Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Ms fylla och kräkningar är så rotade så hon verkar tro på det själv. Ren hjärntvätt som hon behöver hjälp att ta sig ur.
Js första problem var väl att få till en trovärdig orsak till varför de hamnade i badrummet allihop. Då blev det lgh-visning och visning har man vanligtvis direkt, så tiderna behövde justeras. Att det sedan inte gick ihop sig med grannens påringning missade hon.
Ja, det är som hon är totalt enkelspårig och sen broderar hon ut det hela till badrums-SM i att kräla runt i spyor.
Jag tror att berättelsen faller henne på läppen för den matchar den rediga fylla hon vill betona.
Sen fattar hon inte att det ligger henne i fatet relaterat till trovärdighet öht.
Det grannen hör stämmer iaf väldigt väl med Majas kamouflerade kräk- och falltrauma. Strax innan McD. Kraftig duns, mer dunsar och sparkjud i väggen när han ringer på.
Jag tror som sagt de skulle slåss på hemvägen å J:s vägnar. Maja ställer upp.
Hon säger i förhör att om hon inte typ spelar med ( i andra situationer) så är hela kvällen förstörd.
J är mer än upprörd just då.
Jag tror inte den glada stämningen på väg hem är äkta och jag tror att hämnd är högt prioriterat, att J gnisslar tänder.
Jag tror båda vill tona ner att slagsmål var planerat ända från Nöjet.
Inledningen kan mkt väl vara en koll på lgh som hon beskriver, vore väl nåt som sker först och speciellt om hon värmt upp med att vilja visa T sin nya lya. Möjligen missnöjd med T ord om badrummet såsom hon beskriver. T är full och ett tomt badrum efter kl 01 är kanske inte så festligt.
Men jag tror mer på att det övergår i en konfrontation, att J väldigt gärna vill berätta för T att hon är den mest värdelösa i hela världen.
Tidsmässigt ang dunsar/sparkar sen i badrummet så känns dock Majas kök mer följdriktigt.
Det är som en mischmasch av sanning och osanning från båda som av olika anledningar akut drabbats av undvikandesyndrom...
Maja själv påminner mer om Ratatosk som ränner i Yggdrasil mellan krona och rot.
Med tanke på att spyor och ramla var ren bluff så betvivlar jag sömn när J:s värsta fiende är i lgh. Hon vet nog mer än hon vill tillkännage, att det finns en tredje version.
Skulle tippa att hon är laidback och låter J vräka ur sig.
När T vill gå hem blir hon övermannad inputtad/fälld i badrummet och då blir funderingen om M la sig i likt som på Nöjet och är med på slagsmål men J tar som sagt ett rejält tumgrepp över strupen.
Det överensstämmer iaf bättre rent tidssmässigt med grannens iakttagelser av ljud och ljuden stämmer med det förlopp J beskriver om T (rasar rätt bakåt, roterar, sparkar i väggen osv) samt att M fick rollen att ramla, kräla, sparka i väggen i badrummet.