Citat:
Ursprungligen postat av
Glit
Summan då var 950.000:- har jag för mig när jag sökte första gången, orsaken till skuderna skrev jag spelmissbruk och att jag inte spelat på länge och får professionell hjälp för det.
På 1.5 år har lånen inte minskat en krona pågrund av räntehöjningen.. Kul att betala typ 100,000:- för ingenting?
Skillnaden nu är att jag varit långtidssjukskrivning, kanske hjälper.
Ok, ja jag fattar att iomed ränteökningen så minskar inte skulden ett piss, bra du skrev sådär iaf, men dom måste utgå från din ålder och din årsinkomst, att dom anser att du ska kunna betala av detta inom vad dom anser är "rimlig tid", vilket inte stämmer ett skit, jo fine om du vill leva som en parasit i 10-25 år då.
Sjukskrivningen kan definitivt underlätta din ansökan, och ge dig lite mer kött på benen.
Tycker definitivt du ska kontakta en skuld och ekonomi rådgivare i din kommun, den kommer lättare se scenariot för dig där du enklast och snabbast blir fri igen, det är svårt att veta detaljer så vilket som kommer bli bäst.
Någonstans har du typ 3 scenarios
Fly och flytta, lär ju ha sin problematik och allt med
Släppa allt, sluta betala, bli utmätt, skulderna kommer växa (vilket gör de mer sannolikt du får godkänd skuldsanering)
Du har bra Creditscore - Lyckas förhandla med någon om att ta över hela eller förhandla med alla tre lånegivare, få en plan på när du kan bli fri, låst ränta?