2023-08-24, 13:38
Avslutad
Tycker Nikki Haley var överlägset bäst om man enbart tittar på nattens debatt, men att Aftonbladet skriver att Vivek är den nya favoriten får mig att fundera om de verkligen tittat på samma debatt eller om de behöver undertexter? Vivek gjorde helt klart ett bra första intryck, hade roliga slogans men är alldeles för ung för att bli president, sedan blev han överkörd varje gång han försökte argumentera med någon annan speciellt Nikki Haley och Mike Pence. sista 40 minuterna var han helt osynlig.

Tycker f.ö. publiken borde förbjudas folk buade och klappa åt sina favoriter innan de ens öppna käften undrar hur detta egentligen påverkar befolkningen i landet.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-08-24 kl. 13:41.
Citera
2023-08-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Intervjun med Trump av Tucker är redan inspelad hör jag. Han vågar inte gå live. Vad säger det om honom? Feg?
Hur lät du när Biden inte vågade debattera? Lust att diskutera det? Trump har iaf debatterat ett par gånger som presidentkandidat. Biden: 0 gånger.

Trump har förklarat att han inte vill stödja Fox iom att de inte stödjer han. Det hela är inte så svårt att förstå. För normalt folk.
Citera
2023-08-24, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Tycker Nikki Haley var överlägset bäst om man enbart tittar på nattens debatt, men att Aftonbladet skriver att Vivek är den nya favoriten får mig att fundera om de verkligen tittat på samma debatt eller om de behöver undertexter? Vivek gjorde helt klart ett bra första intryck, hade roliga slogans men är alldeles för ung för att bli president, sedan blev han överkörd varje gång han försökte argumentera med någon annan speciellt Nikki Haley och Mike Pence. sista 40 minuterna var han helt osynlig.

Försökte lyssna på några utsnitt från debatten på youtube. Var det denna Nikki som skrek och avbröt den andre talaren? Rena kacklet i hönsgården (och tuppen var inte där).
Citera
2023-08-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Hur lät du när Biden inte vågade debattera? Lust att diskutera det? Trump har iaf debatterat ett par gånger som presidentkandidat. Biden: 0 gånger.

Trump har förklarat att han inte vill stödja Fox iom att de inte stödjer han. Det hela är inte så svårt att förstå. För normalt folk.
Trump vågar inte debattera för att han är rädd för kritiken från Christie. Om han ville förmedla hur han skiljer sig från de andra på ett för honom positivt sätt borde han så klart debattera.

När vågade inte Biden debattera? Nån källa? Menar förutom det som blev inställt eller flyttat pga Covid.
Citera
2023-08-24, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch

Ojdå, nu låtsas du, alternativt ljuger och det trodde du ingen skulle märka?

Förstår det är pinsamt att donalds är så feg och inte vågar debattera sin politik.
Är politiken så kass att den inte klarar av att någon debatterar den är min undran?
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Trump vågar inte debattera för att han är rädd för kritiken från Christie. Om han ville förmedla hur han skiljer sig från de andra på ett för honom positivt sätt borde han så klart debattera.

När vågade inte Biden debattera? Nån källa? Menar förutom det som blev inställt eller flyttat pga Covid.
Det är där en av sakerna som donalds är rädd för och Christie.

Undrar hur det hade låtit om Joe hade använt 4års gammal-politik-ursäkten och vägra delta i debatter
Det är faktiskt intressant och se hur svag donalds är på den punkten.

Och om det sker, och någon av kandidaterna börjar ta en hel del mark, så kommer vi få se komik och hur det som idag sagts inte ska få existera

Add donalds var så feg, det hade jag inte trott före detta med att debattera.
Undrar om hen vågar debattera mot demokraternas kandidat
Citera
2023-08-24, 15:56
Medlem
Nikki Hailey och Mike pence och Chris Christie tyckte jag gjorde ett bra jobb inatt.

Ikväll arresteras Donald Trump för delstat brott. Något jag ser fram emot att se live
Citera
2023-08-24, 15:58
Medlem
Tycker debatten var ganska bra ändå. Oerhört saklig framförallt. Svårt att peka ut någon självklar vinnare, men lite pluspoäng för Vivek Ramsvamy kanske. DeSantis gjorde inte heller bort sig. De två gråhåriga herrarna längst ut på kanten som hade behövt göra nåt extra för att folk ska komma ihåg att de ens kandiderar gjorde kanske inte tillräckligt.
Citera
2023-08-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Tycker f.ö. publiken borde förbjudas folk buade och klappa åt sina favoriter innan de ens öppna käften undrar hur detta egentligen påverkar befolkningen i landet.

Vad vore en debatt utan burop och hurrande?

Jag gillade att ron desantis inte lyckades formulera den politik han vill föra fram ifall han blir vald president.

Det lyckades Nikki Hailey och Chris christey däremot.

USA behöver inte 4 år till av Trump. Hoppas därför att någon på nattens debsttscen blir GOP nominerad till president kandidat
Citera
2023-08-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapdevguru
Vad vore en debatt utan burop och hurrande?

Jag gillade att ron desantis inte lyckades formulera den politik han vill föra fram ifall han blir vald president.

Det lyckades Nikki Hailey och Chris christey däremot.

USA behöver inte 4 år till av Trump. Hoppas därför att någon på nattens debsttscen blir GOP nominerad till president kandidat

Haleys citerande av Margaret Thatcher var en höjdare. Sen gillar jag att hon tog upp att man måste sluta låna pengar för att få allt att gå runt.
Citera
2023-08-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

Var inte biden med på de flesta primär val debatter utom 2?
Citera
2023-08-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Haleys citerande av Margaret Thatcher var en höjdare. Sen gillar jag att hon tog upp att man måste sluta låna pengar för att få allt att gå runt.
För mig som är en "nyfiken liberal kvinna som alltid röstat vänster och som nu börjar få upp ögonen för GOPs underbara politik" så kan jag se nikki haley som vp kandidat. Hon står i mitten i de flesta frågorna vilket tilltalar
Väljare i general election.

Chris Christie med.
Desantis låter desperat

Tim Scott var osynlig
Citera
2023-08-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapdevguru
För mig som är en "nyfiken liberal kvinna som alltid röstat vänster och som nu börjar få upp ögonen för GOPs underbara politik" så kan jag se nikki haley som vp kandidat. Hon står i mitten i de flesta frågorna vilket tilltalar
Väljare i general election.

Chris Christie med.
Desantis låter desperat

Tim Scott var osynlig

Jag tycker att hon pratade rätt bra om aborter. Tre av dem började ju citera bibeln och prata om Gud i det ämnet vilket ju är rubbat enligt mig. Men de är alla på hal is i varierande grad genom att prata om att någon vill tillåta aborter i slutet på graviditeten vilket ju görs om det uppstått komplicerade medicinska problem. Hörde en kommentator som sa att 97% av aborter i USA görs tidigt. Och det är väl fan klart, de kvinnor som vet att det blir omöjligt för en att ta hand om de barn man redan har på den lilla lön man har måste ju få göra en tidig abort. Men 6-veckor är bara fånigt. Idiotiskt mer egentligen.

Haley menar ju också att om detta skulle avgöras i en administration så kan staten komma att lägga sig i fler saker. Och det är inte önskvärt.

Men hon sa också att hon inte trodde att kongressen skulle rösta igenom något sådant då det krävdes så många för det. Nåja, jag tror att det är en avgörande fråga om vem som får presidentposten.

Christie ska bli intressant att följa. Jag tror att han medvetet tog det lugnt i går.

Burgum är bara 67 år. Han är intressant. Men vet inte riktigt om han är av det rätta virket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in