2023-08-23, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att J bara ville prata med T, finns inte på kartan. Och det vet M också om. Därför förefallet M s ord att dom bara skulle prata som ytterligare en lögn. Planen smiddes utav J utanför Nöjet efter att hon fått nobben av polis och vakter. Hon såg till att hennes vapendragare M var med på tåget och dom väntade ut T.

Tove startade kvällen sent, och det var även prat om efterfest för hennes del. Hennes syster och kompisar har även vittnat om att hon kunde bli emotionell och tappa omdömet när hon drack. Jag tror J talar sanning när hon säger att hon blev förvånad av att T välvilligt följde med och att stämningen var god på promenaden. Men inget av detta ändrade J s och M s plan att hämnas på T. J hade ett misslyckat mordförsök på T i bagaget och nån månad innan fått syn på henne på stan. Två veckor innan mordet var hon återigen igång med att googla på hur man har ihjäl nån. Den upplevda kränkningen på Nöjet tror jag upplevdes så stark så hon förbisåg riskerna med att skada T allvarligt.

Det finns ett par omständigheter som talar emot att dom satt och pratade i godan ro en halvtimme.

Både J och M lämnar ifrån sig sina telefoner direkt när dom kom till lägenheten utan att använda den till vare sig spela musik eller kolla sociala medier. Kan sätta en slant på att T s mobil inte heller skulle visa på någon aktivitet.

Om stämningen var såpass god, bör det funnits DNA från T på något av glasen. Ingen verkar ha druckit varken vin eller vatten efter att dom kom till lägenheten.

Grannen hörde inga ljud alls innan den höga dunsen. Visst, det var ingen vanlig efterfest. Men ett par skratt om stämningen var god, eller mer troligt J s höjda röst när hon läxar upp T.

Nä, jag börjar mer och mer tro att den där halvtimmen innehöll en del hemskheter som varken J eller M vill ska komma fram, där dom antingen hotade T till tystnat eller tystade henne fysiskt medans dom utövade psykisk och fysisk våld.
Vi är inne på snarlika tankar. Jag skrev nästan samtidigt till Sybel om ämnet.
Det är nån tredje version mellan deras utsagor, frågan är vad.
Citera
2023-08-23, 21:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du gör ju båda delarna. Fetade. Ibland skriver du kryptiskt och låtsas som att du är lite osäker på Majas roll i mordet. Jag genomskådade dig för länge sen och påpekade detta för dig.
Jag låtsas ingenting. Det är lika mycket som väger för att hon har deltagit som emot. Jag tror inte att hon deltagit, men är inte säker då det är en tolkningsfråga och jag kan förstå att andra kan göra annan bedömning.

Kontinuerligt gör jag värderingar och omvärderingar efter hand som jag blir varse sådant jag missat eller förbisett tidigare och bollar gärna tankar och funderingar för att inte fastna i mina egna tankar.
Citera
2023-08-23, 22:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är som hon är totalt enkelspårig och sen broderar hon ut det hela till badrums-SM i att kräla runt i spyor.

Jag tror att berättelsen faller henne på läppen för den matchar den rediga fylla hon vill betona.
Sen fattar hon inte att det ligger henne i fatet relaterat till trovärdighet öht.

Det grannen hör stämmer iaf väldigt väl med Majas kamouflerade kräk- och falltrauma. Strax innan McD. Kraftig duns, mer dunsar och sparkjud i väggen när han ringer på.

Jag tror som sagt de skulle slåss på hemvägen å J:s vägnar. Maja ställer upp.
Hon säger i förhör att om hon inte typ spelar med ( i andra situationer) så är hela kvällen förstörd.

J är mer än upprörd just då.
Jag tror inte den glada stämningen på väg hem är äkta och jag tror att hämnd är högt prioriterat, att J gnisslar tänder.

Jag tror båda vill tona ner att slagsmål var planerat ända från Nöjet.

