2023-08-24, 11:14
Medlem
Revolteras avatar
Blir Trump-anhängare aldrig trötta på hans konstanta offerkofta?

Donald Trump är tveklöst en av USA:s mest privilegierade och mest bortskämda människor ända sedan han föddes och han har fått åtnjuta positiv särbehandling och fördelar under hela sitt liv som vanliga människor inte ens skulle kunna drömma om.

Men ändå framställer han sig konstant som om han vore den mest utsatta, förtryckta och mest orättvist behandlade personen nånsin i hela världens historia och ingen människa har ett svårare liv än han och det är jättesynd om honom med alla motgångar och orättvisor han måste stå ut med samtidigt som han sitter i sitt guldinredda hus med 400 miljoner dollar på banken och betjänter och privatflyg och limousiner och lyxmat varje dag.

Hur kan vanliga arbetare identifiera sig så mycket med en miljardär som tror att hans liv är svårare än deras trots att han aldrig behöver oroa sig för hyra, räkningar, arbetslöshet, sjukförsäkring, mat på bordet eller några av de saker som de allra flesta vanliga människor måste oroa sig över?

Blir Trump-anhängare aldrig trötta på hans konstanta gnäll och offerkofta trots att han vältrar sig i lyx och överflöd och är 100 gånger mer privilegierad än alla sina anhängare?
Citera
2023-08-24, 11:26
Medlem
Det finns en djupt liggande kultur i USA att pengar är bra, att entreprenörer är bra, att kapitalism är bra, att liberaler är konstiga, att staten är blott ett nödvändigt ont, att liberaler vill avväpna befolkningen, osv.

Allt detta prickar in på The Donald. Helt perfekt faktiskt. Vi i Sverige fattar inte det. Du tänker som en sosse. Men vi i Sverige är duktiga på avundsjuka. När amerikaner säger "oh that's good for you" så menar de det. Säger vi i Sverige "jamen det är ju bra för dig" är det helt sarkastiskt. Om entreprenören Donald Trump säger de i USA "oh that's good for you" och menar det.

Jag tänkte själv om Donald Trump direkt att "ja där har vi en amerikan" men jag är inte säker på att heller jag menade något gott med det.
Citera
2023-08-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tucker Carlson intervjuade Trump igår:

https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1694513603251241143

(50 min)
Tekniskt sett intervjuade han honom nån gång förra veckan. De ville väl putsa det lite innan det släpptes så det såg bättre ut när det väl kom ut.
Synd att han inte vågar vara med på debatterna. Men blir väl så när det är viktigare att bara fokusera på PR istället för att utmana övriga kandidater med sin politiska plan.
Citera
2023-08-24, 12:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Tekniskt sett intervjuade han honom nån gång förra veckan. De ville väl putsa det lite innan det släpptes så det såg bättre ut när det väl kom ut.
Synd att han inte vågar vara med på debatterna. Men blir väl så när det är viktigare att bara fokusera på PR istället för att utmana övriga kandidater med sin politiska plan.
Ah ok.

Jag tror faktiskt det är bra för alla att trump avstod debatten igår. Då fick de andra chansen att visa upp sig utan att behöva positionera sig gentemot mobbaren trump. Men jag hoppas trump åtminstone dyker upp på en av debatterna.
Citera
2023-08-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ah ok.

Jag tror faktiskt det är bra för alla att trump avstod debatten igår. Då fick de andra chansen att visa upp sig utan att behöva positionera sig gentemot mobbaren trump. Men jag hoppas trump åtminstone dyker upp på en av debatterna.
Tror det skulle varit bra för övriga om Trump dök upp på de där så att hans åsikter och idéer kunde jämföra med andras. Men en stor anledning att han inte vågar dyka upp är sannolikt att Chris Christie är med, och så länge han är det har jag svårt att tro att Trump vågar vara med.
De är ju bra för folket om han är med så att alla kan jämföras under samma former. Inte för att Trump bryr sig om folket iofs.
Citera
2023-08-24, 12:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Tror det skulle varit bra för övriga om Trump dök upp på de där så att hans åsikter och idéer kunde jämföra med andras. Men en stor anledning att han inte vågar dyka upp är sannolikt att Chris Christie är med, och så länge han är det har jag svårt att tro att Trump vågar vara med.
De är ju bra för folket om han är med så att alla kan jämföras under samma former. Inte för att Trump bryr sig om folket iofs.
Aha, du tror Trump är rädd för Christie. Intressant. Vad specifikt med Christie tror du Trump räds? Jag vet att Christie har tagit en antagonistisk position mot Trump, men jag trodde Trump gillade den typen av "fight".
Citera
2023-08-24, 13:08
Medlem
Citat:
Aha, du tror Trump är rädd för Christie. Intressant. Vad specifikt med Christie tror du Trump räds? Jag vet att Christie har tagit en antagonistisk position mot Trump, men jag trodde Trump gillade den typen av "fight".
Trump omger sig ju med JA-sägare. T.ex. bojkottar han ju medier som talar kritiskt om honom, även om de tidigare propagerat för honom konstant (Fox News).
Christie ogillar Trump och är bra på att argumentera med fakta och hålla sig lugn medan Trump mer fokuserar på att vara offensiv med förolämpningar. Övriga på podiet är antingen anti Trump men vågar inte stöta sig med Trumps väljare (Pence) eller så är de Trumpfans själva som mer använder debatterna för att slicka hans röv och öka sina egna chanser att bli vice (Ramaswamy).
Skulle nog vara bra för väljarna att se Christie utmana Trump och ifrågasätta honom på ett sätt som de andra, eller moderatorn, inte vågar göra.
Citera
2023-08-24, 13:36
Medlem
Fast det är väl inte så konstigt då han typ är den första tidigare USA president som riskerar att hamna i fängelse. Det var dock tydligen helt ok att starta en massa olagliga krig för tidigare USA presidenter utan några lagliga repressalier. Trump representerar också mer den arbetande konservativa vita medelklassen som känner att dess livsutrymme ständigt krymper och hotas.

