2023-08-21, 09:29
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Man kan ju egentligen fråga sig varför inte fler tjejer är med äldre män som du nämner det.
Pengar
Erfarenhet
Mognad
Trygghet

Om dessutom mannen även är fysiskt attraktiv varför skulle en tjej inte välja/bli intresserad en sådan man?

Jag tror tjejerna skiter totalt i vad deras föräldrar och andra tycker om deras kärleksliv som är deras privatsak.

Jo, det är ju en bra fråga.

Bortsett från kändisarna så är det väl inte så där jättevanligt? I min bekantskapskrets så är det bara en som har en så pass mycket yngre kvinna så man reagerar på det.

Men "yngre kvinna" säger ju iofs inte så där jättemycket, är ju ungefär som att utgå från att någon är rik bara för att den har fem bilar skrivna på sig.
Citera
2023-08-21, 10:14
Medlem
Christopher.s avatar
Själv har jag ett par yngre tjejer som uppvaktar mig med jämna mellanrum, då är jag ändå i åldern att jag kunde vara deras far. Tar det inte särskilt seriöst - bara roligt att känna sig uppskattad. Men blev väldigt påtagligt att vissa är intresserade att vidareutveckla flörten, själv är jag kluven till att inleda en relation till någon som kunde vara min dotter. Dock är jag av åsikten att yngre kvinnor har en speciell aura kring sig innan verkligheten förstört dem, något som gör de attraktiva och inte enbart det fysiska.
Citera
2023-08-21, 10:32
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Man kan ju tycka vad man vill om detta men det kokar ju ner till frågan om vuxna människor ska få bestämma över sina egna liv eller inte. Om jag haft en dotter i 20-års åldern och hon blev ihop med en 50-åring så skulle jag inte tycka det var bra men jag skulle tvingas att respektera hennes livsval för att inte "omyndigförklara" henne.

Jag kan givetvis hålla med det du skriver att unga kvinnor borde satsa på unga män men när det kommer till enskilda fall, har vi då rätt att skuldbelägga att en relation mellan två vuxna myndiga människor?
Min egen slutsats blir att vi inte har det (oavsett vad vi innerst inne tycker).
Citera
2023-08-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Det som krävdes var lust och inte en man med övertro på sig själv. Man får inte orgasm utan lust. Det var ju inga problem med lusten med dessa killar när jag lärt mig få orgasm.
Härligt. Nä det är klart. Inte lätt om man inte är sugen. Det går i perioder i livet
Citera
2023-08-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, flertalet kvinnor vill ha en man som är 2-4 år äldre. Och flertalet män vill ha någon som är 2-4 år yngre. Se på statistiken (CSB) så får du se. Sedan kan givetvis enstaka kvinnor som är 20+ falla för män som är 35-40 år. Inget konstigt med det. Om mannen är deras "typ".

Men 15-åringar är nog inte intresserade av männen på din lista... De är nog mer intresserade av:

Marcus och Martines - 21 år.
Theoz - 17 år.
Männen i One Direction - 29-30 år.

Och andra kände killar/män under 30 år.

Nej du bara snackar ur röven. Det är säkerligen så att det är den ålderskillnaden som är vanligast men det beror snarare på att folk överlag umgås med andra i ungefär liknande ålder och också att alla kan inte få det de åtrår mest. Det har gjorts flera studier på detta och män i alla åldrar rankade kvinnor runt 21 år som mest attraktiva och män runt 40-50. Det stämmer helt överens med vilka filmstjärnor etc som anses mest attraktiva också för det motsatta könet.

"Men’s desirability peaks at age 50. But women’s desirability starts high at age 18 and falls throughout their lifespan."

https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/08/online-dating-out-of-your-league/567083/
Citera
2023-08-22, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Nej du bara snackar ur röven. Det är säkerligen så att det är den ålderskillnaden som är vanligast men det beror snarare på att folk överlag umgås med andra i ungefär liknande ålder och också att alla kan inte få det de åtrår mest. Det har gjorts flera studier på detta och män i alla åldrar rankade kvinnor runt 21 år som mest attraktiva och män runt 40-50. Det stämmer helt överens med vilka filmstjärnor etc som anses mest attraktiva också för det motsatta könet.

"Men’s desirability peaks at age 50. But women’s desirability starts high at age 18 and falls throughout their lifespan."

https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/08/online-dating-out-of-your-league/567083/

Är väl många goldiggers just där, som söker en "sugardaddy" För de som är rika och är beredda att betala för kvinnan, finner man ju sällan bland vackra yngre män.
Om de inte rör sig om eliten inom sporten eller annat kändisskap.
Så den där lilla forskningsstudien säger inte så mkt egentligen. Är väl inte heller baserat på om man söker ett seriöst förhållande.

Inget slår väl en vacker ung man med vältränad kropp, även vi kvinnor påverkas av vår partners utseende.
Men för den saken skull är det inte det viktigaste i ett förhållande, och därför kan man istället föredra att välja en i samma ålder eller äldre. Utifrån personlighet, utstrålning osv
Men gäller det enbart sex utifrån det estetiska, skulle förmodligen de flesta kvinnor oavsett ålder, välja en vacker man i 20 - års åldern.
Citera
2023-08-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU

Inget slår väl en vacker ung man med vältränad kropp, även vi kvinnor påverkas av vår partners utseende.
Men för den saken skull är det inte det viktigaste i ett förhållande, och därför kan man istället föredra att välja en i samma ålder eller äldre. Utifrån personlighet, utstrålning osv
Men gäller det enbart sex utifrån det estetiska, skulle förmodligen de flesta kvinnor oavsett ålder, välja en vacker man i 20 - års åldern.