Inledningen kan mkt väl vara en koll på lgh som hon beskriver, vore väl nåt som sker först och speciellt om hon värmt upp med att vilja visa T sin nya lya. Möjligen missnöjd med T ord om badrummet såsom hon beskriver. T är full och ett tomt badrum efter kl 01 är kanske inte så festligt.

Men jag tror mer på att det övergår i en konfrontation, att J väldigt gärna vill berätta för T att hon är den mest värdelösa i hela världen.

Tidsmässigt ang dunsar/sparkar så känns dock Majas kök mer följdriktigt.
Det är som en mischmasch av sanning och osanning från båda som av olika anledningar akut drabbats av undvikandesyndrom...

Maja själv påminner mer om Ratatosk som ränner i Yggdrasil mellan krona och rot.
Med tanke på att spyor och ramla var ren bluff så betvivlar jag sömn när J:s värsta fiende är i lgh. Hon vet nog mer än hon vill tillkännage, att det finns en tredje version.

Skulle tippa att hon är laidback och låter J vräka ur sig.

När T vill gå hem blir hon övermannad inputtad/fälld i badrummet och då blir funderingen om M la sig i likt som på Nöjet och är med på slagsmål men J tar som sagt ett rejält tumgrepp över strupen.

Det överensstämmer iaf bättre rent tidssmässigt med grannens iakttagelser av ljud och ljuden stämmer med det förlopp J beskriver om T (rasar rätt bakåt, roterar, sparkar i väggen osv) samt att M fick rollen att ramla, kräla, sparka i väggen i badrummet.
Ms roll, ja. J förefaller använda M som verktyg. I illharjenhistorian får hon agera full, spyende, låg och slö medan hon i "sanningsversionen" helt plötsligt är pigg, allert och "med" överallt.
Citera
2023-08-23, 22:09
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att J bara ville prata med T, finns inte på kartan. Och det vet M också om. Därför förefallet M s ord att dom bara skulle prata som ytterligare en lögn. Planen smiddes utav J utanför Nöjet efter att hon fått nobben av polis och vakter. Hon såg till att hennes vapendragare M var med på tåget och dom väntade ut T.

Tove startade kvällen sent, och det var även prat om efterfest för hennes del. Hennes syster och kompisar har även vittnat om att hon kunde bli emotionell och tappa omdömet när hon drack. Jag tror J talar sanning när hon säger att hon blev förvånad av att T välvilligt följde med och att stämningen var god på promenaden. Men inget av detta ändrade J s och M s plan att hämnas på T. J hade ett misslyckat mordförsök på T i bagaget och nån månad innan fått syn på henne på stan. Två veckor innan mordet var hon återigen igång med att googla på hur man har ihjäl nån. Den upplevda kränkningen på Nöjet tror jag upplevdes så stark så hon förbisåg riskerna med att skada T allvarligt.

Det finns ett par omständigheter som talar emot att dom satt och pratade i godan ro en halvtimme.

Både J och M lämnar ifrån sig sina telefoner direkt när dom kom till lägenheten utan att använda den till vare sig spela musik eller kolla sociala medier. Kan sätta en slant på att T s mobil inte heller skulle visa på någon aktivitet.

Om stämningen var såpass god, bör det funnits DNA från T på något av glasen. Ingen verkar ha druckit varken vin eller vatten efter att dom kom till lägenheten.

Grannen hörde inga ljud alls innan den höga dunsen. Visst, det var ingen vanlig efterfest. Men ett par skratt om stämningen var god, eller mer troligt J s höjda röst när hon läxar upp T.

Nä, jag börjar mer och mer tro att den där halvtimmen innehöll en del hemskheter som varken J eller M vill ska komma fram, där dom antingen hotade T till tystnat eller tystade henne fysiskt medans dom utövade psykisk och fysisk våld.

Särskilt sista stycket du skriver: vad som hände under den förlorade halvtimmen, kommer vi någonsin få veta det, tro?
Citera
2023-08-23, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ms roll, ja. J förefaller använda M som verktyg. I illharjenhistorian får hon agera full, spyende, låg och slö medan hon i "sanningsversionen" helt plötsligt är pigg, allert och "med" överallt.
Ja, M har en roll som följare och det är just denna följsamhet som är farlig.

