2023-08-22, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vilket meningslöst jävla troll du är. Stolt över dig själv?
Va?
Citera
2023-08-22, 18:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Du läser inte vad jag skriver om varför det inte är samma sak. Följ ditt eget råd och argumentera ”vettigt” annars bör du verkligen låta bli.
1. Du säger att skillnaden är att folk tror det ena men inte det andra.
2. Du erkänner att det inte finns någon principiell skillnad på dom två olika sakerna. Vilket var hela min poäng från början.

Så vad fan är det du argumenterar om? Mer än att säga emot dig själv? Och ge fan i att säga "läs om". Du har två jävligt simpla punkter här ovan. I den första säger du emot mig, i den andra håller du med. Om samma jävla sak.

Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Va?
47 sidor tjafs om nått du inte själv tycker.
Citera
2023-08-22, 18:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja.
Du ville ju bara vill ha motsägelser som "intresserar dig". Och det kan inte jag påverka. Så googla själv, det finns tusentals. Det är ganska allmänt känt. Utöver fundamentalister är det såvitt jag vet ingen som ens försöker förneka det. Finns hela trådar om det på FB om det intresserar dig.
Citera
2023-08-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Vi pratar om objektivt rätt eller fel, och vi kan inte veta om det existerar förens vi kommer utanför systemet.
Så "allt är tillåtet" är ett försök att belysa frågan om det existerar "gott" och "ont".
Jag ser inte att det kan existera något objektivt system men jag är alltid öppen ifall vi tillförskaffar oss mer kunskap som visar på annat.
Vi kan ju alltid göra objektiva bedömningar utifrån ett system som inte är det.
Citera
2023-08-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du ville ju bara vill ha motsägelser som "intresserar dig". Och det kan inte jag påverka. Så googla själv, det finns tusentals. Det är ganska allmänt känt. Utöver fundamentalister är det såvitt jag vet ingen som ens försöker förneka det. Finns hela trådar om det på FB om det intresserar dig.
Du har nog förväxlat mig med någon annan. Jag vill att du backar upp ditt påstående med bra exempel. Jag misstror dig inte utan är genuint intresserad.

Faktum kvarstår- argumentet är ditt och därmed bör du kunna backa upp ditt eget argument. Ingen annan ska behöva göra läxan åt dig.
Citera
2023-08-22, 19:14
Medlem
Citat:
1. Du säger att skillnaden är att folk tror det ena men inte det andra.
2. Du erkänner att det inte finns någon principiell skillnad på dom två olika sakerna. Vilket var hela min poäng från början.

Så vad fan är det du argumenterar om? Mer än att säga emot dig själv? Och ge fan i att säga "läs om". Du har två jävligt simpla punkter här ovan. I den första säger du emot mig, i den andra håller du med. Om samma jävla sak.

47 sidor tjafs om nått du inte själv tycker.
Nej, det är inte vad jag säger. Försöker du ens förstå? Du är inte i en position där du bör säga vad folk inte ska säga eller inte säga till dig, alls.
Citera
2023-08-22, 19:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Nej, det är inte vad jag säger. Försöker du ens förstå? Du är inte i en position där du bör säga vad folk inte ska säga eller inte säga till dig, alls.
Du tror inte det skulle vara lättare om du förklarar vad det är du menar än om jag ska gissa mig fram hela tiden? Det är inte lätt när du ibland håller med och ibland säger emot. Om samma sak.
Citera
2023-08-22, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kopparna
Jag ser inte att det kan existera något objektivt system men jag är alltid öppen ifall vi tillförskaffar oss mer kunskap som visar på annat.
Vi kan ju alltid göra objektiva bedömningar utifrån ett system som inte är det.
👍
Citera
2023-08-22, 19:40
Medlem
Citat:
Du tror inte det skulle vara lättare om du förklarar vad det är du menar än om jag ska gissa mig fram hela tiden? Det är inte lätt när du ibland håller med och ibland säger emot. Om samma sak.
Jag tror gott om mina medmänniskor. Jag tror att du är kapabel att anstränga dig, om du bara vill.
Citera
2023-08-22, 20:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag tror gott om mina medmänniskor. Jag tror att du är kapabel att anstränga dig, om du bara vill.
Och jag är cirka 100% säker på att du är en idiot som inte vågar erkänna ett fel. Innan detta svaret var jag bara typ 80% säker.
Så. Nu har vi klargjort det.
Citera
2023-08-22, 20:04
Medlem
Citat:
Och jag är cirka 100% säker på att du är en idiot som inte vågar erkänna ett fel. Innan detta svaret var jag bara typ 80% säker.
Så. Nu har vi klargjort det.
Då tror vi likadant om varandra.
Citera
2023-08-22, 20:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du har nog förväxlat mig med någon annan. Jag vill att du backar upp ditt påstående med bra exempel. Jag misstror dig inte utan är genuint intresserad.

Faktum kvarstår- argumentet är ditt och därmed bör du kunna backa upp ditt eget argument. Ingen annan ska behöva göra läxan åt dig.

Lite fånigt att behöva belägga nånting som är extremt välkänt.

Men du ska få en klassiker: vilka besökte Jesu grav? Hur många var de? Jämför vad evangelierna säger. Och var det en ängel där eller inte? Eller två? Eller en man? Var det en jordbävning? Var stenen redan bortrullad? Var det en romersk vakt där? Bibeln är inte ens koherent kring dess mest centrala händelse. Och på den vägen är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in