2023-08-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Jag tror fan inte ett jävla skit på att 15 åriga tjejer dreglar över de fyra sista namnen på din lista. (Troligen inte de två första heller). Högst tvivelaktigt om de ens vet vilka dessa är.

I övrigt är det inte ett dugg naturligt. Våra instinkter utvecklades under paleolitikum (stenåldern). En 50+ stenåldersjägare är pensionerad gubbstrutt som får mata elden med pinnar medan de yngre männen är ute och drar hem kött till stammen. En 40 årig jägare är i bästa fall med som senior, men springer efter sin allra sista antilop. Urkasst material till att försörja ett barn i 10-15 år framåt.

Du kan ju intala dig själv det att tonårstejejer och tjejer i 20 årsåldern inte tycker de är attraktiva. Och några av de jag tog upp var nu närmare 60 års åldern. Tänk då när de var 20 år yngre (alltså 40) Män har i alla tider förökat sig med yngre kvinnor och kvinnor dragit sig till äldre män. Om du inte tror detta ligger i vår instinkt så är du riktigt indoktrinerad av nyfeminism eller annat påhitt.

När det gäller stenåldern så skulle jag gissa att många kvinnor hade sitt första barn så fort de blev könsmogna vilket kan ske långt innan de fyllt 15 och skulle inte tro det var allt för ovanligt att vara trebarnsmamma redan vid 15 års ålder (om barnen överlevde villsäga) och då inte befruktat av en annan 15 årig gosse utan förmodligen av någon av stamens bästa krigare/jägare (skulle tippa på vanligtvis någon runt 25-30 år)
Senast redigerad av dendarborta 2023-08-20 kl. 23:14.
Citera
2023-08-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?
Känns som om du är avundsjuk men även om jag tillhör den kategorin som du kräks över så kan jag ju berätta att det har alltid funnits kvinnor som föredrar äldre män än jämnåriga sedan förstår jag inte denna noja att båda bör vara i samma ålder.

För mig gäller bara en enda sak och det är gillar man varandra så kvittar åldersskillnaden.
Citera
2023-08-21, 00:22
Medlem
Citat:
Jag tror fan inte ett jävla skit på att 15 åriga tjejer dreglar över de fyra sista namnen på din lista. (Troligen inte de två första heller). Högst tvivelaktigt om de ens vet vilka dessa är.

I övrigt är det inte ett dugg naturligt. Våra instinkter utvecklades under paleolitikum (stenåldern). En 50+ stenåldersjägare är pensionerad gubbstrutt som får mata elden med pinnar medan de yngre männen är ute och drar hem kött till stammen. En 40 årig jägare är i bästa fall med som senior, men springer efter sin allra sista antilop. Urkasst material till att försörja ett barn i 10-15 år framåt.

Genomsnittsåldern för stenåldersmänniskor var runt 35 års åldern då de levde ett hårt liv utan någon som helst sjukvård och naturen tog nog sin attribut vid jakt. Det innebär att man skaffade sig barn väldigt tidigt för att flocken skulle överleva det är därför flickor får mens tidigt.
Citera
2023-08-21, 03:31
Medlem
Ena parten i en relation där båda är jämngamla, kan lika gärna vara den som förstör. Och finns väl många exempel på det, om man ser och letar sig om.

Så det där med ålderskillnad behöver/måste inte ha jättestor betydelse.
Kan säkert vara som du skriver, att det ibland är pengar och status som drar, men finns nog gott om undantag, och har själv upplevt sådana.

Det går nog bara att ha det på det sättet, att folk får bestämma själva, och ta konsekvenserna av det, när dom väljer någon som gör dem illa.

Personligen ser jag det som viktigare att inte ha skulder eller moraliska skulder, än att just ha pengar eller vara förmögen.

Lite kul också att folk blir provocerade av något som inte är olagligt och där båda gör något frivilligt.
Citera
2023-08-21, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Man kan ju egentligen fråga sig varför inte fler tjejer är med äldre män som du nämner det.
Pengar
Erfarenhet
Mognad
Trygghet

Om dessutom mannen även är fysiskt attraktiv varför skulle en tjej inte välja/bli intresserad en sådan man?

Jag tror tjejerna skiter totalt i vad deras föräldrar och andra tycker om deras kärleksliv som är deras privatsak.
Citera
2023-08-21, 04:37
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Finns ju tjejer som föredrar äldre män
Citera
2023-08-21, 04:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Haha nä precis. En som kan ge en sprutorgasmer på löpande band.