Men ang illharjenhistorian är det J:s story initialt som M vidhåller i 47 dagar och sen fortsätter hon på egen maskin utan J.
Hon har som sagt spyor på kläderna hon lägger i tvättkorgen och det har aldrig hänt.
I det skedet är fyllan likaväl på uppehällningen så det är inte i dimma dold.

Sen när hennes DNA saknas i badrummet trots alla spyor så switchar hon om. Noll spyor, noll kräla, inte ramlat.
Hon var bara hungrig. Hon byter fot alldeles för tvärt när hon väl byter åsikt - men det tog 11 förhör ang nåt som varit själva stommen i hennes story.
Citera
2023-08-23, 22:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag låtsas ingenting. Det är lika mycket som väger för att hon har deltagit som emot. Jag tror inte att hon deltagit, men är inte säker då det är en tolkningsfråga och jag kan förstå att andra kan göra annan bedömning.

Kontinuerligt gör jag värderingar och omvärderingar efter hand som jag blir varse sådant jag missat eller förbisett tidigare och bollar gärna tankar och funderingar för att inte fastna i mina egna tankar.
Om en människa ljuger ihop hur hon själv kräkts och dunsat omkring i ett badrum och exakt i dom moment som stämde in med grannens uppgifter om ljuden. Då vet hon exakt hur det gick till och istället för att det var hon själv som flöt omkring i spyor så var det beskrivningen av hur Tove föll. Maja var där.

Du gör ju inget annat än hittar kryphål och tidigare i tråden skrev jag att om jag skulle behöva en advokat skulle jag anlita dig som ombud. Du är otroligt envis och kan också hitta på lite diagnoser och annat försvarligt. Alla med sunt förnuft förstår att dessa två samarbetade från Nöjet fram till granskogen. OM Maja vore oskyldig så skulle hon inte ljugit ett enda ord utan förhållit sig till sanningen. Hon har ju nästlat in sig i bisarra lögner och försökt med alla knep. Förstår inte hur hennes advokat ens ska hantera detta om hon fortsätter ljuga sig blå.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-23 kl. 22:17.
Citera
2023-08-23, 22:15
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Vi är inne på snarlika tankar. Jag skrev nästan samtidigt till Sybel om ämnet.
Det är nån tredje version mellan deras utsagor, frågan är vad.

Den halvtimmen ligger i luften och surrar, för inte fan satt J och T och pratade i 30 minuter i all vänskaplighet. Inte en chans! Men hur pressa ur J och M vad som hände då? Klarar åklagaren att få fram det?

Tove hade flera skador förutom strypningsskadorna och såret i bakhuvudet. Hur uppkom dessa?
Citera
2023-08-23, 22:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om du tycker att det är en realistisk möjlighet så måste du ju då det att praktiskt få ihop. Eller?
Eftersom hon berättade för samsittaren måste det omedvetna, om det nu var så, ha släppt senast då.

Alla Ms lögner medför att även möjliga förklaringar får frågetecken och det går inte att säkert avgöra vad som är rent hitte-på och vad som skulle kunna härröra från svårigheter. Mest förefaller det vara en mischmasch av allt.
Citera
2023-08-23, 22:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
]Eftersom hon berättade för samsittaren måste det omedvetna, om det nu var så, ha släppt senast då.

Alla Ms lögner medför att även möjliga förklaringar får frågetecken och det går inte att säkert avgöra vad som är rent hitte-på och vad som skulle kunna härröra från svårigheter. Mest förefaller det vara en mischmasch av allt.
Hur i helskotta kom du fram till det fetade?? Du är ju värre än Saida och tror att du är tankeläsare. Vad är det för svårigheter som det skulle kunna härröra ifrån? Tror inte många här förstår vad du menar. Eller är det jag som är blåst??