Sedan handlar det väl inte heller om att Trump är så himla bra även om det mesta gick väldigt bra under hans presidentperiod utan mer om att Biden suger så mycket.
Citera
2023-08-24, 15:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Hur lät du när Biden inte vågade debattera? Lust att diskutera det? Trump har iaf debatterat ett par gånger som presidentkandidat. Biden: 0 gånger.

Trump har förklarat att han inte vill stödja Fox iom att de inte stödjer han. Det hela är inte så svårt att förstå. För normalt folk.
Ojdå, nu låtsas du, alternativt ljuger och det trodde du ingen skulle märka?

Förstår det är pinsamt att donalds är så feg och inte vågar debattera sin politik.
Är politiken så kass att den inte klarar av att någon debatterar den är min undran?
Citat:
Ja, det tror vi, eller menar du donalds är rädd för någon annan än Christie?
För Christie är en sådan som kommer peta donalds i ögat och antagligen ända in till armbågen.

Och sen rädslan att svara på alla åtalen, för dom skulle ställa den frågan mer än en gång
Citera
2023-08-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ojdå, nu låtsas du, alternativt ljuger och det trodde du ingen skulle märka?

Förstår det är pinsamt att donalds är så feg och inte vågar debattera sin politik.
Är politiken så kass att den inte klarar av att någon debatterar den är min undran?

Ja, det tror vi, eller menar du donalds är rädd för någon annan än Christie?
För Christie är en sådan som kommer peta donalds i ögat och antagligen ända in till armbågen.

Och sen rädslan att svara på alla åtalen, för dom skulle ställa den frågan mer än en gång
Klart jag gjorde Måste ju hålla dig kvar i slutet på repet 😁 Vill ju inte du ska sluta skriva. Tog dig bra lång tid att goggla fram det hela dock, börjar vegankostens energilöshet göra dig trött? 😂

Liten Edit: För att ge dig lite mer energi. Tror inte Donald hade haft en chans mot han indiern, vivek eller vad han nu heter. King Don stil där han kort och gott mobbar cucksen som han brukar göra hade inte funkat.

Vivek kan intre vinna detta val men Usa skulle må bra av att ha han som nästa president efter Trump. Han verkar bra mycket mer intresserad av att riva ner allt det sjuka Usa har blivit.

Men att din Biden och demokraterna kommer vinna ett val de närmsta 20 åren kommer inte ske utan valfusk.
Senast redigerad av Karatematch 2023-08-24 kl. 16:01.
Citera
2023-08-24, 16:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Klart jag gjorde Måste ju hålla dig kvar i slutet på repet 😁 Vill ju inte du ska sluta skriva. Tog dig bra lång tid att goggla fram det hela dock, börjar vegankostens energilöshet göra dig trött? 😂

Liten Edit: För att ge dig lite mer energi. Tror inte Donald hade haft en chans mot han indiern, vivek eller vad han nu heter. King Don stil där han kort och gott mobbar cucksen som han brukar göra hade inte funkat.

Vivek kan intre vinna detta val men Usa skulle må bra av att ha han som nästa president efter Trump. Han verkar bra mycket mer intresserad av att riva ner allt det sjuka Usa har blivit.

Men att din Biden och demokraterna kommer vinna ett val de närmsta 20 åren kommer inte ske utan valfusk.
Det är nog sant som du säger och att republikanerna kommer fortsätta och försöka valfuska.
Men nu kommer donalds få problem att valfuska igen

Varför du ljuger om något som är så enkelt att kolla upp, sånt är sjukligt roligt att se.
Citera
2023-08-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ah ok.

Tuckers intervjun med Trump har setts av 186 miljoner tittare. Det lär vara betydligt fler än på TV debatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in