Det som krävdes var lust och inte en man med övertro på sig själv. Man får inte orgasm utan lust. Det var ju inga problem med lusten med dessa killar när jag lärt mig få orgasm.
Citera
2023-08-21, 04:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Du kan ju intala dig själv det att tonårstejejer och tjejer i 20 årsåldern inte tycker de är attraktiva. Och några av de jag tog upp var nu närmare 60 års åldern. Tänk då när de var 20 år yngre (alltså 40) Män har i alla tider förökat sig med yngre kvinnor och kvinnor dragit sig till äldre män. Om du inte tror detta ligger i vår instinkt så är du riktigt indoktrinerad av nyfeminism eller annat påhitt.

När det gäller stenåldern så skulle jag gissa att många kvinnor hade sitt första barn så fort de blev könsmogna vilket kan ske långt innan de fyllt 15 och skulle inte tro det var allt för ovanligt att vara trebarnsmamma redan vid 15 års ålder (om barnen överlevde villsäga) och då inte befruktat av en annan 15 årig gosse utan förmodligen av någon av stamens bästa krigare/jägare (skulle tippa på vanligtvis någon runt 25-30 år)

Kvinnor har snarare dragit sig till plånboken för att få bra ersättning för sexet.
En kvinna som älskar sex har det gratis, och har därmed ingen nytta av en äldre man.
Citera
2023-08-21, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Kvinnor har snarare dragit sig till plånboken för att få bra ersättning för sexet.
En kvinna som älskar sex har det gratis, och har därmed ingen nytta av en äldre man.

Eller ”betalar” för det i form av resor eller att laga mat till mannen.
Citera
2023-08-21, 05:47
Medlem
Citat:

Jo, men då går han ju där hemma ensam med kvinnorna. Knullade säkert från morgon till kväll.

Snittlängden på ett människoliv var 55 år i stenåldern, men dom dog som oftast med perfekta tänder, något som tyder på att det var ett MYCKET hårt liv dom levde. Skulle ha blivit över hundra år idag allihopa.

Men som du säger, gubbjäveln hadde ju inte tiden på sin sida för att fostra upp barnen, men det är inte alls säkert dom gjorde endå på den tiden. Det här var innan feminismen..

For the record, och det här är inte till dig Etta, men alla som blandar in 15 åringar i debatter om relationer och samlevnad är pedofiler. 15 åringar ska hålla hand och pussas med andra 15 åringar.
Citera
2023-08-21, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är rimligen två vuxna människor som hittar varann och man är inte med någon man inte gillar. Så visst kan en 20-åring fastna för en 40-åring.

Jag dejtar 20 år yngre damer än jag själv. Går hur bra som helst. Finns 35-åriga tjejer som är som tanter, eller som 20-åringar. Samma med herrar. Variationen är enorm.

TS antyder avundsjuka och kanske saknar partner, kombinerat med att TS inte förstår att även 20-åriga tjejer är vuxna människor som tar egna beslut som är bra för dem. Kan finnas en koppling där.

Är du otrogen mot din fru menar du? Hon som du har fem barn ihop med, enligt annat inlägg som du skrev bara här om dagen.

Ja, givetvis kan 20+ tjejer finna en 35-40 åring intressant. Inget konstigt med det. Är han hennes "typ", så är väl åldersskillnaden ingenting ens att orda om. Både är ju vuxna.
Citera
2023-08-21, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Det är bara sura kärringar och folk som har huvudet i röven som tycker det är något konstigt. Det har alltid varit så här och det är inget "fel". Kvinnor gillar äldre män. Män gillar yngre kvinnor.
Titta bara på de mest åtråvärda männen som alla kvinnor från i alla åldrar från 15 och uppåt dregglar över.

Henry Cavill - 40 år
Ryan Gosling - 42 år
Mikael Persbrandt - 59 år
Mads Mikkelsen - 57 år
Johnny Depp - 60 år
Brad Pitt - 59 år

Bara ett axplock. Listan kan göras hur lång som helst. Det är inget märkligt. När man gör en liknande lista från männens persktiv så är det dock yngre kvinnor. Det är naturen.

Nja, flertalet kvinnor vill ha en man som är 2-4 år äldre. Och flertalet män vill ha någon som är 2-4 år yngre. Se på statistiken (CSB) så får du se. Sedan kan givetvis enstaka kvinnor som är 20+ falla för män som är 35-40 år. Inget konstigt med det. Om mannen är deras "typ".

Men 15-åringar är nog inte intresserade av männen på din lista... De är nog mer intresserade av:

Marcus och Martines - 21 år.
Theoz - 17 år.
Männen i One Direction - 29-30 år.

Och andra kände killar/män under 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här