2023-08-23, 18:30
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har varit inne på samma linje. Dom där två kan säkert ha försökt lyfta Tove och tappat vilket inte skulle förvåna. Det kanske var efter det som dom fattatde att Johanna inte skulle kunna ta Tove på axlarna nerför trappan.

Tror det mesta dom gjorde den natten borde ha låtit i huset och förmodligen hade dom panik samtidigt. Gällde ju att rädda sina skinn och få bort liket snabbt. Ingen mer än dom själva vet egentligen hur exakt allt gick till och alla klockslag hit och dit tror jag är missvisande. Det enda som är viktigt är att spräcka Majas sovlögner och där kom ju hälsoappen till hjälp.

Jag skrev förut att dom kan ha tappat Tove rakt ner i golvet, en död kropp är tung och Tove vägde väl mellan 60-65 kilo.
Få människor att starka nog att förflytta en död kropp ensam och dessutom om Johanna själv skulle släpa Tove nerför trappen är osannolikt.
Grannarna skulle kunna höra, dom gjorde det tillsammans.
Bara att lyfta upp Toves döda kropp till bagageutrymmet är en presentation.
Senast redigerad av Gold94 2023-08-23 kl. 18:53.
Citera
2023-08-23, 19:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Menar du att du tror att Majas minne var blockerat? Att hon inte kom ihåg vad som hände under tiden i Johannas lägenhet och därefter, förrän i december? Ja eller nej?
Initialt kan det ha varit så, men omedvetet tills hon erkände dumpningen tror jag inte. Däremot kan hon medvetet lagt locket på och vägrat befatta sig med tankarna. Jag tycker dock det vore svårt eftersom hon ideligen blivit påmind under förhören.

Jag förstår inte varför hon berättat ingående om den traumatiska dumpningen och inte sagt ett ord om vad hon upplevt i lgh. Bland annat är det d e t som får mig att tvivla på att hon deltagit. Dock borde hon hört något, tycker jag. Därför låter det inte helt sant.

Ja, jag velar hit och dit och vet inte vad jag tror. Det väger jämnt.
Citera
2023-08-23, 19:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Allvarligt. Tror du fortfarande på Majas lögner om att hon sov? Vad vet du om Majas förmåga att hantera intryck? Har du någon utbildning inom psykiatrin? Du har ju ställt diagnoser på Maja sen dag ett i tråden.
Pricksäkert inlägg! Men det är sinnessjukt att dessa hobbypsykologer i tråden på fullt allvar diagnostiserar M utan något som helst underlag. De till och med påstår att de vet hur M tänker ööööhhhh
Citera
2023-08-23, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Vi människor handlar utefter våra vanor, Maja beter sig på samma sätt som hon klarat sig undan i förhållande till sina vårdnadshavare.

Maja är inte dum, snarare tvärtom. Personer med dyslexi och eller dyskalkyli kompenserar med andra färdigheter och det finns ett antal i toppen av svenskt näringsliv med samma diagnoser.

Om inte Maja hade kunnat knytas till platsen och tiden för mordet på Tove skulle hon sitta hemma och dricka saft och äta bullar just nu.

Det hela kommer att reduceras till vad HR kommer att värdera Majas trovärdighet.

Det jag har läst om händelsen i FUP,en och det som beskrivs i TR har jag svårt att se att Maja kommer att undkomma en fällande dom för mord även i HR.
Håller helt med. Maja agerar enligt sin karaktär och vad hon tidigare har lärt sig fungera. Hon vet att det tas mycket hänsyn till henne om hon är sjuk eller bollar upp en diagnos. Man pressar henne inte, man ställer inga krav, hon slipper undan. Likadant med lögner, hon ljuger för att slippa undan. Det har funkat hittills.
Citera
2023-08-23, 19:46
Medlem
Det har tidigare kommit till allmänhetens kännedom, att den tidigare livstidsdömda 20-åriga flickan Janss*n skrattat åt sin livstidsdom.

Kan någon, inom just denna tråden svara på, varför den 20-åriga flickan Janss*n tidigare skrattat åt sin livstidsdom ?

Den 20-åriga flickan Janss*n, blev också tidigare dömd för att ha gjort ett försök till att elda upp T*ve:s pappa:s bostad.

Janss*n är därtill även, av polisen misstänkt, för att tidigare ha försökt bränna upp sin före detta pojkväns ytterdörr till sin lägenhet.

Janss*n gjorde ju också tappra försök till att bränna upp den 21-åriga flickan T*ve:s då, avlidna kropp.

En fråga till trådens experter: Är det så beträffande den 20-åriga flickan Janss*n, att hon är The Queen of Fire ? 🔥👧🔥 FiloPyría.

Eller, är det jag @JokerMannen som är ute och cyklar på den Schizofrenpsykotiska vägbanan beträffande den 20-åriga flickan Janss*n:s kärlek till elden ?

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-23, 19:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Allvarligt. Tror du fortfarande på Majas lögner om att hon sov? Vad vet du om Majas förmåga att hantera intryck? Har du någon utbildning inom psykiatrin? Du har ju ställt diagnoser på Maja sen dag ett i tråden.
Jag är läskunnig och har sett att diagnos adhd är satt efter utredning. Där framkom även drag av autism, men inte av den omfattningen att diagnos kunde ställas. Dyskalkyli har hon också fått utrett och konstaterat, enligt hennes mamma. Dessutom är en begåvningsprofil gjord som visar hennes starka och svaga sidor.

Ditt påstående att jag satt diagnoser är endast illvillig lögn, men jag vet vad de innebär och vilka svårigheter de medför.
Citera
2023-08-23, 19:55
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

du tog orden i munnen på mig 👍.
Det är sanslöst att några i tråden tror att J är så stark att hon fixar mordet själv, släpar Tove själv till bilen och lyfter upp T själv i bagageutrymmet, släpar ut henne i skogen själv och tänder eld på Tove.

