Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Vet inte om du noterat det, men du kommenterar aldrig något där kvinnor ÄR representerade. Det är för att du bara ser upp till män och vad vi håller på med, t.ex schack. Och inget fel med det. Jag tycker som du.
Kolla listan igen så ser du samtliga områden där kvinnor är representerade. De är med där plus i ett stort antal andra områden. I flera sportgrenar är kvinnor dock överrepresenterade, t ex hästdressyr, rytmisk gymnastik och synkroniserat konstsim.
Det är du som ser upp till MÄN och vad de sysslar med. Du förtjänar inte att kallas man, för du är inte representativ för den manliga populationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det som är lite kul i din lista, som jag rotat i för länge sedan, är att ingenting stämmer om man skrapar på ytan. T.ex hade ju "bättre luktsinne" betytt att bara kvinnor var sommelier, med så är det inte. "Kör bättre bil" hade betytt att de vann alla bilsporter. "Bättre minne" så borde de vara minnes-världsmästare, men det är nästan bara män som är det. Osv.
Så din lista saknar relevans och jag skulle säga att den är ett falsarium som bortser från den större variationen och motivationen bland män. Verkligheten är mitt bevis.
Vi hamnar alltid i frågan Vem är bäst i schack: den som har högst ranking genom mycket spel eller den som har lägre ranking eftersom hon tränar mindre men som påstår att hon kan bättre? För mig är svaret glasklart. Handling går före åsikt.
Listan som jag hade satt ihop visar exempel på områden där kvinnor SOM grupp är bättre än män som GRUPP. Naturligtvis finns individuella variationer. Manliga individer som är bättre än kvinnliga individer och omvänt.
Sveriges bästa sommelier 2023 heter Emma Höök. Utmärkelsen ”Baristornas barista” på Svenska Gastronomipriset 2002 gick till Mia Frögeli. ”Årets konditor” 2022 vanns av Josefine Pagander. Och inte att förglömma, Lina Lundqvist, vinnaren i 2022 års Mack-SM.
Köra bil
i trafiken är vad listan handlar om. Inte bilsporter som rally, cross och racer.
Det var episodiskt minne - att minnas händelser från förr eller saker att göra i en nära framtid - som avses i listan. Inte mnemonism, förmågan att komma ihåg och återkalla ovanligt långa listor med data, såsom okända namn, listor med nummer, poster i böcker, etc. Vissa mnemonister memorerar även texter som långa dikter, tal, eller till och med hela skönlitteratur eller facklitteratur. De flesta av mnemonisterna är savanter. Extrema outliers.
Verkligheten, vetenskapliga fakta och empiri är mina bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Detta är exakt du! Man ska ljuga om att Kvinnor Kan och att Handikappade inte har Handikapp. Då blir allting bättre. Men jag håller inte med och har rätt till min åsikt utan att kallas fula ord. Det är bara svaga människor som använder Härskarteknik.
Jag saknar dig i invandrartrådar där du kunde göra en stor insats i att ljuga om invandrares in satser i Sverige t.ex. Samtidigt som du själv kan känna dig God genom att klappa dem på huvudet. win-win.
Vem som helst kan ändra i wikin som tydligen är förtryckande, varsågod. Kanske väntar du på att en man ska göra det. Vi har ju tränat mer och skrivit ca 90% av alla wikiartiklar.
Nu kör du ännu en gång med din nedlåtande syn om kvinnor och människor med funktionsnedsättning. Det är kränkande att säga ”handikappade människor”.
Jag var faktiskt med och diskuterade i ämnen som handlade om invandrare för flera år sedan. Till och med i ”ras”forskningsforumet där jag sopade banan med mina meningsmotståndare.