Tar nog tillbaka det där om att jag skulle vilja ha dig som advokat..
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-23 kl. 22:27.
Citera
2023-08-23, 22:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja, M har en roll som följare och det är just denna följsamhet som är farlig.

Men ang illharjenhistorian är det J:s story initialt som M vidhåller i 47 dagar och sen fortsätter hon på egen maskin utan J.
Hon har som sagt spyor på kläderna hon lägger i tvättkorgen och det har aldrig hänt.
I det skedet är fyllan likaväl på uppehällningen så det är inte i dimma dold.

Sen när hennes DNA saknas i badrummet trots alla spyor så switchar hon om. Noll spyor, noll kräla, inte ramlat.
Hon var bara hungrig. Hon byter fot alldeles för tvärt när hon väl byter åsikt - men det tog 11 förhör ang nåt som varit själva stommen i hennes story.
Illharjenhistorian kan ha varit en trygghet för henne och en story hon kunnat föreställa sig, dessutom helt ofarlig eftersom den inte var sann.

Det blev knepigt när den föll och hon på egen hand skulle navigera undan FLs frågor. Hon bet sig fast så länge som möjligt.
Citera
2023-08-23, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Den halvtimmen ligger i luften och surrar, för inte fan satt J och T och pratade i 30 minuter i all vänskaplighet. Inte en chans! Men hur pressa ur J och M vad som hände då? Klarar åklagaren att få fram det?

Tove hade flera skador förutom strypningsskadorna och såret i bakhuvudet. Hur uppkom dessa?
Några minuter hit och dit är en sak men inte den tidsspegeln från att de anländer vs grannens iakttagelser.

Det är mer troligt att både J och M ljuger än att grannen tagit fel. J (som erkänt) vill ha lindrigt straff (10 sek, olyckshändelse) vill garanterat tona ner det ursprungliga läget med planerad misshandel. Det är nästa gemytligt på hemvägen innan hon är klar och nog är det T som är dum direkt de kommer innanför dörren.
Hon ska ha mord till knappt vållande el dråp.

M vill inte veta av detta alls. Hon var full, hon spydde. Hon var på toa så J hade kunnat ta ut hyra.. .
Hon sov och gemytligt i köket mellan T och J var det.
Inte skulle de slåss, åh nej då.

Hon satsar på brott mot griftefriden i sitt erkännande.

I ärlighetens namn hade de låtit bättre om hon sagt hon iaf hört nåt, om oskyldig. Det förefaller orimligt.
Sovalkov med pappvägg i stort sett, en liten etta - medan grannen dyker upp av oväsen inkl ringer på.
Citera
2023-08-23, 22:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Några minuter hit och dit är en sak men inte den tidsspegeln från att de anländer vs grannens iakttagelser.

Det är mer troligt att både J och M ljuger än att grannen tagit fel. J (som erkänt) vill ha lindrigt straff (10 sek, olyckshändelse) vill garanterat tona ner det ursprungliga läget med planerad misshandel. Det är nästa gemytligt på hemvägen innan hon är klar och nog är det T som är dum direkt de kommer innanför dörren.
Hon ska ha mord till knappt vållande el dråp.

M vill inte veta av detta alls. Hon var full, hon spydde. Hon var på toa så J hade kunnat ta ut hyra.. .
Hon sov och gemytligt i köket mellan T och J var det.
Inte skulle de slåss, åh nej då.

Hon satsar på brott mot griftefriden i sitt erkännande.

I ärlighetens namn hade de låtit bättre om hon sagt hon iaf hört nåt, om oskyldig. Det förefaller orimligt.
Sovalkov med pappvägg i stort sett, en liten etta - medan grannen dyker upp av oväsen inkl ringer på.
Det där med att tungan hängde ut stämmer knappast väl med 10 sekunders tag runt halsen. Hon eldade på halsen i skogen om jag uppfattat det rätt och det kan ju bara bero på att hon ville ha bort märkena. Tror strypningen tog den tid som krävdes och med Majas goda hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in