2023-09-20, 18:02
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Vad hade du förväntat dig när du tog lån? Att du inte skulle betala någon ränta eller att räntan alltid skulle förbli låg? Vad lånade du till från första början?

Absolut inte, bakomliggande spelmissbruk och psykisk ohälsa.

Självklart vet jag bättre att inte låna pengar, vill inte ens köpa min lur på avbetalning. Men men nu är man fast med dessa lån och får göra det bästa av situationen.
Citera
2023-09-20, 18:03
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Han verkar ju inte ha några problem utan vill bara slippa betala.

Hittills/historiskt sett har jag kunnat betala, men det blir svårare och svårare. Mycket möjligt att jag snart inte kan även om jag vill.
Citera
2023-09-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Hittills/historiskt sett har jag kunnat betala, men det blir svårare och svårare. Mycket möjligt att jag snart inte kan även om jag vill.

Är det ett lån du amorterar eller betalar du bara räntan?
Citera
2023-09-20, 18:20
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är det ett lån du amorterar eller betalar du bara räntan?

3 lån, betalar även minsta möjliga ammortering enligt avtal.

Räntorna har höjts så mycket att det spelar ingen roll att jag amorterar då lånen inte minskar just nu ändå.

Nu är jag mer intresserad vad folk säger angående att jag ska flytta land om jag ska fortsätta betala eller inte.
Citera
2023-09-20, 19:54
Medlem
Dude hade jag varit dig hade jag stuckit, dra till Sydamerika eller Asien,.
Citera
2023-09-20, 20:29
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Dude hade jag varit dig hade jag stuckit, dra till Sydamerika eller Asien,.

Tänkt dra till Norge och skapa mig ett liv där, varför sydamerika och vad ska jag göra där?
Citera
2023-09-20, 20:44
Medlem
Citat:
Tänkt dra till Norge och skapa mig ett liv där, varför sydamerika och vad ska jag göra där?
I Norge så kommer snart skulderna ikapp dig och är då ett par hundra tusen kronor större då du slarvat med betalningarna. Du bör flytta till Venezuela eller Zimbabwe om du vill slippa betala.
Citera
2023-09-20, 20:55
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Absolut inte, bakomliggande spelmissbruk och psykisk ohälsa.

Självklart vet jag bättre att inte låna pengar, vill inte ens köpa min lur på avbetalning. Men men nu är man fast med dessa lån och får göra det bästa av situationen.

Okej då förstår jag. Hoppas det har gått åt rätt håll för dig.

Förstår inte hur du resonerar? Du skriver att du vet bättre att inte låna pengar. Du vill inte ens köpa din lur på avbetalning.
Samtidigt pratar du om att fly landet för att slippa lånet? Tror verkligheten kommer komma ifatt dig till slut. Vet inte idags läget hur mycket du betalar per månad? Varför inte försöka ringa och prata med dom om lånet och tala om läget och fråga om du inte kan få betala mindre per månad. Om du tror att det hjälper att fly landet är upp till dig men tror du väljer fel väg att gå.
Dina skulder kommer öka ännu mera och tror inte dom kommer avskriva så lätt som vissa tror.
Citera
2023-09-21, 07:25
Medlem
Citat:

Ska erkänna att jag är helt nollad när det kommer till flykt, ha ha! Men är inte chansen mycket större att de "hittar dig" i grannlandet jämfört i nån storstad i asien? Tror knappt dom orkar bry sig om du är på andra sidan jordklotet.
Citera
2023-09-21, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Ska erkänna att jag är helt nollad när det kommer till flykt, ha ha! Men är inte chansen mycket större att de "hittar dig" i grannlandet jämfört i nån storstad i asien? Tror knappt dom orkar bry sig om du är på andra sidan jordklotet.

Ja, men vad ska ha göra där? Troŕ du underskattar insatsen att etablera sig i ett land dit man inte har några kopplingar alls. Det är ju inte så att TS har försnillat några miljoner han kan använda under flykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in