2023-07-31, 13:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så subjektivt är männen de bästa bilförarna, och objektivt är de de bästa bilförarna.

Nej.
Citera
2023-07-31, 13:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag gjorde det. kanske blev det bortaget?

aja. studien jag länkade ligger ju kvar, så objektivt är män säkrare förare än kvinnor räknat i olyckstillbud.

även om det är ett konstigt sätt att räkna "bäst på"....
blir ju lite som att konstatera att män måste vara bäst på att föda barn, mycket färre olyckor och dödsfall än när kvinnor gör det juuuuuuuuu.....

Kvinnor framför sina fordon säkrare och tryggare än män och tar inga onödiga risker = kvinnor är bättre bilförare än män.

Kvittar att män överskattar sin förmåga eller tror de är bättre bilförare än kvinnor. Statistiken visar att kvinnor är bättre bilförare än män.
Citera
2023-07-31, 14:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
När kvinnor kraschar så håller de långt under hastighetsgränserna?

detta är fan komik.

Jo, "fenderbenders", läser du inte länkade studier?
Citera
2023-07-31, 14:04
Avstängd
Citat:
Nej.

ah. är det den "tiden" i månaden igen när du inte läser det du länkar... eller skriver....
Citera
2023-07-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då så. Kvinnor är bättre på att hålla sig på banan, väja för hinder, komma i mål OCH att inte fuska med reglerna (den som fuskar åker ut).

Så en påhittad tv-spels story med 1 exempel bevisar att kvinnor är bättre? Bättre är inte samma sak som säkrare/försiktigare.

Mina frågor till dig:

1) Hur vet du att gemene kvinna är bättre på att köra än gemene man när alla faktorer hålls konstanta? Om män och kvinnor hade exakt samma snitthastighet, hur vet du då att det inte hade varit någon skillnad när det kommer till antal olyckor per 100 000 per kilometer?

2) Gemene man/gemene kvinna är inte samma variabel som de bästa förarna i världen. Två olika saker.

3) Är du medveten om att en påvisad skillnad har låg betydelse om inte slumpen kan uteslutas?

4) Om vi tänker oss ett hypotetiskt scenario där kvinnor har färre olyckor per 100 000 per kilometer men kör i snitt i 20 km/h medans män kör i 100 km/h, hur kan du då säga att kvinnor är skickligare/bättre förare? Lite det som är problemet med den logiken som framförs. Du och andra förmår inte att skilja på skicklighet och försiktighet. Det är två helt olika begrepp. Det som har länkats till verkar snarare peka på att kvinnor är mer försiktiga i trafiken möjligtvis.
Citera
2023-07-31, 14:06
Avstängd
Citat:
Kvinnor framför sina fordon säkrare och tryggare än män och tar inga onödiga risker = kvinnor är bättre bilförare än män.

det är möjligt, synd att de är sämre bilförare.

Citat:
Kvittar att män överskattar sin förmåga eller tror de är bättre bilförare än kvinnor. Statistiken visar att kvinnor är bättre bilförare än män.

tvärtom, statestiken visar att kvinnor är sämre bilförare. oavsett vilket sätt du än vill mäta det på (undtaget givetvis med samma metod som gör män till bättre på att föda barn.....)
Citera
2023-07-31, 14:10
Medlem
Citat:
Kvinnor framför sina fordon säkrare och tryggare än män och tar inga onödiga risker = kvinnor är försiktigare bilförare än män.

Jag rättade det du skrev. Ser bättre ut nu. Statistiken visar inte att kvinnor är bättre bilförare. Det är fel slutsats.
Citera
2023-07-31, 14:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
ah. är det den "tiden" i månaden igen när du inte läser det du länkar... eller skriver....

Hahahaha du är så jävla desperat
Citera
2023-07-31, 14:12
Avstängd
Citat:
Hahahaha du är så jävla desperat

Mitt i prick igen ser jag.
Citera
2023-07-31, 14:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag rättade det du skrev. Ser bättre ut nu. Statistiken visar inte att kvinnor är bättre bilförare. Det är fel slutsats.

Kalla det vad du vill. Kvinnor är fortfarande bättre bilförare än män.
Citera
2023-07-31, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så en påhittad tv-spels story med 1 exempel bevisar att kvinnor är bättre? Bättre är inte samma sak som säkrare/försiktigare.

Mina frågor till dig:

1) Hur vet du att gemene kvinna är bättre på att köra än gemene man när alla faktorer hålls konstanta? Om män och kvinnor hade exakt samma snitthastighet, hur vet du då att det inte hade varit någon skillnad när det kommer till antal olyckor per 100 000 per kilometer?

2) Gemene man/gemene kvinna är inte samma variabel som de bästa förarna i världen. Två olika saker.

3) Är du medveten om att en påvisad skillnad har låg betydelse om inte slumpen kan uteslutas?

4) Om vi tänker oss ett hypotetiskt scenario där kvinnor har färre olyckor per 100 000 per kilometer men kör i snitt i 20 km/h medans män kör i 100 km/h, hur kan du då säga att kvinnor är skickligare/bättre förare? Lite det som är problemet med den logiken som framförs. Du och andra förmår inte att skilja på skicklighet och försiktighet. Det är två helt olika begrepp. Det som har länkats till verkar snarare peka på att kvinnor är mer försiktiga i trafiken möjligtvis.
Det är ingen påhittad tv-spelsstory.

Bilkörning går ut på att ta sig från punkt a till b utan att krocka, köra av vägen eller bryta mot reglerna så att man blir av med körkortet. Detta är kvinnor mycket bättre på än män.
Citera
2023-07-31, 14:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Mitt i prick igen ser jag.

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto