Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Hon har ju inte googlat på strypmord men hon kan givetvis ha tagit del av informationen ändå. Hon läste en tråd t.ex där dom tipsade om att elda upp bevis och förstöra DNA. Antingen kände hon till vart hon skulle trycka eller så var det slumpen.
Jag har länge trott att mordet planerades utanför Nöjet. Men ser det också som möjligt att dom planerade att hämnas i form av förnedring och misshandel. Det kan ha pågått från att dom kom till lägenheten och eskalerade om T försökte ta sig ut.
Det är just ringklockan dom hör, som kan vara avgörande för att strypningen skedde just då. Att dom då ställdes inför faktumet att dom antingen måste avbryta eller ha ihjäl henne.
Förnedring är nog ett ord som skulle passa in.
Revenge, dish served cold.
Finns inte en chans att hon bara skulle vilja snacka med T. J ville hämnas, helst slåss direkt i närheten av Nöjet, men det sker i lgh.
J är även bittert besviken på vakter och poliser, dvs ytterligare förorättad att inte bli trodd, vilket höjer tempen ytterligare. Framkom rätt tydligt på ljudfil.
M ser ut som en jordfräs då hon letar efter T.
Den goda stämningen på väg mot lgh och att det klingar av ser jag som rent bs.
Snarare manipulation för att T skulle våga sig med öht och en vilja att tona ner det hela, likt grundberättelsen.
Jag tror J justerar och vill förkorta tidsspegeln pga påföljdsfrågan, och likt många andra mördare pekas T ut att ha del i det som sker - att det är T:s ord, sätt och knuff gör att J går upp i det röda fältet.
Det extrema hatet och det totala raseriet finns garanterat där när hon väl blixtrar till och går till attack, men det är som om hon undanhåller nåt som skett innan.
J beter sig om hon kan nån sorts självförsvar, det är lite överkurs över det hela - blixtattack, fällning och greppet vid stryptag.
Ang tungan som hon beskriver är ju vad som kan ses vid hängning annars (och kraftfullt tryck).