Allt medans Maja sover lite till och från hela natten, hon borde ju ha kvicknat till lite efter kolhydraterna i hamburgaren.
Fast Maja sov ju mellan tuggorna, såg inget, hörde inget..
Citera
2023-08-23, 20:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ju inte värst blockerat minne om hon påstår hon ser spyfläckarna hemma.
Det far som en bumerang tillbaka på henne själv.

Men det där (fetat) är det typ nåt i stil med det jag for efter, dvs funderade om J stuvat om tiderna med flit för att hon jobbar hårt på #Någotsombaravarenolycka.

Det är möjligt hon visade badrummet direkt vid ankomst, att det är en sanning i sig.
Jag funderar på om J kopierar händelsen vid Nöjet och överför den till lgh.
Att dumma T minsann startade fighten.
Att stackars J bara reagerade spontant för hon blev så oerhört kränkt igen.
Badrummet, hennes hjärtefråga. How dare you.
Åh, vi hann knappt in i lgh ens...

Tramset med att tända ljus for T påminner mig om Madsen och hans hedersamma sjöbegravning.
Även han skyllde på offret slog det mig, ett förlupet ord från K fick honom att se rött.
Ms fylla och kräkningar är så rotade så hon verkar tro på det själv. Ren hjärntvätt som hon behöver hjälp att ta sig ur.

Js första problem var väl att få till en trovärdig orsak till varför de hamnade i badrummet allihop. Då blev det lgh-visning och visning har man vanligtvis direkt, så tiderna behövde justeras. Att det sedan inte gick ihop sig med grannens påringning missade hon.
Citera
2023-08-23, 20:16
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Håller helt med. Maja agerar enligt sin karaktär och vad hon tidigare har lärt sig fungera. Hon vet att det tas mycket hänsyn till henne om hon är sjuk eller bollar upp en diagnos. Man pressar henne inte, man ställer inga krav, hon slipper undan. Likadant med lögner, hon ljuger för att slippa undan. Det har funkat hittills.

Om detta daltande har pågått sen hon gick i blöjor, så är det kanske det som har format hennes personlighetsdrag såsom de är idag?

Men nu är det plötsligt blodigt allvar och det fungerar inte längre att smita undan. Hon är inte en sovande helt oskyldig individ (förutom dumpningen som hon ju har erkänt).

Det ska bli väldigt intressant att se hur HR kommer tackla henne när det är dags.

Johanna är däremot så uppenbar, inte minst med sina skeva uttalanden, så om hennes livstidsstraff inte står sig blir jag väldigt förvånad.
Citera
2023-08-23, 20:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är läskunnig och har sett att diagnos adhd är satt efter utredning. Där framkom även drag av autism, men inte av den omfattningen att diagnos kunde ställas. Dyskalkyli har hon också fått utrett och konstaterat, enligt hennes mamma. Dessutom är en begåvningsprofil gjord som visar hennes starka och svaga sidor.

Ditt påstående att jag satt diagnoser är endast illvillig lögn, men jag vet vad de innebär och vilka svårigheter de medför.
Nu gjorde du det ju igen. Då ställer jag också en diagnos här. Det får bli att Maja lider av mytomani av hög grad. Du kan skriva in den i dina journalanteckningar..
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-23 kl. 21:13.
Citera
2023-08-23, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Initialt kan det ha varit så, men omedvetet tills hon erkände dumpningen tror jag inte. Däremot kan hon medvetet lagt locket på och vägrat befatta sig med tankarna. Jag tycker dock det vore svårt eftersom hon ideligen blivit påmind under förhören.

Jag förstår inte varför hon berättat ingående om den traumatiska dumpningen och inte sagt ett ord om vad hon upplevt i lgh. Bland annat är det d e t som får mig att tvivla på att hon deltagit. Dock borde hon hört något, tycker jag. Därför låter det inte helt sant.

Ja, jag velar hit och dit och vet inte vad jag tror. Det väger jämnt.
Hur menar du ”initialt”? Vid vilken tidpunkt tror du att hennes minne blockeras?

Har hon minnen av nattens händelser när hon vaknar på förmiddan i sin säng? Har hon minnen när hon sitter med Johanna i bilen vid Illharjen? Har hon minnen när hon förhörs första gången, vid Illharjen? Har hon minnen när hon grips dan därpå?
Citera
2023-08-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har tidigare kommit till allmänhetens kännedom, att den tidigare livstidsdömda 20-åriga flickan Janss*n skrattat åt sin livstidsdom.

Kan någon, inom just denna tråden svara på, varför den 20-åriga flickan Janss*n tidigare skrattat åt sin livstidsdom ?

Den 20-åriga flickan Janss*n, blev också tidigare dömd för att ha gjort ett försök till att elda upp T*ve:s pappa:s bostad.

Janss*n är därtill även, av polisen misstänkt, för att tidigare ha försökt bränna upp sin före detta pojkväns ytterdörr till sin lägenhet.

Janss*n gjorde ju också tappra försök till att bränna upp den 21-åriga flickan T*ve:s då, avlidna kropp.

En fråga till trådens experter: Är det så beträffande den 20-åriga flickan Janss*n, att hon är The Queen of Fire ? 🔥👧🔥 FiloPyría.

Eller, är det jag @JokerMannen som är ute och cyklar på den Schizofrenpsykotiska vägbanan beträffande den 20-åriga flickan Janss*n:s kärlek till elden ?

Mvh/@JokerMannen

JJ är livsfarlig, en fullbordad psykopat som kan mörda igen när hon behagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in