2023-08-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusmumrikenN
Går inte att sätta sig i om du inte har problemet.

Visst, dra tillbaka den vid kissning, inga problem! men att få den stanna bakom ollonet? Nej det gick ej.

Förhuden var cirka 5cm längre än ollonet, testade till och med att ha en kuk ring bakom ollonet för att stoppa förhuden tillslut, vilket inte fungerade då förhuden letade sig över den, då tog jag även beslutet att nej detta går inte efter 15 år av betänketid :/

Jag tar inte beslutet att skära i kuken om det inte är det är så pass allvarligt att det var mitt sista hopp.

Lätt att sitta och klanka ner om man inte haft samma problem
Sök på google lång förhud, jag var inte ens i närheten av de resultat som dyker upp enligt min sökning.

Ja okej. Jag ber om ursäkt för mina påståenden.
Citera
2023-08-09, 01:50
Medlem
Vill göra en förhudsoperation då jag bekymmer med förhuden till och från, t.ex att den fastnar bakom ollonet och inte kommer tillbaka i normalt läge eller att den ibland spänner och inte går att dra. Jag skulle inte anse att jag har trång förhud men ibland skulle jag anse det.

Så min fråga är vilka mottagningar i sverige som skulle göra en operation eventuellt av estetiska skäl och inte riktigt medicinska skäl.
Citera
2023-08-09, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Vill göra en förhudsoperation då jag bekymmer med förhuden till och från, t.ex att den fastnar bakom ollonet och inte kommer tillbaka i normalt läge eller att den ibland spänner och inte går att dra. Jag skulle inte anse att jag har trång förhud men ibland skulle jag anse det.

Så min fråga är vilka mottagningar i sverige som skulle göra en operation eventuellt av estetiska skäl och inte riktigt medicinska skäl.

Om du upplever att du har medicinska problem så har du det, om jag var du skulle jag försöka övertyga ett vanligt sjukhus att operera dig för att spara pengar.

Det enda negativa i allmäna vården är kötiden.
Citera
2023-08-11, 00:47
Medlem
Får lite ont runt där såret läkte efter 2 månader när man har stånd. Fullt normalt misstänker jag? Lite ont bara ibland.

Nöjd som fan annars.
Citera
2023-08-11, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Får lite ont runt där såret läkte efter 2 månader när man har stånd. Fullt normalt misstänker jag? Lite ont bara ibland.

Nöjd som fan annars.

Jag var öm i några månader också, det är nog fullt normalt

Skönt att du verkar vata nöjd!
Citera
2023-08-12, 22:53
Medlem
Citat:

Nöjd som fan annars.

Har du ”testat” den?
Hur gick läketiden?
Citera
2023-08-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aston72
Har du ”testat” den?
Hur gick läketiden?
Jag testade den runk och knull efter ca 4 veckor som läkare och alla andra i tråden rekommendera.

Gick bra men man ska vara försiktigt bara i början
Citera
2023-08-12, 23:34
Medlem
Citat:
Jag testade den runk och knull efter ca 4 veckor som läkare och alla andra i tråden rekommendera.

Gick bra men man ska vara försiktigt bara i början

Skönt att det gick bra (y) 4 veckor är inte allt för farligt
Citera
2023-08-13, 00:08
Medlem
Förstår fortfarande inte riktigt hur det fungerar. Läkaren sa att ”man tar bort alltihop”. Antar att det är all förhud och sträng då?
Citera
2023-08-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusmumrikenN
Jag som inte hade trång förhud tvärtom lång förhud led av (inte galenskap)

-Överkänsligt ollon
-Dålig lukt, skulle behövt tvätta kuken 3-4 gånger per dag för att hålla den fräsch då kisset som kom efter kissning blev instängt oavsett hur duktigt jag torkade efter toa besöket.
-Kiss som spruta ut (ingen perfekt stråle man kunde kontrollera)
-Behövde alltid sitta om jag inte skulle kiss lacka hela toan.
(Här tänker du/ni säkert att det bara är att dra tillbaka huden, men att stå vid t.ex en urinoar med andra män runt sig och dra i kuken för att inte lacka den och sen dra i den mer för att trycka ut sista kisset innan jag drar i den mer för att torka mig 2-4 gånger var inget jag var villig att göra av självklara val)
-Toa besök tog mycket längre tid än för den normale mannen.

Är en mycket gladare pojk nu efter operation (även gladare fru, som inte jämnt behöver klaga på att det tar lång tid att kissa och jag slipper en tjatande/klagande fru)

Jag brukar oftast använda papper om det finns men om man är i naturen så går inte det. Drar man tillbaka huden och skakar av noga så blir det inte ens en fläck på insidan av kalsongen. Min farsa brukade skoja och säga att fler än tre avskakningar räknades som en runkning.
Citera
2023-08-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aston72
Förstår fortfarande inte riktigt hur det fungerar. Läkaren sa att ”man tar bort alltihop”. Antar att det är all förhud och sträng då?

Låter som en full omskärelse, du borde fråga läkaren om strängen!
Citera
2023-08-22, 12:55
Medlem
XsweXs avatar
Hej jag har fått tid för ingrepp i September. Dom sa på kliniken att det skulle gå bra att köra hem (själv i bil) efter ingreppet. Va säger ni andra som gjort detta. Går det bra? Ca 1 timmes färd hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in