visst finns det en chans även för investerarna, men att varje NFT ska bli värd miljoner är väl rätt osannolikt.

Det stämmer. Fast för det inlägget ligger kommentarerna också kvar på V:s blogg. Flera häpnadsväckande svar, t.ex:

V: "Men - om vi säger att vårt projekt går 100% åt skogen på så sätt att NFT:erna aldrig ökar i värde - så har ägarna fortfarande tillgång till alla de andra värdena vi som företag erbjuder (medlemsklubben, nätverket, förmånerna med mera)."

En annan person frågor efter worst case scenario och får svar:

V: " Köper du en NFT för 3 000 och det värsta inträffar så har du ändå tillgång till allt i två år. Köper du fem NFT:er för 15 000 så får du två års tillgång till medlemsklubben och dess innehåll (och mycket MER innehåll än "bara" ett coworking space) för samma peng som tre månader hade kostat på det vanliga coworkingspacet."
Citera
2023-08-22, 20:59
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakligkritik
Det stämmer. Fast för det inlägget ligger kommentarerna också kvar på V:s blogg. Flera häpnadsväckande svar, t.ex:

V: "Men - om vi säger att vårt projekt går 100% åt skogen på så sätt att NFT:erna aldrig ökar i värde - så har ägarna fortfarande tillgång till alla de andra värdena vi som företag erbjuder (medlemsklubben, nätverket, förmånerna med mera)."

En annan person frågor efter worst case scenario och får svar:

V: " Köper du en NFT för 3 000 och det värsta inträffar så har du ändå tillgång till allt i två år. Köper du fem NFT:er för 15 000 så får du två års tillgång till medlemsklubben och dess innehåll (och mycket MER innehåll än "bara" ett coworking space) för samma peng som tre månader hade kostat på det vanliga coworkingspacet."

Ja det är otroligt skamlöst.
Citera
2023-08-22, 21:00
  #1327
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakligkritik
Det stämmer. Fast för det inlägget ligger kommentarerna också kvar på V:s blogg. Flera häpnadsväckande svar, t.ex:

V: "Men - om vi säger att vårt projekt går 100% åt skogen på så sätt att NFT:erna aldrig ökar i värde - så har ägarna fortfarande tillgång till alla de andra värdena vi som företag erbjuder (medlemsklubben, nätverket, förmånerna med mera)."

En annan person frågor efter worst case scenario och får svar:

V: " Köper du en NFT för 3 000 och det värsta inträffar så har du ändå tillgång till allt i två år. Köper du fem NFT:er för 15 000 så får du två års tillgång till medlemsklubben och dess innehåll (och mycket MER innehåll än "bara" ett coworking space) för samma peng som tre månader hade kostat på det vanliga coworkingspacet."

Jag gick bet med time machine på de inlägg jag tyckte var suspekta. Testade en 5 st men ingen var sparad.

Men hon har absolut lämnat en guldgruva i det där blogginlägget orört. Jag reagerar starkt på det du klippte in. Ställ det mot hur hon uttalade sig i breakit artikeln:

Citat:
”Såhär i backspegeln så skulle vi absolut ha varit tydligare med att en road map är en vision och vi hade många nybörjare som inte hade erfarenhet av det. Vi skulle ha varit tydliga med att en roadmap kan formas och genomföras först när man hade kapitalet. För oss som alltid har varit egenföretagere så är det självklart att det inte går att göra något med luft, alltså utan kapital.”

V&Ns ursäkt håller inte. Inte med de där fraseringarna. Köper du en NFT för 3 000 och det värsta inträffar så har du ändå tillgång till allt i två år

Edit: varit tydligare med, vilket jävla skämt, ni skulle inte ljugit folk rakt upp i ansiktet snarare
__________________
Senast redigerad av Katciu88 2023-08-22 kl. 21:13.
Citera
2023-08-22, 21:47
  #1328
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag gick bet med time machine på de inlägg jag tyckte var suspekta. Testade en 5 st men ingen var sparad.

Men hon har absolut lämnat en guldgruva i det där blogginlägget orört. Jag reagerar starkt på det du klippte in. Ställ det mot hur hon uttalade sig i breakit artikeln:



V&Ns ursäkt håller inte. Inte med de där fraseringarna. Köper du en NFT för 3 000 och det värsta inträffar så har du ändå tillgång till allt i två år

Edit: varit tydligare med, vilket jävla skämt, ni skulle inte ljugit folk rakt upp i ansiktet snarare

Hahaha "För oss som alltid har varit egenföretagere så är det självklart att det inte går att göra något med luft, alltså utan kapital.”

Kan man vara drygare? Är det möjligt? Ja man MÅSTE vara egenföretagare som Vanja och Niklas för att förstå att man inte kan handla dyra saker med luft.

När folk frågade vad som skulle hända om de inte fick in pengarna sa hon ju gång på gång att de hade plan A, B och C, de hade nyckelpersoner, de hade långsiktigt tänk bla bla bla. Och nu sitter och hon och himlar med ögonen åt att folk faktiskt trodde henne? Och ursäkta, med 2,7 miljoner kan man absolut skapa den där "digitala hubben" i alla fall. Löjligt att låtsas som att det är småkrafs man inte kan göra ett skit för.

Ja vad ska man säga. Det är magstarkt.
Citera
2023-08-22, 22:19
  #1329
Medlem
Ett till lugnande svar till följare:

Fråga: ”Du skriver att en av era viktigaste investeringsprinciper är att verkligen tro på teamet bakom NFT-projektet. Jag tror att väldigt många inkl jag själv verkligen känner enormt med dig och Niklas och hela er privata situation med ME, utmattning mm, som medmänniskor. Som potentiell investerare tänker jag dock att det ändå är ok att ställa frågan hur du ser på dig och Niklas vad gäller era förmågor och resurser att fullfölja projektet och vara uthålliga? Hoppas denna fråga landar ok”

Svar: ”Självklart får man fråga det, jag förstår absolut att den frågan kommer upp. Vi är väldigt trygga med att vi kan genomföra detta, men oavsett vad som händer med mig och Niklas så är vi redan ett ganska stort team som jobbar med det här; totalt nio stycken operativa i skrivande stund, utöver detta har vi två advisors. Så skulle jag eller Niklas av någon anledning inte kunna fullfölja projektets planer finns det många andra som kan det.”

Advisors? Många frågetecken här..
Citera
2023-08-22, 22:29
  #1330
Medlem
Radjohuves avatar
Skänkte precis en liten blygsam summa till fundraisern som woaholder startat. Om ni kan -gör det ni också! Den är redan ikapp V&N bidrag, men vore kul om det blev ännu mer

https://openmedicinefoundation.crowdchange.co/33932
Citera
2023-08-22, 22:33
  #1331
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Ett till lugnande svar till följare:

Så skulle jag eller Niklas av någon anledning inte kunna fullfölja projektets planer finns det många andra som kan det.”

Advisors? Många frågetecken här..

Hallååå!!! Hoo hoo! Var är ni? Vanja och Niklas har inte fullföljt projektets planer! Ni kan komma ut nu!

Aha, nä, ni verkar bara ha existerat i V&Ns fantasivärld...
Citera
2023-08-22, 22:36
  #1332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Hallååå!!! Hoo hoo! Var är ni? Vanja och Niklas har inte fullföljt projektets planer! Ni kan komma ut nu!

Aha, nä, ni verkar bara ha existerat i V&Ns fantasivärld...

Hahahaha ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in