Men ni väljer inte estetiskt.

Till exempel när kvinnor är otrogna är det oftast av emotionella skäl.

Det är därför 7/10 män är äldre i relationer. Kvinnor söker helt enkelt annat än utseende.
Citera
2023-08-23, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta

Hur gamla var kvinnorna som rankade männen och hur gamla var männen som rankade kvinnorna? Ja, en retorisk fråga, för det står inte i den där "artikeln" som inte är ett dugg vetenskaplig och som dessutom handlar om dejtingsidor i USA. Var lite källkritisk!

Och nu handlade frågan jag svarade på om svenska 15-åringar. Och nej, svenska 15-åringar är inte alls särskilt intresserade av gubbar. Svenska 15-åringar är i regel intresserad av de mellan 15-23. De vill inte ha 50-årngar, var så säker. I övrigt är inte 15-åringar ute på dejtingsidor, då det i regel är 18-årsgräns där.

Topic: Men en 20-åring kan mycket väl vara intresserad av en 35-årig man. Om han faller henne i smaken. Sedan är det vanligare givetvis att 20-åringen faller för en kille som endast är några få år äldre än henne. Tex.: hon 20, han 24. Hon 26, han 29. Osv.

Så är du i 20-30 årsåldern, ska du ju ut och ragga på 20-åriga kvinnor nu. Och inte vänta tills du är 50 år med att ragga på 20-åriga kvinnor... I tron att den där extremt ovetenskapliga "artikeln" har rätt.
Citera
2023-08-23, 05:34
Bannlyst
Som 20-årig man vet jag inte hur många kvinnor på 50-60 jag ville ha. Det var hur många som helst. Ung man/mogen kvinna hade varit himmelriket för mig och det borde väl vara likadant ung kvinna/mogen man? Varför inte? Det blir en alldeles särskild krydda när det anses vara "förbjudet". Har ett antal unga kollegor nu, kvinnor, jag gärna skulle ligga med. En och annan mogen finns det också en fortfarande.
Citera
2023-08-23, 15:04
Medlem
vinlands avatar
Intressant tråd-på mitt jobb händer just nu följande:

Chef 60+, sparkade senast ut en kvinna runt 38-40 med 1 barn (inte hans) efter c:a 5-6 mån i ett kort förhållande. Detta hände typ för 2 år sedan.

Sen skiljer sig en 28 årig brud på jobbet från en snubbe runt 30 som hon ansett vara "rena katastrofen", året efter. Månaden efter hennes skilsmässa hjälper då 60+ chefen henne med olika praktiska problem då hennes separation blir riktigt knölig då hon och hennes x tidigare köpt en brf ihop som då skulle säljas och delas på ev vinst etc.

Därefter har chefen hjälpt henne på olika sätt och sen typ 6-7 månader bor de nu ihop inofficiellt vardagar, officiellt får hon "enbart" hjälp med skjuts till jobbet.....och hon är skriven på annan adress. Kvinnorna på jobbet har redan anat oråd och frontat chefen, som naturligtvis ljuger arslet av sig, dessutom är hon mycket snygg, tillde andra kvinnornas förtret. Hos männen är hon redan stämplad som "golddigger"

Ni kan ju räkna med hur snacket går på mitt jobb nu, han +60-hon 29.....
Intressant är ju att dom nu är ihop 24/5 vilket sliter fan så mycket mer än ett normalt förhållande där man/kvinna är på olika arbetsplatser och då är separerade runt 9-10 tim per dag förutom helg. Ser ut som vi kommer att ha vadslagning på jobbet hur länge det håller. Man kan ju ana vilken explosion det blir den dagen någon av de 2 har ett gräl och ev bryter upp.

Jag tippar på kanske 2 år innan hennes biologiska klocka börjar ringa, och hon ev börjar leta nytt....
Vadslagning här: ??
Senast redigerad av vinland 2023-08-23 kl. 15:09.
Citera
2023-08-23, 20:24
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?
Äkta kärlek bestämmer, en tjej som är myndig är som vem som helst och i vilken ålder som helst - hon bestämmer vem hon älskar och är i relation med.

De finns dem som hade kunnat komma från medeltiden med sin bestämmande / ägandeskap syn på tjejer. Oavsett hur dessa rättfärdigar sin vilja att bestämma över tjejens val:
"hon får inte ut nåt"
"vad tänker hennes föräldrar"
"känns fel för oss andra" osv osv
Så är det inte medeltiden
Citera
2023-08-24, 16:52
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Äkta kärlek bestämmer, en tjej som är myndig är som vem som helst och i vilken ålder som helst - hon bestämmer vem hon älskar och är i relation med.

De finns dem som hade kunnat komma från medeltiden med sin bestämmande / ägandeskap syn på tjejer. Oavsett hur dessa rättfärdigar sin vilja att bestämma över tjejens val:
"hon får inte ut nåt"
"vad tänker hennes föräldrar"
"känns fel för oss andra" osv osv
Så är det inte medeltiden

Åldersskillnaden i år har mer betydelse för yngre. Tjugo års skillnad är mycket om ena parten är 20 år. Men mellan 40 och 60 år är det inte lika betydande.

Min erfarenhet är att ett längre förhållande med stor åldersskillnad blir ojämlikt. Den yngre parten har mindre livserfarenhet och har kanske en mer aningslös syn på mycket. Men javisst, sexlivet kan vara fantastiskt. Men det ör trevligt att kunna diskursen med sin partner också. Att leda runt en äldre tonåring känns lite konstigt efter ett tag…

Som alltid: Lika barn leka bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in